Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 6.07.2018
Okunma Sayısı : 2981
Yorum Sayısı : 12
Günün Yazısı

Bu Yazı 7.07.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Aşağıda  730  kişilik  bir  liste  görmektesiniz.

Bu  730  isim  kimdir  biliyor  musunuz?  Çanakkale  Savaşlarında (  Kara ve  deniz  savaşları )  büyük bir  bölümü Suriyeden  olmak  üzere  Mekke,  Beyrut, Musul,  Trablusgarp,  Trablusşam,  Kudüs,  Gazze,  Nablus,  Lazkiye,  Bağdat, Basra, Cidde, Bingazi,  Tunus,  Yemen  gibi  bugün  Arap  toprakları  dediğimiz  ama  çok  da  eski  olmayan  bir  zaman  öncesinde  bizim  olan  topraklardan  gelip  Çanakkale'yi  İngilize,  Fransıza,  Anzak'a  ve  onların  tüm  müttefiklerine  geçilmez  kılan,  Türk  askerleriyle  omuz  omuza  çarpışırken  şehit düşmüş  Araplardır. ( Bir  de Afgan  var  içlerinde )  [ Bu  liste  MSB  arşivlerinden  alınmıştır  ve  resmi  kayıtlara  göre  Çanakkale  Savaşlarındaki  şehit  sayımız  Erden - yüzbaşıya  kadar  (yüzbaşılar  dahil)  50.887 dir.Listedeki   rakamlardan  ilki   benim verdiğim sıra  numarasıdır.  İkinci  rakam  ise MSB arşivindeki listede bulunan şehitlerin sıra numarasıdır. Mesela  benim  listemde  1.  sırada olan  şehit asıl  listede 14.  sıradadır. Listede  Tüm  illerimizin  ve  şu anda sınırlarımız dahilinde  olmayan  yerlerden  bu savaşa katılıp  şehit  olanların isimleri,  baba  adları,doğum  tarihleri , varsa  aile  lakapları,  memleketleri,  hangi  cephede  şehit  oldukları  bilgileri  yer  almaktadır.  ] 

Yok  hemen  itiraz  etmeyin  ''  O  dönemlerde  o  topraklar  bizim  topraklarımızdı  dolayısıyla  da  o  listede  isimleri  yazılı  olanlar  Arap  değil   Türktür''  diye.

Elbette  ki  bir  tarihçi  olarak bu  listedeki  bütün  isimlerin  ırken  Arap  olduğunu söylemek  mümkün  değildir.  Ama  unutulmaması gereken  bir  husus  daha  var:  Mesela  İstanbul, Gaziantep,  Şanlıurfa  ve özellikle  Hatay  nüfüsuna  kayıtlı  olan  pek  çok şehidin  adlarına,  aile  lakaplarına  baktığımızda  bunların  Arap  olduğu  gün  gibi  aşikardır. 

Her  neyse...730  kişilik  bu  listede  yer  alan  aziz  şehitlerin  sadece  30  u  Arap  olmuş  olsun. ( Buna  da  itiraz  etmez  kimse sanırım )  

En  az  30  Arap  Çanakkale  Savaşlarında  biz  Türklerle birlikte  savaşarak  şehit  olmuş  mudur?

Eminim  tüm  okuyanlar  ''  Eh  yani   hiç  olmazsa  30  şehit  vermişlerdir ''  diye  düşünüyordur  eminim.   Ama  bazılarınız  '' Bizi  arkadan  vuranlar,  bizim  yanımızda  olanlardan  kat  be kat  fazlaydı.  O  bakımdan  bizimle  olan  üç beş  Arap  yüzünden  bizi  arkadan  vuran  hain  Arapları  sevimli göstermeye  çalışma ! ''  Diye  itiraza  hazırlanıyorsunuz  yine.

Evet,  I.  Dünya  Savaşında  bizi  arkadan  vuran,  Halife'nin  cihat  buyruğuna  değil  de  İngiliz'in  altınlarına  ve  vaat  ettiği  bağımsızlığa  kanan  pek  çok  Arap  da  oldu.  Onlar  mı  daha  çoktu  yoksa  yanımızda  olanlar  mı  daha  çoktu  işte  onu  asırlarca  tartışsak  da  işin  içinden  çıkamayız. 

Peki...Bizi  arkadan  vuran  Araplar  daha  çoktu diyelim... Ama  bizimle  birlikte  ''Allah  Allah ''  nidalarıyla  bizim  düşmanlarımız  üzerine  yürüyüp  şehit  olanlar  da  vardı - bir  avuç da  olsa-  değil  mi?

Bugün  o  çoğunlukta  olan  hainler  yüzünden  Arapları  hiç  sevmiyor  bazı  vatandaşlarımız. O  bakımdan  da  Filistin'de  yaşanan  zulme  bile  ''  Tüm  çektikleriniz  dedelerinizin  biz  Türklere  yaptığı  ihanet yüzündendir.''  diyorlar.  Daha  ileri  giderek  ''  Bana  ne  lan  senin  derdinden.  Bu  dünyada  senin  g.tünü  toplayacak  bir  ben  mi  kaldım.  Üstelik  dedelerinin  onca  ihanetine  rağmen ''  Diyorlar.

Çanakkale  şehitler  listesinde  yer  alan  730  -Arap  olma  ihtimali  kuvvetli-  şehidin  çoğu Suriye'li  olduğu  halde  bugün  ülkemize  iltica  etmiş  Suriyelilere ''  Pis Araplar ''  Diyorlar.  Bir  zamanlar  Almanların  biz  Türkler  için  dediği  ''Türkler Dışarı ''  sözünü  şimdi  biz  Suriyelilere  diyoruz: ''  Suriyeliler  dışarı.  Ülkemde  Suriyeli  istemiyorum ''  

Komiktir  ki  ''  Ülkemde  Suriyeli  İstemiyorum''  diyenler  içinde  vaktiyle (1926-1930 yıllarında )   Yunanistan,  Bulgaristan,  Yugoslavya,  Romanya  gibi  gibi  ülkelerden  ülkemize iltica  etmiş  olanlar  oldukça  önemli  yer  tutar.  Şimdi  ''  Vatanı  için  çarpışmayan  korkakların  ülkemde  yeri  yok''  diyenler vatan  için  çarpışmanın  öyle  her  zaman  ve  her  şartta  mümkün  olmadığını  bizzat  yaşadıkları  halde  ne  yazık  ki  yeni  nesil  unutmuş  bunları.

Bir  kez  daha  neyse  diyor  ve  devam  ediyorum.

Evet  Araplar  ''  Pis  Araplar ''

Bir  arkadaş  onların  ne  kadar  pis  olduklarını  aynen  şu  cümlelerle  ifade  etmiş:

''  Hayatımda  hiç  içki  içmedim  ama  bana  sorsalar ''  Arabı  mı  şarabı  mı  tercih  edersin  diye,  şarabı  tercih  ederim.''

Yani  Arap  o  kadar  pis,  o  kadar  kötü,  o  kadar  lanet...Onu  tercih  etmektense Allah'ın  bir  yasağını  çiğnemeyi,  cehenneme  gitmeyi, cayır  canmayı  tercih  ediyor  vatandaş.  O  derece  kötü  bu  Araplar (!)

Arapça  bir  kelime  duymaktansa  kulaklarına  kızgın  kurşun  dökülmesine  razı  pek  çok   vatandaşımız var.  Ama  ne  yazık  ki  ''  Arapça  kelime  duymak  istemiyorum''  Derken  kullandığı  '' Kelime ''  kelimesi  de  Arapça...

Offff  dağıttım  yine.

Sorumu  sorup  1.  Bölümü  noktalayayım:

Eyvallah,  Araplar  bizi  arkadan  vurdu  o  bakımdan  da  Araplar  pistir,  lanettir,  alayının  anasını...  Alayının  canı  cehenneme...

Peki  Anzaklar  niçin  kahramandır?

Yav  hapışmayın.  Hiç  duymamış  olamazsınız.  

Araplar  bizi  arkadan  vurdu  da  Anzaklar  sırtımıza  aba  mı  giydirdi?  Bizleri  Çanakkale  savaşlarında  sevgiyle  bağırlarına  mı  bastılar?

Araplar  I.  Dünya  savaşında  bizi   sırtımızdan  vururken   Anzaklar  biz  Türklere  Angus  sığırı  mı dağıttı?  Biz  Türkleri  balla  kaymakla  mı  besledi? 

Şimdi  Arap  toprakları  olan  topraklardan  730  şehidimiz  var  Çanakkale'de. Yukarıda  da  belirttiğim gibi  haydi  bunlardan  sadece  30  u  Arap  olsun,  peki Anzaklardan  kaç  kişi  bizim  için  öldü?  Hakikaten  bizim  uğrumuza  ölen  bir  tek  Anzak  var  mı? 

Çanakkale  savaşlarındaki  50.887  Mehmetçik'in (  İster  Türk  ister  Arap,  benim  gözümde  hepsi  Mehmetçiktir )  şehit  olmasında  en  büyük  pay Anzakların  değil  miydi?

O  halde  tekrar  soruyorum:  Neden  Araplara  gelince'' Pis  Araplar  da  Anzaklara  gelince ''‘Bu memleketin toprakları üzerinde kanlarını döken kahramanlar! '' ?

Bu  memleketin  toprakları  üzerinde  kanlarını  döken  kahramanlar (!)  Mehmetçikle  omuz  omuza  ortak düşmanlarımıza  karşı  savaşırken kanlarını bu  memleketin  topraklarına döktü  de  benim  bundan  hiç mi haberim  olmadı  onca  tarih eğitimime rağmen?

Arap  bizi  arkadan  vurduğu  için  pis,  eyvallah.  Anzak'ı  tertemiz  eden  ne  peki?  

50. 887 vatan  evladını  şehit  etmiş  yahu...

Şimdi  eminim  ''  Anzaklar  bizle  mertçe  savaştı.  Araplar  gibi  kalleşlik  yapmadı.  Mert  insan  affedilebilir  ama  kalleş  affedilmez ''  Filan  yazacak  bazı  okuyanlar. ( Gördüğünüz gibi bazı  okurları  yormak  bile  istemiyor,  onların  yapacağı  itirazı  da  ben  yapıyorum. ) 

Öyle  derseniz  tek  cevabım  olur: Eğer  ortada  hiç  bir  sebep  yokken,  arada  en  küçük  bir  düşmanlık mevcut  değilken, daha  önce hiç  tanımadığınız,adını  bile  duymadığınız  bir  ülkeyi  işgal  için  geliyor  ve  o  ülkenin  50.887  askerini  öldürüyorsanız  ve  buna  mertlik  diyorsanız  çok  haklısınız. 

RESİMLER:

1-Çanakkale'de  - Bugün  yurdumuz  sınırları  dahilinde  olmayan  Arap  topraklarından  gelerek  şehit  olan -  Mehmetçikler  adına  yapılmış sembolik  mezarlar
2- Çanakkale'de  Anzak  Mezarlığı
3- Çanakkale'de '' Bu  memleketin  toprakları  üzerinde  kanlarını  döken  kahramanlar''  Diye  başlayan  kitabe''
---------------------------------------------------------------------------------------------
Daha  bitmedi.
*********************************************************************

1---14-Hamdullahoğlu  Abbas-  BEYRUT
2---66 Ravi  oğlu Abdi-  DERZOR (Suriye )
3---101- Abdullah oğlu  Abdo-Harim (  Suriye )
4---102-  Hacı  oğlu  Abdo- Halep-  Suriye
5---120- Reşit oğlu  Abdulcabbar- KUDÜS
6---121- Mehmet  oğlu  Abdülcamit- KUDÜS
7---124-Halef  oğlu  Abdülcelil- Halep (  Suriye  ) 
8---125- Nasrullah  oğlu Abdülcelil-  Halep (Suriye )
9---141- Mustafa  oğlu  Abdülhani- Halep ( Suriye )
10---143-Süleyman  oğlu  Abdülhadi- İdlip (  Suriye )
11---159- Hacıahmet  oğlu Andulhamit- İdlip(Suriye  )
12---160- Hacı Ali  Aslan oğlu  Abdulhamit- Halep (  Suriye )
13---161-Mehmet Abud  oğlu Abdülhamit- Halep (  Suriye )
14---162-Hacı Seyit  oğlu  Abdülhamit- Harim (  Suriye )
15---203- Abdullah  oğlu  Abdülkadir- Halep ( Suriye )
16---204-Ali Bedre  oğlu  Abdülkadir-  Halep (  Suriye )
17---205- İbrahim  Sabağ  oğlu  Abdülkadir- Bab(  Suriye  )
18---206- Mehmet  Keşani  oğlu  Abdülkadir -İdlip ( Suriye )
19---207-Mehmed  Zalam  oğlu  Abdülkadir-  Halep (  Suriye  )
20---208-Mustafa  İbrahimoğlu  Abdülkadir-Bab (  Suriye)
21---209-Mürşit oğlu  Abdülkadir- Maretünnuman( Suriye  )
22---210- Salih  Niyazi  oğlu  Abdülkadir- Halep
23---211- Şeyho oğlu Abdülkadir- Maretünnuman( Suriye )
24---236- Mehmet  oğlu  Abdülkadir- GAZZE 
25---217- Osman oğlu  Abdülkadir -  GAZZE
26---585- Ali  oğlu  Abdullah- Halep( Suriye )
27---586- Mehmet  oğlu  Abdullah-  Halep (  Suriye )
28---587-Mehmet  Hacı  oğlu  Abdullah- Halep (  Suriye )
29---588-Mehmet  İvac  oğlu  Abdullah- Maretünnuman (  Suriye )
30---589-Mehmet  Sagi  oğlu  Abdullah-  Halep (  Suriye ) 
31---773-Abdullah oğlu  Mustafa- MEKKE-İ  MÜKERREME
32---778-Ali  oğlu  Abdullah Tahsin-  Halep (  Suriye )
33---785-Hacı Ahmet  oğlu Abdüllatif- Derzor (  Suriye ) 
34---787-Abdullah oğlu  Abdüllatif-Halep (  Suriye )
35---788-Abdürrezzak Abdi  oğlu  Abdüllatif- Harim ( Suriye ) 
36---789-Mehmet  Haşim  oğlu  Abdüllatif- Halep ( Suriye )
37---799-Abdülmecit  oğlu  Abdülmecit- KUDÜS
38---802-Ahmet  Hut  oğlu  Abdülvahap- Maretünnuman ( Suriye )
39---803-Mehmet  Zekür  oğlu  Abdülvahap- Bab (  Suriye )
40---807-Ali  oğlu Abdülvahit- Bab(  Suriye ) 
41---817-Abdürrezzak oğlu  Abdürrahim- Harim ( Suriye )
42---818-Hacı Salih oğlu  Abdurrahim-  İdlip (  Suriye )
43---893-Ahmet  oğlu  Abdurrahman-  İdlip ( Suriye )
44---894-Hacı  Salih  oğlu  Abdurrahman- İdlip ( Suriye )
45---895-Hacı  Yusuf  oğlu  Abdurrahman-İbdlip ( Suriye )
46---896-Mehmet  oğlu  Abdurrahman- Halep (  Suriye )
47---897-Mustafa  oğlu  Abdurrahman- Halep ( Suriye )
48---898-Mustafa  oğlu  Abdurrahman- Halep ( Suriye )
49---899-Talip  oğlu Abdurrahman- Halep ( Suriye  ) 
50---949-Hüseyin  oğlu  Abdurrahman- BAĞDAT
51---952-Semiz  oğlu Abdürrezzak- Derzor ( Suriye )
52---963-Ahmet  oğlu  Abid Rebbu -  KUDÜS 
53---996-Ahmet oğlu  Abud-  Derzor ( Suriye )
54---997-Mustafa  oğlu Abud- Bab (  Suriye )
55---999-Keddur  oğlu  Adad- Maretünnuman ( Suriye )
56---1823-Hüseyin  oğlu Ahmet- BASRA
57---1824-Ali  oğlu Ahmet-BEYRUT
58---1825-Mahmut oğlu  Ahmet- BEYRUT
59---2668-Arabat Abir  oğlu Ahmet-  Derzor (  Suriye ) 
60---2669- Arslan  oğlu  Ahmet- Derzor ( Suriye )
61---2670-Atiye  oğlu  Ahmet-Derzor ( Suriye )
62---2671-Halef oğlu  Ahmet- Derzor (  Suriye )
63---2671-Heza  oğlu  Ahmet-  Derzor ( Suriye ) 
64---2672- Hezısselame  oğlu  Ahmet- Derzor ( Suriye )
65---2673-Hızır  oğlu  Ahmet- Derzor ( Suriye )
66---2674- Hüseyin  oğlu  Ahmet- Derzor ( Suriye )
67---2675- Mehmet oğlu  Ahmet- Derzor ( Suriye )
68---2835- Baba  adı  tespit  edilemeyen  bir  Ahmet-  Maretünnuman ( Suriye )
69---2836-Abdülcelil  oğlu  Ahmet- Halep ( Suriye ) 
70---2837-Abdurrahman  İsa  oğlu  Ahmet- İdlip (  Suriye )
71---2838- Abdürrezzak  oğlu  Ahmet- Halep (  Suriye )
72---2839- Akala  oğlu  Ahmet- Maretünnuman ( Suriye )
73---2840-Ali  oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
74---2841- Ali  oğlu  Ahmet- Cisr-i  Şuğur  ( Suriye )
75---2842- Ali İbrahim oğlu  Ahmet- Bab (  Suriye )
76---2843- İbrahim  Küçük oğlu Ahmet-  Bab (  Suriye )
77---2844- Ali  Senaris  oğlu  Ahmet- Maretünnuman ( Suriye )
78---2845-Ali  Tatari oğlu  Ahmet- Maretünnuman ( Suriye )
79---2846- Amo  oğlu  Ahmet-  Bab (  Suriye )
80---2847- Bekur  Zin  oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
81---2848- Cüneyt  oğlu  Ahmet- Halep ( Suriye )
82---2849- Derviş  oğlu  Ahmet-  Harim ( Suriye )
83---2850- Hacı  Hasan oğlu  Ahmet- İdlip (  Suriye )
84---2851- Hacı  Hasan  hallak  oğlu  Ahmet- Halep ( Suriye )
85---2852- Hacı  İbrahim  Paşa oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
86---2853- Hacı  Kadur oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye )
87---2854- Hacı  Mahmut  oğlu  Ahmet- İdlip (  Suriye )
88---2855- Hacı  Mustafa  oğlu  Ahmet-  Halep ( Suriye )
89---2856- Hacı  şaban  oğlu  Ahmet - Harim (  Suriye )
90---2857- Halil  oğlu  Ahmet-  Bab ( Suriye
91---2858 - Halil  oğlu  Ahmet - Bab  ( Suriye ) 
92----2859- Halit  Cabbar oğlu  Ahmet-  Halep ( Suriye )
93---2860 - Hasan  oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye )
94---2861- Kermo  Hasan  oğlu Ahmet- Bab (  Suriye )
95---2862- Mehmet  oğlu  Ahmet- Halep ( Suriye )
96---2863 - Mehmet  oğlu  Ahmet-  Maretünnuman ( Suriye )
97---2864 - Mehmet  Ali oğlu  Ahmet - Harim ( Suriye )
98---2865 - Mehmet Ali  oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
99---2866 - Mehmet  Hayri  oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye )
100---2867 - Mehmet  Saleb  oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
101---2868 - Mehmet  Salih  oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye )
102---2869 - Mustafa  oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye )
103---2870 - Mustafa  oğlu  Ahmet -  Halep ( Suriye )
104---2871 - Mustafa  Esat  oğlu  Ahmet- İdlip ( Suriye )
105---2872 - Nasef  oğlu Ahmet- Bab ( Suriye ) 
106---2873 - Oklu  oğlu  Ahmet-  Halep ( Suriye )
107---2874 - Ömer  oğlu  Ahmet -  Bab  ( Suriye )
108---2875 - Ömer  oğlu  Ahmet-  Halep ( Suriye )
109---2876 - Ömer  oğlu  Ahmet - Cebel-i  Sem'an (  Suriye )
110---2877 - Ömer  Zekur  oğlu  Ahmet - Halep ( Suriye ) 
111---2878 - Rahim  oğlu  Ahmet - İdlip ( Suriye )
112---2879 - Selim  oğlu  Ahmet - İdlip ( Suriye )
113---2880 - Yahya  oğlu  Ahmet-  Harim ( Suriye )
114---2881 - Yusuf  oğlu  Ahmet -  Halep ( Suriye )
115---2882 - Yusuf  Cebban  oğlu  Ahmet - İdlip ( Suriye )
116---2883 - Halil  oğlu  Ahmet - Bab ( Suriye ) 
117---2902- Aziz  oğlu  Ahmet - HİCAZ ( MEKKE-İ MÜKERREME ) 
118---3660 - Abdülmenam oğlu  Ahmet - KUDÜS
119---3661 - Ali  oğlu Ahmet-  KUDÜS
120---3662 - Cuma oğlu  Ahmet - KUDÜS
121---3663 - Mahmut  oğlu  Ahmet - KUDÜS
122---3664 - Salih  oğlu  Ahmet - KUDÜS
123---3702 - Arab  Ahmed  oğlu  Ahmed  Bido - Halep ( Suriye ) 
124---3713 - Abdürrezzak  oğlu  Ahmet  Hamdi-  Halep ( Suriye )
125---3717 - Abdürrezzak  Efendi  oğlu  Ahmet  Hamdi-  Halep ( Suriye )
126---3719 - Hacı  Naci  oğlu  Ahmet Hazri - Halep (  Suriye )
127---3730 - Tevfik  oğlu  Ahmet  Mecit-  BAĞDAT 
128---3778 - Sait  oğlu  Akdevi - Derzor ( Suriye )
129---3779 - Midatül  Hüseyin  oğlu  Akdil -  Derzor ( Suriye )
130---3824 - Ferec  oğlu Akil - Halep (  Suriye )
131---3825 - Ganum  oğlu Akil-  Bab  (  Suriye ) 
132---5461 - Cabir oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
133---5462 - Cazi  oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
134---5463 - Garibül  Casim  oğlu Ali - Derzor (Suriye )
135---5464 - Halef  oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
136---5465 - Hasan  oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
137---5466 - İlyas  oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
138---5467 - Tomavi  oğlu  Ali - Derzor (Suriye )
139---5637 - Abdulfettah  oğlu  Ali- Cebel-i  Sem'an ( Suriye )
140---5638 - Abdullah  oğlu  Ali - Halep ( Suriye )
141---5639 - Abdullah  oğlu  Ali - Bab ( Suriye )
142---5640 - Ahmet  oğlu Ali - Harim ( Suriye )
143---5641 - Hacı  Mehmet  oğlu  Ali - Halep (  Suriye )
144---5642 - Hamdi  Mercan  oğlu  Ali -  Bab ( Suriye )
145---5643 - Hamo  oğlu  Ali - Harim ( Suriye )
146---5644 - Karahasan  oğlu  Ali -  Bab ( Suriye )
147---5645 - Mehmet  oğlu  Ali-  Halep ( Suriye ) 
148---5646 - Mehmet  oğlu  Ali - İdlip ( Suriye )
149---5647 - Mehmet Ali  Felah  oğlu  Ali - Bab (  Suriye )
150---5648 - Mehmet  İvas  oğlu  Ali -  Halep ( Suriye )
151---5649 - Mustafa oğlu  Ali -  Bab ( Suriye )
152---5650 - Yusuf  oğlu  Ali - Harim (  Suriye )
153---6479 - Cuma  Han  oğlu  Ali  Arrat - AFGANİSTAN
154---6492 - Hasan  oğlu  Ali  Efendi - Halep ( Suriye ) 
155---6510 - Hamit  Ahmet  oğlu  Ali Hasan - Bab ( Suriye ) 
156---6759 - Salih  oğlu  Arap  Abdi -  Halep ( Suriye ) 
157---6944 - Ali  oğlu  Arif - HİCAZ_  CİDDE
158---6945 - Mehmet  Emin  oğlu  Arif  - HİCAZ - MEKKE-İ MÜKERREME
159---7002 - Abdurrahman oğlu  Arpu - İdlip ( Suriye )
160---7034 - Bedran  Mehacı  oğlu  Ataullah  - Derzor (Suriye )
161---7157 - Ahmet  Hamdi  oğlu  Aziz Efendi - HİCAZ (  MEKKE-İ MÜKERREME )
162---7220 - Seydo  oğlu  Battal - Bab (  Suriye )
163---7309 - Hacı  Karur  oğlu  Bayram - Halep ( Suriye )
164---7588 - Ahmet  oğlu  Bekir - Derzor  (  Suriye )
165---7619 - Ahmet oğlu  Bekir - Halep ( Suriye)
166---7620 - Ali Veyis  oğlu Bekir - Halep ( Suriye )
167---7735- Mehmet Hallak  oğlu Bekri - Halep (  Suriye )
168---7736 - Şeyh  Şevki  oğlu Bekri - Bab (  Suriye )
169---7762 - Ebubekir  oğlu  Belmo - BİNGAZİ 
170---7768 - Hamdi  oğlu  Beşir - Harim ( Suriye )
171---7884 - Mustafa  oğlu  Cafer - Derzor ( Suriye ) 
172---7910 - Mustafa  oğlu  Casim - Derzor ( Suriye )
173---8048 - Abdullah  oğlu  Cemil  Efendi BAĞDAT
174---8069 - Abdulkadir  oğlu  Cuma - Bab ( Suriye )
175---8070 - Ahmet  oğlu  Cuma - Bab ( Suriye )
176---8071 - Mustafa  oğlu  Cuma - Bab ( Suriye )
177---8072 - Şeyh  Şevk  oğlu  Cuma - Bab ( Suriye )
178---8140 - Hüseyin  oğlu  Davut - KUDÜS
179---8194 - Mehmet  oğlu Derviş - Cisr-i  Şuğur ( Suriye ) 
180---8227 - Dibo  Cevat  Meaz  oğlu Dibo - İdlip ( Suriye )
181---8241 - Hamdi  oğlu  Dip - İdlip ( Suriye )
182---8853 - Mehmet oğlu  Esat - Harim ( Suriye )
183---9072 - Tevfik  oğlu  Faik -  Halep ( Suriye ) 
184---9092- Mari  oğlu Fazıl - Derzor ( Suriye )
185---9094 - Ahmet  oğlu  Fazıl - Halep
186---9125 - Hasan  oğlu  Ferac - Derzor ( Suriye ) 
187---9126 - Fettah  Kerim  oğlu  Ferah - BAĞDAT
188---9127 - Hüseyin  el Haddad  oğlu Ferhan - Derzor ( Suriye )
189---9294 - Şaban  oğlu  Gani - Halep  (  Suriye ) 
190---9341 - Ahmet  oğlu  Habib - İdlip (  Suriye )
191---9342 - Hüseyin oğlu  Habib - Halep ( Suriye ) 
193---9422 - Hasan  oğlu  Hacı Ali - Halep ( Suriye )
194---9527 - Hacı  Hattab  oğlu  Hacı Mehmet - Halep ( Suriye )
195---9575 - Hüseyin  oğlu  Hacı  Ömer - İdlip ( Suriye )
196---9576 - Salih  oğlu  Hacı  Ömer - Halep ( Suriye )
197---9577 - Yusuf  oğlu  Hacı  Ömer - Halep ( Suriye ) 
198---9588 - Mehmet  Bekri  oğlu  Hacı  Süveyd - Cebel-i Sem'an ( Suriye ) 
199---9811 - Mustafa oğlu  Halaf - Derzor ( Suriye )
200---9814 - Hacı  Süleyman  oğlu  Halef - Derzor ( Suriye )
201---9815 - Hasan  oğlu Halef - Bab ( Suriye )
202---9816 - Hüseyin  oğlu Halef - Bab ( Suriye )
203--10603 - Abdurrahman oğlu  Halil - Bab ( Suriye )
204--10604 - Ali  Oğlu  Halil - Halep ( Suriye )
205--10605 - Mustafa  Helecan  oğlu  Halil - Bab ( Suriye )
206--10606 - Sadık  oğlu  Halil - İdlip ( Suriye ) 
207--10888 - Halil  oğlu  Halil - KUDÜS
208--10889 - İbrahim  oğlu  Halil - KUDÜS-GAZZE
209--10890 - İbrahim  oğlu  Halil - KUDÜS
210--10891 - Mehmet  oğlu  Halil - KUDÜS- HALİLÜRRAHMAN
211--10893 - Ömer  oğlu  Halil  Agah  Efendi - HİCAZ-MEKKE-İ MÜKERREME
212--10900 - Mustafa  oğlu  Halil  Hannavi - Halep ( Suriye ) 
213--11139 - Ali  Çiyan  oğlu  Halit - İdlip ( Suriye )
214--11163 - Ahmet  oğlu  Haluf - Bab (  Suriye )
215--11164 - İsmail  oğlu  Hamadi - İdlip ( Suriye ) 
216--11223 - Mehmet Derbi  oğlu  Hamdo - İdlip ( Suriye )
217--11224 - Mehmet  Hüdayi  oğlu Hamdo - Halep ( Suriye) 
218--11225 - Derbiş  oğlu  Mehmet  Hamdo - Cebel-i Sem'an (  Suriye ) 
219--11227 - Mehmet  Ahmet  oğlu  Hemedan - KUDÜS
220--11232 - Ahmet  Vehbi  oğlu  Hamis - KUDÜS
221--11272 - Sultan  Ahmet  oğlu  Hammadi - Derzor ( Suriye )
222--11273 - İsmail  oğlu  Hammadi - İdlip ( Suriye )
223--11274 - Sadık  oğlu  Hammadi - İdlip ( Suriye )
224--11279 - Halil  oğlu  Hamşu - Halep ( Suriye )
225--11280 - Mehmet  Veysi  oğlu  Hamud - Maretünnuman ( Suriye )
226--11352 - Halil  oğlu  Hanna - BEYRUT
227--11360 - Taha  Abdullah  oğlu Harnak - Bab ( Suriye ) 
228--12601 - Ferac  el  Hallat  oğlu  Hasan -  Derzor (Suriye )
229--12602 - Hüseyin  el  Hamit  oğlu  Hasan - Derzor  ( Suriye )
230--12603 - Salih  olğlu  Hasan - Derzor ( Suriye ) 
231--12762 - Ahmet  oğlu  Hasan - Halep ( Suriye )
232--12763 - Ahmet  oğlu  Hasan - İdlip ( Suriye )
233--12764 - Ali  oğlu  Hasan - Cisr-i Şuğur ( Suriye )
234--12765 - Ali  oğlu  Hasan - Halep ( Suriye ) 
235--12766 - Hacı  Mehmet  Habib  oğlu Hasan - Halep ( Suriye )
236--12767 - Hacı  Mehmet  Meriyani  oğlu  Hasan - İdlip ( Suriye )
238--12768 - Hacı  Süleyman  oğlu  Hasan - Halep ( Suriye ) 
239--12769 - Halit  oğlu  Hasan - Halep ( Suriye ) 
240--12770 - Hamud  oğlu  Hasan - İdlip ( Suriye ) 
241--12771 - İlvan  oğlu Hasan - Maretünnuman ( Suriye )
242--12772 - Kadur  Mehmet  oğlu  Hasan - Bab ( Suriye ) 
243--12773 - Mehmet  oğlu  Hasan - İdlip ( Suriye ) 
244--12774 - Mehmet  oğlu  Hasan - Bab ( Suriye )
245--12775 - Mehmet  oğlu Hasan - Halep
246--12776 - Mehmet Bergut  oğlu Hasan - Bab (  Suriye )
247--12777 - Mustafa  oğlu  Hasan - Halep (Suriye ) 
248--12778 - Mustafa oğlu  Hasan -  Halep ( Suriye )
249--12779 - Mustafa oğlu  Hasan - Halep ( Suriye )
250--12780 - Mustafa  Hamid  oğlu  Hasan - Bab ( Suriye )
251--12781 - Osman  Baruncu  oğlu  Hasan -  Halep ( Suriye )
252--12782 - Süleyman  oğlu  Hasan - Cebel-i Sem'an ( Suriye ) 
253--12783 - Veysu  oğlu  Hasan - Bab ( Suriye )
254--12784 - Yusuf  oğlu hasan - İdlip ( Suriye )
255--12785 - Yusuf  oğlu  Hasan - Harim ( Suriye )
256--13409 - Ahmet  oğlu  Hasan - KUDÜS
257--13410 - Ali  oğlu Hasan - KUDÜS
258--13411 - Ali  oğlu  Hasan -  KUDÜS
259--13412 - Musa  oğlu Hasan - KUDÜS
260--13459 - Hacı  Halil  oğlu  Hasan  Dip - Bab ( Suriye )
261--13460 - Bekir  oğlu  Hasan Efendi - BAĞDAT
262--13612 - İbrahim  oğlu  Hasan  Keren - Halep
263--13625 - Halit  oğlu  Hasan  Şerif - BEYRUT
264--13640 - Mehmet  oğlu  Hasip - İdlip ( Suriye)
265--13643 - Mustafa  oğlu  Haşavi - Bab ( Suriye ) 
266--13675 - Vahit  Maşuk  oğlu  Haşim - İdlip ( Suriye)
267--13689 - İbrahim  oğlu  Haşim -  KUDÜS
268--13690 - Ahmet  oğlu  Havad - KUDÜS
269--13810 - Mehmet  oğlu  Hayrullah - KUDÜS
270--13826 - Ahmet  Cevher  oğlu  Hımıs -  KUDÜS
271--13841 - Hamut  Kak oğlu  Hicazi -  İdlip ( Suriye )
273--13866 - Halit  oğlu Hilal - Halep (  Suriye )
274--14630 - Ali  oğlu  Hüseyin - BEYRUT
275--14631 - Mehmet  oğlu  Hüseyin - BEYRUT
276--14632 - Mehmet  Hadi  oğlu  Hüseyin - BEYRUT
277--15348 - Hamud  Zeydan  oğlu  Hüseyin - Derzor ( Suriye ) 
278--15504 - Abdullah  Seyyid  oğlu Hüseyin - Maretünnuman ( Suriye )
279--15505 -Ahmet  oğlu  Hüseyin Cisr-i  Şuğur ( Suriye ) 
280--15506 - Ahmet  mansur  oğlu  Hüseyin - Harim ( Suriye )
281--15507 - Halit  Kasım oğlu  Hüseyin - Maretünnuman ( Suriye )
282--15508 - Hasan  oğlu  Hüseyin - Bab ( Suriye )
283--15509 - Mahmut  oğlu  Hüseyin - İdlip ( Suriye )
284--15510 - Süleyman  Hasan  oğlu  Hüseyin - Cebel-i Sem'an (  Suriye )
285--15511 - Yusuf  oğlu  Hüseyin - İdlip ( Suriye  )
286--15512 - Yusuf  tahan  oğlu  Hüseyin - İdlip  (  Suriye ) 
287--15513 - Abdülcevat  oğlu  Hüseyin - Harim ( Suriye )
288--15514 - Hacı  Hasan  Gerzu  oğlu  Hüseyin -  Halep ( Suriye )
289--16190 - Halil  Hasan  oğlu  Hüseyin - KUDÜS
290--16911 - Abdullah  oğlu  Hüseyin - Derzor  ( Suriye )
291--16201 - Ömer  Zebide  oğlu  Hüseyin  Cir - İdlip ( Suriye ) 
292--16204 - Debban  oğlu  Hüseyin - BEYRUT
293--16213 - Taha  oğlu Hüseyin  Eker - İdlip ( Suriye )
294--16216 -  Baba  adı  tespit  edilemeyen Hüseyin  Fahri - BAĞDAT
295--16217 - Mehmet  Ali  oğlu  Hüseyin  Fahri - BAĞDAT
296--16237 - Şerkuz  oğlu  Hüseyin  Hüsnü - BAĞDAT
297--16245 - Mehmet  oğlu  Hüseyin  Maruf - Maretünnuman ( Suriye )
298--16249 - Hüseyin  Paşa  oğlu  Hüseyin  Naim - HİCAZ-MEKKE-İ  MÜKERREME
299--16256 - Hacı Ali  Mehdi  oğlu Hüseyin Remzi - BİNGAZİ 
300--16346 - Ravi  oğlu  İbadi - Derzor ( Suriye )
301--16795 - Abdullah  oğlu  İbrahim - BEYRUT
302--16796 - Mehmet  oğlu  İbrahim - BEYRUT
303--17294 - Halki  oğlu  İbrahim - Derzor ( Suriye )
303--17295 - Hasanil  Cürm  oğlu  İbrahim - Derzor ( Suriye )
304--17296 - Murat  oğlu  İbrahim - Derzor ( Suriye )
305--17396 - Abdullah Mehmet  oğlu  İbrahim - Bab (  Suriye )
306--17397 - Avad  oğlu  İbrahim - Halep ( Suriye ) 
307--17398 - Esat  oğlu  İbrahim - Harim ( Suriye )
308--17399 - Hacı  Hasan  Bey  oğlu  İbrahim - Halep ( Suriye )
309--17400 - Hacı  Mehmet  oğlu  İbrahim - İdlip ( Suriye )
310--17401 - Hızır  Mehmet  oğlu İbrahim - İdlip ( Suriye )
311--17402 - Mahmut  Hacı  Çavuş  oğlu  İbrahim - İdlip ( Suriye )
312--17403 - Mehmet  oğlu  İbrahim  - İdlip ( Suriye )
313--17404 - Mehmet  Salih  oğlu  İbrahim - İdlip ( Suriye )
314--17405 - Musa  oğlu İbrahim - Halep ( Suriye ) 
315--17406 - Mustafa  oğlu  İbrahim - Bab ( Suriye )
316--17407 - Ömer  oğlu  İbrahim - Bab ( Suriye )
317--17408 - Taha oğlu İbrahim - İdlip
318--17409 - Zekeriya  batari  oğlu  İbrahim - Halep ( Suriye )
319--17864 - Ziya  oğlu  İbrahim - KUDÜS 
320--17904 - Mehmet  oğlu  İd -  Halep ( Suriye ) 
321--18035 - Nahle  Debbağ  oğlu İlyas - Halep ( Suriye )
322--18124 - Derviş  oğlu  İsa - Halep ( Suriye ) 
323--18157 - İvad  oğlu  İsa'l  Havli - Derzor ( Suriye )
324--18158 - Avar  oğlu İsa'l Havl - Derzor ( Suriye ) 
326--18187 - Hasan  oğlu  İshak - KUDÜS
327--18638 - İsmail  oğlu  İsmail - BEYRUT
328--18639 - Salih  oğlu İsmail - BEYRUT
329--19279 - Derve  Efendi  oğlu  İsmail - Bab ( Suriye )
330--19280 - Hacı  Ömer  oğlu  İsmail - Halep ( Suriye )
331--19281 - İbrahim  Mısri  oğlu  İsmail - Halep ( Suriye ) 
332--19282 - İzzettin  oğlu  İsmail - İdlip ( Suriye )
333--19283 - Karis  oğlu  İsmail - Harim ( Suriye )
334--19748 - Abdullah  oğlu  İsmail - KUDÜS
335--19839 - İbrahim  oğlu  İzzet - KUDÜS
336--20142 - Hacı Ali  Dicece  oğlu  Kadur -  Halep ( Suriye ) 
337--20143 - Mansur  Mustafa  oğlu  Kadur - Bab ( Suriye )
338--20252 - Türki  oğlu  Kamil - Derzor ( Suriye )
339--20408 - Ahmet  el Musa  oğlu Kasım - İdlip ( Suriye )
340--20409 - Mehmet Dibban  oğlu Kasım - İdlip ( Suriye ) 
341--20410 - Yusuf  oğlu  Kasım - İdlip ( Suriye )
342--20823 - Hacı Abdulmusa  oğlu  Mahmut - Derzor ( Suriye )
343--20824 - Hacı  Abid  oğlu  Mahmut - Derzor ( Suriye )
344--20825 - Necmi  oğlu  Mahmut - Derzor ( Suriye )
345--20858 - Abdi  İsa  oğlu  Mahmut -  İdlip ( Suriye ) 
346--20859 - Abdullah  oğlu  Mahmut - İdlip ( Suriye )
347--20860 - Ahmet oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye )
349--20861 - Arslan  oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye )
350--20862 - Bekir  oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye )
351--20863 - Bekir Dani  oğlu  Mahmut - İdlip ( Suriye )
352--20864 - Hacı  Ahmet Cemal oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye )
353--20865 - Halil oğlu  Mahmut -  Halep ( Suriye )
354--20866 - Hasanul Kancur  oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye ) 
355--20867 - Hasbi  Hamdiyot  oğlu Mahmut - Bab ( Suriye )
356--20868 - Kadur  oğlu Mahmut - Halep ( Suriye )
357--20869 - Kadur Aksif  oğlu  Mahmut - Halep ( Suriye )
358--20870 - Mehmet  Duhan  oğlu  Mahmut Halep ( Suriye )
359--20871 - Süleyman  oğlu mahmut - Halep ( Suriye ) 
360--20967 - Abdurrahman  oğlu  Mahmut - KUDÜS
361--20968 - Hüseyin  oğlu  Mahmut - KUDÜS
362--20969 - Mehmet  oğlu  Mahmut - KUDÜS
363--20970 - Musa  oğlu  mahmut - KUDÜS
364--20982 - Abdulkerim  oğlu  mahmut  Şükrü - BİNGAZİ
365--20993 - Kadir  oğlu  Maruf - Harim ( Suriye )
366--20997 - Mehmet  oğlu  Matar - Bab ( Suriye )
367--23712 - Basar  oğlu  Mehmet - Derzor ( Suriye ) 
368--23713 - Hacı Ukkab  oğlu  Mehmet - Derzor ( Suriye ) 
368--23714 - Samim  oğlu  Mehmet - Derzor ( Suriye ) 
369--23715 - Temavi  oğlu  Mehmet - Derzor ( Suriye ) 
370--24015 - Abacı  oğlu  Mehmet - Cisr-i  Şuğur  ( Suriye ) 
371--24016 - Abdo  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
372--20417 - Abdurrahman  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
373--24018 - Adur  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
374--24019 - Ahmet  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye ) 
375--24020 - Ahmet oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye ) 
376--24021 - Ahmet  bedli  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye ) 
377--24022 - Ahmet  Dakol  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
378--24023 - Ahmet  Habal oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye ) 
379--24024 - Ahmet  Hura  oğlu  Mehmet -Halep (Suriye )
380--24025 - Ahmet  Korlo  oğlu Mehmet - İdlip (Suriye ) 
381--24026 - Ahmet  Lala  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
382--24027 - Akulal  oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye )
383--24028 - Ali oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
384--24029 - Ali  oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye ) 
385--24030 - Ali Asi  oğlu  Mehmet - Harim (  Suriye ) 
386--24031 - Arslan  oğlu Mehmet - Halep ( Suriye ) 
387--24032 - Atuki  Hacı  Hamza  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
388--24033 - Bekir  Cilo Cemal  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
389--24034 - Bekir Nedaf  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
390--24035 - Bekur oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye )
391--24036 - Bekur  Kamil  oğlu  Mehmet - Harim ( Suriye )
392--24037 - Benhan  oğlu  Mehmet - Cebel-i  Sem'an ( Suriye )
393--24038 - Hacı Ahmet  oğlu  Mehmet  - Halep ( Suriye )
394--24039 - Hacı Ahmet  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
395--24040 - Hacı  Mehmet  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
396--24041 - Hacı  Ömer  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
397--24042 - Halef  oğlu  Mehmet - Maretünnuman ( Suriye )
398--24043 - Hasan  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
399--24044 - Hasan  oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye ) 
400--24045 - Hasan  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
401--24046 - Haydar  bahari  Gazi  oğlu Mehmet - Halep ( Suriye )
402--24047 - Himmet  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
403--24048 - Hüseyin  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
404--24049 - Hüseyin  Reyhavi  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
405--24050 - İbrahim  oğlu  Mehmet - Bab (  Suriye ) 
406--24051 - İzzettin  İsa  oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye )
407--24052 - Kasım  oğlu Mehmet - - Halep ( Suriye )
408--24053 - Mahmut  oğlu  Mehmet - İdlip (Suriye )
409--24054 - Mahmut  oğlu Mehmet - İdlip (  Suriye )
410--24055 - Mahmut  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
411--24056 - Mahmut  Ömer  Ali  oğlu  Mehmet - İdlip (  Suriye )
412--24057 - Mansur  oğlu  Mehmet - Harim  ( Suriye )
413--24058 - Mazoz  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
414--24059 - Mehmet  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
415--24060 - Mehmet  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
416--24061 - Mehmet  Bedevi  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye  ) 
417--24062 - Mehmet  Beşir  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
418--24063 - Mehmet  Hüdacı oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
419--24064 - Mehmet  Kara  Yeli  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
420--24065 - Mehmet  Tavera  oğlu Mehmet  - Halep ( Suriye )
421--24066 - Murat oğlu  Mehmet -  Maretünnuman ( Suriye )
422--24067 - Mustafa  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
423--24068 - Mustafa  oğlu  Mehmet  - Halep ( Suriye )
424--24069 - Mustafa  oğlu  Mehmet  - Halep ( Suriye )
425--24070 - Mustafa  oğlu  Mehmet  - Halep ( Suriye )
426--24071 - Mustafa  oğlu  Mehmet -  İdlip ( Suriye )
427--24072 - Mustafa  oğlu  Mehmet - Harim (  Suriye )
428--24073 - Mustafa Kasab  oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
429--24074 - Mustafa Lebayidi  oğlu Mehmet - Halep ( Suriye )
430--24075 - Mustafa  Osmanoğlu  Mehmet - Bab) ( Suriye )
432--24076 - Mustafa  Seydi oğlu  Mehmet - Halep ( Suriye )
433--24077 - Ömer  oğlu  Mehmet - Harim (  Suriye )
434--24078 - Ömer  Fecr oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
435--24079 - Yusuf  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
436--24080 - Yusuf oğlu  Mehmet - Bab ( Suriye )
437--24081 - Yusuf  Mezun  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye )
438--24082 - Yusuf  Murat  oğlu  Mehmet - İdlip  ( Suriye )
439--24083 - Yusuf  Siklo  oğlu  Mehmet - İdlip ( Suriye ) 
440--25521 - Hamdan  oğlu Mehmet - KUDÜS
441--25522 - Hasan  oğlu  Mehmet - KUDÜS
442--25523 - Mustafa  oğlu  Mehmet - KUDÜS
443--25524 - Ahmet  oğlu  Mehmet - KUDÜS
444--25768 - Hasan  oğlu  Mehmet Ali - Bab ( Suriye )
445--25769 - Hasan  Nefi  oğlu  Mehmat  Ali - Bab ( Suriye )
446--25770 - Hüseyin  Bergut  oğlu  Mehmet  Ali - Bab ( Suriye )
447--25771 - İsmail  Civan  oğlu  Mehmet Ali - İdlip ( Suriye )
448--25772 - Kadur  oğlu  Mehmet  Ali - Bab ( Suriye )
449--25773 - Süleyman oğlu  Mehmet Ali - Maretünnuman (  Suriye )
450--25774 - Şeyh  oğlu  Mehmet  Ali - İdlip (  Suriye ) 
451--25802 - Arif  Oğlu  Mehmet  Ali - Halep ( Suriye) 
452--25912 - Cello  Cemal  oğlu Mehmet  Bekri - Halep ( Suriye )
453--25913 - Hüseyin  oğlu  Mehmet  Beşir - Halep ( Suriye ) 
454--25916 - Mustafa oğlu Mehmet  Cabbar - Halep ( Suriye )
455--25917 - Hasan  oğlu  Mehmet Cedvih - Halep (  Suriye ) 
456--25924 - Abdullah  oğlu  Mehmet  Cemal - BEYRUT
457--25925 - Abud  oğlu  Mehmet  Cevat - Halep ( Suriye ) 
458--25927 - Ahmet  oğlu  Mehmet  Cuma - Bab ( Suriye ) 
459--25929 - Müeyyid  derviş  oğlu  Mehmet  Dib. - İdlip ( Suriye ) 
460--25996 - Ömer  oğlu  Mehmet  Emin - Harim (  Suriye )
461--25997 -  Şeyh  Hilal  oğlu  Mehmet Emin - Bab ( Suriye )
463--26039 - Ömer Zebide  oğlu Mehmet Habir - İdlip  ( Suriye )
464--26055 - Ahmet  oğlu  Mehmet  Hanefi - Bab (Suriye )
465--26060 - Vahit  Mefuk  oğlu Mehmet  Haşim - İdlip ( Suriye ) 
466--26072 - Ali Osman  oğlu  Mehmet  Huro - Harim ( Suriye ) 
467--26092 - Mehmet  Halil  oğlu  Mehmet  Kasım - Bab ( Suriye )
468--26096 - Mehmet  oğlu  Mehmet  Kemal - Halep ( Suriye ) 
469--26101 - Şeyh  Ali  oğlu  Mehmet  Mehdi - Cebel-i Sem'an ( Suriye )
470--26103 - Ali  mehmet  Meri  oğlu  Mehmet  Meri - Halep ( Suriye )
471--26104 - Hacı  Süleyman  oğlu  Mehmet  Mısri - Cebel-i  Sem'an (  Suriye )
472--26120 - Ahmet Mustafa  oğlu  Mehmet  Nevar - Bab ( Suriye )
473--26125 - Hacı  Mehmet  oğlu  Mehmet  Nurettin - Halep ( Suriye ) 
474--26131 - Firuz  oğlu  Mehmet  Nuri - Halep ( Suriye )
475--26132 - Mehmet  oğlu  Mehmet  Nuri - Halep ( Suriye  )
476--26133 - Mustafa  oğlu  Mehmet  Nuri -  Bab ( Suriye )
477--26142 - Selim  oğlu  Mehmet  Nuri - Halep ( Suriye )
478--26143 - Muhammet  oğlu  Mehmet  Nuri - Halep ( Suriye )
479--26148 - Mehmet oğlu  Mehmet  Ömer - Bab (  Suriye )
480--26182 - Ahmet  oğlu  Mehmet  Sabit - Halep ( Suriye )
*****481--26203 - Hilal  Türk  oğlu Mehmet  Salim - İdlip ( Suriye ) 
482--26220 - Mehmet Hayr  oğlu  Mehmet  Şefik - Halep ( Suriye )
483--26223 - Mehmet Şerif  oğlu  Mehmet  Şerif - Halep ( Suriye ) 
484--26257 - Mehmet  Uccac  oğlu  Mehmet  Uccac- İdlip  (Suriye )
485--26265 - Mehmat Ali  oğlu  Mehmet  Zeynel - İdlip  ( Suriye )
486--26311 - Dib Masriyye  oğlu Mera - İdlip ( Suriye )
487--26312 - Mehrez  oğlu  Mera - Harim  (  Suriye )
488--26315 - Mehmet  oğlu  Meri - Halep (  Suriye )
489--26136 - Sait  oğlu Meri - Maretünnuman ( Suriye )
490--26637 - Maruf  oğlu  Muhlis - BEYRUT
491--27045 - Ahmet  oğlu  Musa - KUDÜS
492--27046 - Hasan  oğlu  Musa - KUDÜS
493--27047 - Mehmet  oğlu  Musa - KUDÜS
494--27918 - Abdullah  oğlu  Mustafa - BEYRUT
495--29041 - Abbas  oğlu  Mustafa - Halep (  Suriye ) 
496--29042 - Abdulkadir  oğlu  Mustafa -  İdlip ( Suriye )
497--29043 - Abdulkadir  oğlu Mustafa - İdlip ( Suriye )
498--29044 - Abdurrahman  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye )
499--29045 - Abdusselam oğlu  Mustafa - Harim  ( Suriye  )
500--29046 - Ahmet  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye )
501--29047 - Ahmet  oğlu  Mustafa -  Cebel-i  Sem'an ( Suriye )
502--29048 - Ahmet  Salih  Amak  oğlu  Mustafa - İdlip (  Suriye )
503--29049 - Ali  oğlu  Mustafa -  Halep ( Suriye ) 
504--29050 - Bekur oğlu  Mustafa - Maretünnuman ( Suriye )
505--29051 - Esat  Dabul  oğlu Mustafa - Maretünnuman ( Suriye) 
506--29052 - Hamdi  oğlu Mustafa - Halep ( Suriye )
507--29053 - Hamit  El  Sefare  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
508--29054 -  Haşim  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
509--29055 - Hatip  Ahmet  oğlu  Mustafa - Cebel-i Sem'an (  Suriye )
510--29056 - Hüseyin  oğlu Mustafa - Halep ( Suriye )
511--29057 - Hüseyin  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
512--29058 - Mahmut  Keto  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye  )
513--29059 - Mehmet  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye )
514--29060 - Mehmet  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
515--29061 - Mehmet  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
516--29061 - Mehmet  oğlu Mustafa - Halep ( Suriye )
517--29062 - Mehmet  Akşar oğlu  Mustafa - Maretünnuman ( Suriye )
518--29063 - Mehmet  Sait  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
519--29064 - Mehmet  Şoman  oğlu  Mustafa -  Bab ( Suriye )
520--29065 - Mustafa  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
521--29066 - Osman  Zeynettin  oğlu  Mustafa - İdlip (  Suriye )
522--29067 - Ömer  oğlu Mustafa - İdlip ( Suriye  )
523--29068 - Ömer  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye )
524--29069 - Ragıp  oğlu  Mustafa  - Halep ( Suriye )
525--29070 - Şeyh  Ali  Kasım  oğlu  Mustafa - Halep ( Suriye )
526--29071 - Ali  oğlu  Mustafa - Bab ( Suriye )
527--30062 - Mehmet  oğlu  Mustafa - KUDÜS
528--30096 - Mehmet  oğlu  Mustafa  Efendi - Halep ( Suriye )
529--30102 - Ali  Mevlüt  oğlu  Mustafa  El  Acu - Harim (  Suriye )
530--30104 - Dabul  oğlu  Mustafa  Esat - Maretünnuman ( Suriye )
531--30110 - Abdullah  oğlu  Mustafa  Hamdi - Bab ( Suriye ) 
532--30130 - Bedrettin  oğlu  Mustafa - İdlip ( Suriye )
533--30131 - Abdullah  oğlu  Mustafa Recep - Halep ( Suriye )
534--30206 - Eyüp  oğlu  Müslüm - Bab ( Suriye ) 
535--30207 - Halil  oğlu  Müslim - Halep ( Suriye )
536--30214 - Hasan  oğlu  Naci - Maretünnuman ( Suriye )
537--30215 - Mehmet  oğlu  Naci - Halep ( Suriye )
538--30217 - Mehmet  oğlu  Naci  Efendi - BAĞDAT
539--30228 - Ebu İşam  oğlu Naif - Cebel-i  Sem'an (  Suriye ) 
540--30242 - Ali oğlu  Naiş -  Cisr-i  Şuğur (  Suriye ) 
541--30413 - Abdülgani  oğlu  Necip - Harim  ( Suriye ) 
542--30414 - Bekir  oğlu Necip - Halep ( Suriye )
543--30510 - Mehmet  halad  oğlu  Numan - İdlip ( Suriye )
544--30536 - Mehmet  oğlu  Nurettin - Halep ( Suriye )
545--30537 - Muhammed  Himre  oğlu  Nurettin - Halep ( Suriye )
546--31651 - Abdulkadir  oğlu  Osman - İdlip (  Suriye )
547--31652 - Ahmet  Nazif  oğlu Osman - Bab ( Suriye )
548--31653 - Ahmet  Osman oğlu  Osman - Bab ( Suriye )
549--31654 - Esat  oğlu  Osman - - Halep ( Suriye )
550--31655 - Hacıbekir  Esat  oğlu  Osman - Halep ( Suriye )
551--32028 - Mehmet  Bedri  oğlu Osman - KUDÜS
552--32044 - Hasan  oğlu  Osman  Efendi - Halep ( Suriye )
553--32063 - Mustafa  oğlu  Osman  Nuri  Efendi - BAĞDAT
554--32579 - Ahmet  oğlu  Ömer - Cebel-i Sem'an (  Suriye )
555--2580 - Hasan  Bekir  oğlu  Ömer -  Harim (  Suriye )
556--32581 - Kadir  Meşal  oğlu  Ömer - Harim ( Suriye )
557--32582 -Mehmet  oğlu  Ömer - Harim ( Suriye ) 
558--32583 - Mehmet  Azim  oğlu  Ömer - İdlip ( Suriye ) 
559--32583 - Ramazan  oğlu  Ömer - Bab ( Suriye ) 
560--32584 - Samed  oğlu  Ömer - Harim ( Suriye )
561--32584 - Yusuf  Bah  oğlu  Ömer - Halep ( Suriye )
562--32792 - Mehmet  oğlu  Ömer - KUDÜS
563--32803 - Mehmet  Hemşo  oğlu  Ömer  Efendi - Harim (  Suriye ) 
564--32806 -  Kayamuş  oğlu  Ömer Kadur - İdlip(  Suriye)
565--32849 - Tevfik  oğlu  Ragıp  Efendi - Halep ( Suriye )
566--32859 - Ömer  oğlu  Rahmo  - Halep ( Suriye )
567--32997 - Hasan oğlu  Ramazan - Halep ( Suriye )
568--32998 - Hüseyin  oğlu Ramazan- Halep ( Suriye )
569--33417 - Salih  oğlu  Recep - Derzor (  Suriye )
570--33445 - Ali  oğlu  Recep - Halep ( Suriye )
571--33446 - Bekir  oğlu Recep - Halep ( Suriye )
572--33447 - Ömer  oğlu  Recep - İdlip ( Suriye )
573--33601 - Ali  oğlu  Reşit -  Menbiç ( Suriye )
574--33602 - Numan  oğlu Reşit -  İdlip ( Suriye )
575--33603 - Ömer  oğlu  Reşit - Halep ( Suriye )
576--33604 - Ömer  oğlu Reşit - Halep ( Suriye )
577--33606 - Mehmet  Esat  oğlu  Reşit - HİCAZ 
578--33611 - Mehmet  oğlu Rezuk  Efendi - BİNGAZİ
579--33612 - Ahmet  Rahal  oğlu  Rezuk Efendi - Bab ( Suriye )
580--33786 - Salih  oğlu  Rıza  Efendi - Halep ( Suriye )
581--33862 - Salih  Sabit  oğlu  Sabri  Efendi - Halep ( Suriye )
582--34108 - Mehmet Ali oğlu  Saip  Efendi - Halep ( Suriye )
583--34165 - Abdullah  İsa  oğlu  Sait  - Halep ( Suriye )
584--34166 - Mahmut  Şubek  oğlu  Sait - İdlip ( Suriye )
585--34167 - Mustafa  oğlu  Sait - Halep ( Suriye )
586--34168 - Şevbek  oğlu  Sait - İdlip (  Suriye )
587--34464 - Ahmet  oğlu  Salih -  Harim ( Suriye )
588--34465 - Ahmet  Behlül  oğlu  Salih -  Harim ( Suriye )
589--34466 - Ali  oğlu  Salih - İdlip ( Suriye )
590--34467 - Hacı  Ahmet  oğlu  Salih - Halep ( Suriye )
591--34468 - Kudur Elmas  oğlu  Salih - Halep ( Suriye )
592--34469 - Mustafa  oğlu  Salih - Halep ( Suriye )
593--34618 - Avaz  oğlu  Salim - BEYRUT
594--34769 - Hacı  Mehbuz  oğlu  Sedat  Efendi - BİNGAZİ
595--34824 - Mustafa Salim oğlu  Selim - İdlip ( Suriye )
596--35537 - Kenan  oğlu  Süleyman -  Derzor ( Suriye )
597--35598 - Abdullah  oğlu  Süleyman - Harim ( Suriye )
598--35599 - Hacı  Hasan  oğlu  Süleyman - Halep ( Suriye )
599--35560 - Mehmet  Ali  oğlu  Süleyman - Halep ( Suriye )
600--35849 - Ebu  Akil  oğlu  Süleyman -  KUDÜS
601--35850 - Mehmet  oğlu  Süleyman - KUDÜS
602--35971 - Mehmet  İbrahim  oğlu  Şaban - Cisr-i  Şuğur (  Suriye )
603--35972 - Mustafa  oğlu  şaban - İdlip ( Suriye )
604--36030 - Şakir  oğlu  Şaban - KUDÜS
605--36038 - Ahmet  oğlu  Şahin - BEYRUT
606--36397 - Hacı  İbrahim  oğlu  Şeyh Ahmet - Derzor ( Suriye )
607--36400 - Hacı  Mahmut oğlu  ŞeyhAli - Halep ( Suriye )
608--39616 - Mehmet  Hava  oğlu  Taha - İdlip (  Suriye )
609--39617 - Salih  Berkan  oğlu  Taha - Halep ( Suriye )
610--39618 - Esat  oğlu  Taha -  MEKKE-İ MÜKERREME 
611--39714 - Ahmet  oğlu  Tahir - Maretünnuman (  Suriye )
612--39715 - Ahmet  oğlu  Tahir - Bab ( Suriye )
613--39716 - Hasan  oğlu  Tahir - Cebel-i Sem'an  (  Suriye )
614--39717 - Hayri  oğlu  Tahir- Halep ( Suriye )
615--39718 - Memiş  oğlu  Tahir - Bab ( Suriye )  
616--36825 - Hacı  Mehmet  oğlu Talip - İdlip ( Suriye )
617--36826 - Mustafa  Gazi  oğlu  Talip - Halep ( Suriye )
618--36961 - Mehmet Halum  oğlu  Vahit - İdlip ( Suriye ) 
619--36978 - Seyit  Ali  oğlu  Vechi  Efendi - Halep ( Suriye ) 
620--37247 - Ahmet  el  ömer  oğlu  Veyis - Bab (  Suriye )
621--37325 - Mahmut  Lakmi  oğlu  Yahya - İdlip ( Suriye )
622--37487 - Ali  oğlu  Yasin - İdlip (  Suriye )
623--37488 - Hasan  oğlu  Yasin - İdlip (  Suriye )
624--37489 - Mustafa  oğlu  Yasin -  Harim  (  Suriye )
625--37490 - Reşit Oğlu  Yasin -  İdlip  ( Suriye )
626--37491 - Mehmet Reşit oğlu Yasin - Halep ( Suriye ) 
627--37493 - Mustafa  oğlu  Yasin  Kasım - İdlip ( Suriye )
628--37576 - Salih  oğlu  Yunus  Efendi - BAĞDAT
629--37910 - Abdi  oğlu  Yusuf -  Harim ( Suriye )
630--37911 - Hacur oğlu  Yusuf - İdlip ( Suriye )
631--37912 - Hamit  oğlu  Yusuf - Halep ( Suriye ) 
632--37913 - Mahmut  oğlu  Yusuf -  Harim (  Suriye )
633--37914 - Mahmut  Ragıp oğlu Yusuf - Halep ( Suriye ) 
634--37915 - Mehmet  oğlu  Yusuf - Halep ( Suriye ) 
635--37916 - Mehmet  oğlu  Yusuf - Harim ( Suriye )
636--37917 - Mehmet  oğlu  Yusuf - Halep ( Suriye ) 
637--37918 - Mehmet  Ali Oğlu  Yusuf - Maretünnuman (  Suriye )
638--37919 - Mehmet  Cuma  oğlu Yusuf - Bab (  Suriye )
639--37920 - Mehmet  Daas  oğlu  Yusuf - Halep ( Suriye ) 
640--37921 - Osman  Şerafüzzeyd  oğlu  Yusuf - Bab (  Suriye )
641--37922 - Said  oğlu  Yusuf -  Bab (  Suriye )
642--38077 - Hüseyin  oğlu  Yusuf - KUDÜS
643--38130 - Feyzullah  oğlu  Zekeriya  - Halep ( Suriye ) 
644--38142 - Halil  oğlu  Zeki - Harim ( Suriye )
645--38143 - Mahmut  oğlu  Zeki - Halep ( Suriye ) 
646--38155 - Hüseyin  oğlu  Zeydan - Harim (  Suriye )
647--38158 - Mustafa  Osman  oğlu  Zeyneddin - İdlip ( Suriye )
648--38569 - Mahmut  el  Fahl  oğlu  Ahmet - NABLUS
649--38743 - Ali  Oğlu  Süleyman - LAZKİYE
650--39458 - Ali  Sait  oğlu  Muharrız  Efendi - TUNUS
651--39531 - Nazif  oğlu  Muhlis  Abdullah - YEMEN
652--39546 - Mehmet  oğlu  Abdullah -  LAZKİYE
653--39557 - Mehmet oğlu  Abdüsselam - LAZKİYE
654--39568 - Abdülkadir  oğlu  Şükrü  Efendi - MUSUL
655--39828 - Abdurrahman  oğlu  Abbsa  Cevdet - LAZKİYE
656--39829 - Abdulkadir  oğlu  Abdulhamit - LAZKİYE
657--39830 - Ali  oğlu  Ahmet - LAZKİYE
658--39831 - Mehmet  oğlu  Ahmet - LAZKİYE
660--39832 - Ahmet  oğlu  Ali - LAZKİYE
661--39833 - Mehmet  oğlu  Arif - LAZKİYE
662--39834 - Mustafa  Silvaye  oğlu  Halil - LAZKİYE
663--39835 - Ali  oğlu  Kamil - LAZKİYE
664--40315 - Hasan  oğlu  Aziz - NABLUS
665--40316 - Mutlak  oğlu  Mahmut - NABLUS
666--40317 - İbrahim  oğlu  Mehmet - NABLUS
667--40786 - Abdullah  oğlu  Ahmet -TRABLUSGARP
668--40787 - Bekir  oğlu  Mehmet  Kemal - TRABLUSGARP
669--40975 - Mehmet  Selim  oğlu  Hüseyin - MUSUL
670--41171 - Abdulkadir  oğlu  Salih - NABLUS
671--41173 - Ahmet  Avade  oğlu  Salih - NABLUS
672--41257 - Şeyh  Musa  oğlu  Abid - NABLUS
673--42461 - Mehmet  Naim  oğlu  İsmail  Hakkı - TRABLUSGARP
674--42462 - İlyas Sami  Hakkı  oğlu Mehmet  Musavu- TRABLUSGARP
675--42785 - Abdullatif  oğlu  Abdulhamit - NABLUS
676--42876 - Hasan  Zafer  oğlu  Ahmet - NABLUS
677--42791 - Ali  oğlu İmran - LAZKİYE
678--42799 - Salah  Sadık  oğlu  Ali - NABLUS
679--42896 -  Baba  adı  tespit  edilemeyen Mehmet - MUSUL
680--43046 - Mehmet  oğlu  Süleyman  Mansur - NABLUS
681--43107 - Hasan  oğlu  Ahmet - LAZKİYE
682--43341 - Mehmet  oğlu  Abdulkadir - TRABLUSŞAM
683--43371 - Abdullah  oğlu Salih -NABLUS
684--43393 - Mehmet  oğlu  Mehmet - NABLUS
685--43394 - Haydar  oğlu Sait - NABLUS
686--43459 - Hasan  oğlu  Mahmut - MUSUL
687--43550 - Ali  oğlu  Sait - NABLUS
688--43631 - Mehmet  oğlu  Habip - LAZKİYE
689--43793 - Galip  oğlu  Edip  Necat -  YEMEN
690--43907 - Ahmet  oğlu Hıdır - NABLUS
691--44991 - Vehbi  oğlu  Mehmet  Sadık - MUSUL
692--44992 - Şeyh Davut  oğlu  Kmil - NABLUS
693--45216 - İbrahim  Oğlu Mehmet - NABLUS
694--45263- Ali  oğlu  Hasan - LAZKİYE
695--45264 - Abdulkadir  oğlu  Mustafa - LAZKİYE
696--45876 - Mehmet  oğlu  Ahmet -  NABLUS
697--45904 - Ahmet  oğlu  Abdullah - LAZKİYE
698--45983 - Mehmet  oğlu Ganem - LAZKİYE
699--46175 - Ali  oğlu  Mustafa - NABLUS
700--46231 - Deli  Ahmet  oğlu Mustafa - LAZKİYE
701--46368 - Mehmet  oğlu  Abdülkadir - LAZKİYE
702--46369 - Ahmet  oğlu  Mehmet - LAZKİYE
703--47668 - Mehmet  Yusuf  oğlu  Ahmet - NABLUS
704--47669 - Haravi  oğlu  Esad  Abdulgani - NABLUS
705--47670 - Ahmet  Şehab  oğlu  Faiz - NABLUS
706--47671 - Ahmet  Hızır  oğlu  Hamedan - NABLUS
707--47672 - Hasan  oğlu Mehmet- NABLUS 
708--47673 - Sabah  oğlu  Mehmet  Ali - NABLUS
709--47674- Mehmet  oğlu  Mehmet  Cemil - NABLUS
710--47675 - Abdülgani oğlu Münip  - NABLUS
711--47676 - Mustafa  Tahir  oğlu Selim - NABLUS
712--47677 - Abdulcevat oğlu  Yusuf - NABLUS
713--48075 - Mehmet  oğlu  Abdülhamit - TRABLUSGARP
714--48076 - Mehmet  oğlu  Abdülmecit - TRABLUSGARP
715--48077 - Mehmet  oğlu  Mehmet  Zaviye - TRABLUSGARP
716--48078 - Ahmet  oğlu Yusuf  Cemal - TRABLUSGARP
717--48078 - Hacı  Mehmet  oğlu  Zaviye - TRABLUSGARP
718--48164 - Mebruk  oğlu Sadık - TUNUS
719--45254 - Vahit  oğlu  Mustafa -  MUSUL
720--48302 - Süleyman  oğlu  İbrahim -  MISIR
721--48619 - Mustafa  oğlu Yusuf -  MUSUL
722--48873 - Mehmet  oğlu  Ali Sabır - TRABLUSGARP
723--48920 - Mehmet  oğlu  Ali  İskender - LAZKİYE
725--49270 Salih  oğlu  Mehmet - NABLUS
726--49328 - Muhittin  oğlu  Abdulhamit - LAZKİYE
727--49489 - Mehmet  oğlu  Mahmut  Aziz -  TRABLUSGARP
728--50268 - Resul  oğlu  Süleyman - MUSUL
729--50269 - Davut  Usfur oğlu  Tahir - NABLUS
730--50552 - Ahmet  oğlu  Cemal - TRABLUSGARP

( Pis Araplar - Kahraman Anzaklar 1. Bölüm başlıklı yazı Sami Biber tarafından 6.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.