Yeni sistemi deneyeceğimiz, seçim yapıldı bitti çok şükür... A Partisine veya B Partisine verdiniz oyunuzu, beş sene süreyle yönetimde kim olacaksa onlar ülkeyi yönetecekler. Benim burada üzerine basarak söyleyeceğim konu 104 tane kadın milletvekilimizin parlamentoya girmiş olması... Gönül isterdi ki bu sayı iki yüz iki yüz elli olsun, hatta yarı yarıya yakın olsun kadın ve erkek millet vekili sayıları...


Daha önceki meclisimizde 76 kadın milletvekilimiz varmış. Pazar günü yaptığımı seçimde ise 96 Kadın Milletvekilimiz değişik partilerden meclisimize teşrif etmişler... Partilere gör dağılım ise şöyle... AKP'de 48, HDP'de 24, CHP'de 18, MHP'de 4, İYİ PARTİ'de 2 kadın milletvekilimiz mecliste ki yerlerini alacaklar...


Kadınlarımızın analık vasfı da olduğu için, bazı konulara erkeklerden daha duyarlıdırlar... Umalım ki yeni kurulacak kabinede de görev alacaklar olsun içlerinden... Oran olarak da % 14.9'dan %16'ya çıkmış TBMM'de ki kadın milletvekillerinin oranı... Bu oran ileri ki yıllarda inşallah % 40'lara hatta %50'lere çıksın.


Kadınlar meclisi kürsüsünde, daha az kavgacı, daha uzlaşmacı bir tutum sergilemişlerdir her zaman. Ülkemiz geçmişte kadın başbakanda görmüştür. Başarılı olmuştur ya da olmamıştır, o sonra millet tarafından değerlendirilir...


Kadının elinin değdiği her yere bolluk ve bereket gelir... Bizler kadınlara seçme ve seçilme hakkını Gazi Mustafa Kemal Atatürk zamanında verdik. 1930 yılında belediye seçimlerine, 5 Aralık 1934 tarihinde de milletvekili seçme ve seçilme hakkına kavuştu kadınlarımız... Bazı İslam Ülkelerinde kadınların tek başına maça gitme, araba kullanma, ehliyet alma haklarının bile olmadığını düşünecek olursanız, bizim ne durumda olduğumuzu daha iyi anlarsınız sanırım...


Dileğim odur ki yeni kabine de yeterli sayıda kadın bakanımızda olur. Kadın eli değen her yere de bolluk ve bereket gelir... Saçı uzun aklı kısa söylemlerini çoook gerilerde bıraktığımızı düşünüyorum artık... Saçı da uzun, aklı da uzun kadınlarımız var çok şükür ki... 

( Bu Açıdan Ne Güzel Bir Seçimdi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.