İş görüşmelerine gitmiş arkadaşlar bilirler... İngilizcesi CV ''Cv Curriculum Vitae'nin kısaltılmışıdır. Curriculum Latin kökenli bir kelime olup 'Koşu', 'Çerçeve', 'Döngü' anlamına gelir. Vitae ise yine Latince kökenli bir kelime olup 'Hayat' anlamına gelir. Curriculum Vitae ise profesyonel hayatta özgeçmiş anlamında kullanılmaktadır.'' Türkçesi Öz Geçmiş olan hayatınızın bir özetini de yanınızda bulundurursunuz... Niye sorarlar bunu şirketler? Şirket ya da şahıs firmaları sizin geçmişte çalıştığınız iş kolunda, mesleğinizde neler yaptığınızı öğrenmek bilmek isterler. İnsan pazardan kavun karpuz alırken bile eli ile yoklama çekmektedir, işe alacağı bir elemana yoklama çekmesin mi, öğrenmesin mi geçmiş de ne yaptığını?

CV'ler her zaman doğru, yalansız ve abartısız olmak zorundadır... Olmadığınız, başaramadığınız özellikleri yazarsanız öz geçmişinize, bir gün gelir gerçek anlaşılırsa, mahcup olursunuz mutlaka... İngilizceyi çok iyi, bir İngiliz ile her konuyu konuşacak kadar değilde, lise de öğrendiğiniz kadar biliyorsanız, öz geçmişinize, İngilizceyi iyi derecede biliyorum yazmamalısınız...

Çoğu zaman önce yazılı sınava girip, sonrada mülakatta ter dökebilirsiniz bir işe girmek için. Orada da size sorulan sorulara açık yüreklilik ile cevap vermeniz kendi menfaatinize olacaktır... Sadece size sorulan sorulara cevap verip, lafı dolandırmadan cevap vermek kendi yararınızadır... 

Güzel yazılmış CV her zaman sizi bir adım öne çıkaracaktır... Bu tip Öz Geçmiş yazılı örnekleri her ne kadar İnternet'de bulunuyorsa da oradan yardım da alsanız, yine de kendinizi en güzel siz anlatırsınız, diğer yabancılara... İşe girmeden önce hiç bir yerde çalışmamış iseniz, bunu da açık yüreklilik ile belirtmelisiniz... Zaten ciddi firmalarda sizden çalışmış iseniz bonservis isteyebilirler...

Öz Geçmiş yani CV yazarken, bunu bilgisayarda ya da daktiloda veya güzel bir el yazısı ile de yazabilirsiniz... Mümkün mertebe yabancı kelimeler kullanmaktan kaçınırsanız, ifadeleriniz daha sağlam ve daha inandırıcı olacaktır... Tüm dünya üzerinde süren ekonomik sıkıntılardan dolayı, iş bulmak her geçen gün zorlaşmaktadır. İş adeta aslanın ağzındadır. Mesleğini iyi bilen, zamanında iyi öğrenen insanların işe girme ve başarılı olma şansları da daha fazladır diğerlerine göre... İş demek helal rızk demektir... Rabbım herkese helalinden rızk versin diyelim... 

( Öz Geçmişinizi Zaten Geçmiş Deyip Es Geçmeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.