Güzelim bahar ayları geçip gittikten sonra yaz da geldi geçiyor bile... Havalar sıcaklaştı haliyle, okullar tatile girdi... Seçimlerde bitti, üniversite sınavları da... Şehirlerde yaşayana bir çok aileler deniz kenarlarına akın etmeye başladılar yavaş yavaş... Dediklerine göre bu sene turistlerde bolmuş memlekette. Eeee, daha ne olsun bundan iyisi Şam da kayısı...

Emekliler temmuz ayında zamlı maaşları da alacaklar. Hayat ara sıra boğsa da bizleri, yazın az da olsa masraflar düşüyor... Yakıtlar azalıyor, elektrikler az yakılıyor... Hayat sıksa da, boğsa da bazı zaman, sabır her şeyin ilacı... Sıkı ve sağlam dostluklar kurmaya bakın, onlar, o dostlar, karanlıkta parlayan yıldızlar gibidir... En karanlık zamanlarınızda size ve ruhunuza ışık saçarlar...

Deniz kenarları da dolup taşacak haliyle... Aman çocuklar aman dikkat edin de ailenizi, sevenlerinizi hüzünlere gark etmeyin... Yüzme bilseniz bile, dikkatli olun. Özellikle Karadeniz'de ve Marmara'nın Boğaz Kısmında denize girerken çok dikkatli olun da sonradan analarınız babalarınız dizlerini dövmesinler...

Denizler tuzlu olduğu için yine de insanı kaldırırlar bir şekilde, oysa göllerde tuz oranı az olduğundan oralarda suya girerken çok daha dikkatli olmak lazım... Hele de küçük göletlerde balık tutmaya kalkan çocuklarımız mutlaka ve mutlaka can yelekleri giyinsinler bot ile açılırken...

Bir de Anadolu'da bazı şehirlerin kanal ve kanaletleri var oralarda ne kadar iyi yüzme de bilirseniz bilin asla suya girmeyin ki gözünüzün bebeğine bakan ailelerinize de size de hayat zindan olmasın... Yüzme bilmeden simit ile şamriyel dedikleri lastik ile de denize girmeye çalışırsanız bile yanınızda mutlaka iyi yüzme bilen birisi olsun... Denizin ve güneşin tadına tabi ki doyum olmaz, ancak dikkatli olmak ve tedbiri elden bırakmamak da hem sizi hem de sevdiklerinizi bir çok tehlikeden illa ki koruyacaktır... 

( Yaz Geldi Hem Hayatta Hem De Deniz De Boğulmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.