Salih  İtiş  adlı  öğrencimle  Kocaeli  ilimizin  Akmeşe  köyünde  tanıştım.  

Akmeşe  Köyü  dedim  ama  bu  köy oldukça  ilginçtir. Çünkü  bazen  köy  olur,  bazen  nahiye,  bazen  de  belde...  Şu anda  köydür.

Bu  köyde  bir  yatılı  ilköğretim  okulu  vardı.  Salih  bu  okulun  öğrencisi  olmakla  birlikte  köy  halkından  olduğu  için  yatılı  öğrencilerden  değildi.  Yani  eski  tabirle  Leyli (  yatılı )  değil  Nehari (  Gündüzlü )  öğrencilerdendi. 

Pek çok  öğrencimle  olduğu  gibi  Salih'le  de  ilişkimi  kesmedim  okul  bittikten  sonra.  Sosyal  medya  aracılığı  ile  de  olsa  görüşüyoruz  kendisiyle.

Peki  bu  Salih'in  talihi  nedir?

Efendim  bir  insanın  en  büyük  talihi ne  olabilir  ki?  Elbette  her şeyden  önce  hayırlı  bir  eş..

İşte  bu  bakımdan  Salih, oldukça  talihli bir  insan. (  Rabbim  hiç  bozmasın. )   

Hani  derler  ya  ''  Yuvayı  dişi  kuş  yapar''  diye,  Salih'in  kafasına  bu  manada  tam  anlamıyla  bir  talih  kuşu  konmuş  durumda.

Peki  neden?  Nereden  vardım  bu  kanıya?

Anlatayım  efendim:

Evet,  şimdi  özellikle  bayanlar  gözlerini  kapatıp  şöyle  bir senaryo  kurgulasın:

Bugün diyelim  ki  sizin  doğum  gününüz.  Merakla  bekliyorsunuz  kocanız  akşam  eve  geldiğinde  size nasıl  bir hediye getirecek? Yahut   bir  doğum  günü  hediyesi  getirecek  mi ?  Hatta  bırakın  doğum  günü  hediyesi  getirmeyi  acaba  bugün  sizin  doğum  gününüz  olduğunu  hatırlayacak  mı?

Bunca  sene  onun  için saçınızı  süpürke  yapmışsınız.  Haliyle  en  azından  bir  buket  çiçeği  hakkediyorsunuz  değil  mi?

Ama  müthiş  bir  sürprizle  karşılaşıyorsunuz  akşam...

Eşiniz  eve  bir  plastik  küçük  bidon  içinde  bir miktar  ıstavrit  balığı  ile  geliyor  ve  size  ''  Hayatım  doğum  günün  kutlu olsun. Bunları  senin  için avladım.  Haydi  hemen  temizle,  pişir.  Yanına şöyle  güzel  bir  çoban  salatası  yap  da  beraber  afiyetle  yiyelim''  diyor? 

Ne  yaparsınız?

İşin doğrusu ben  kadın  olsam , zaten  aşağı  yukarı  her  gün  eve   balık  getiren  bir  koca,  doğum  günümde  de  hediye  olarak  balık  getirirse  o  balıkları  kafasından  aşağı  dökerim. Öyle  bir  çıngar  çıkarırım  ki  yedi  mahalle  ''  Ne  oluyor  yahu?  Savaş  mı  çıktı ?''  Diye  bizim  evin önünde toplanır. 

Lakin  Salihlerin  evinde  durum  öyle  olmuyor. Yukarıdaki  senaryo  Salihlerin  evinde  aynen  gerçekleşiyor  ama  çok  farklı  bir  durum  çıkıyor  ortaya: 

Salih, eşinin  doğum  gününde bir  küçük  plastik  bidon  balıkla eve geliyor  ve  Salih'in  eşi  Zuhal  kızımız  '' Oy  ben  seni  yerim  yaaa.  Çok  teşekkür  ederim  aşkım ''  Diyerek  Salih'in  boynuna  sarılıyor.  Gören  de  sanır  ki  Salih'in  getirdiği  ıstavrit balığı  değil  de  İran havyarı...( Hoş İran  havyarı  da  olsa  farketmez  değil  mi?  Doğum gününde  deniz  ürünlerinin  hediye  olarak  verildiği  görülmüş  şey  mi? ) 

İnanmadınız  değil  mi?  

Şimdi  sıkı  durun  o  zaman.  Dahası  da  var.

Ben  üstteki  resmi ( 1.  Resim)  Gördüğümde ( 4  Temmuz  2018 )  gözlerime  inanamadım  önce.  Çünkü Salih  resmi  '' Eşime  doğum  günü  hediyem ''  diye paylaşmıştı.

Hemen  face  booktan  mesaj  yazdım:  

'' Eşin kabul ettiyse sorun yok. Ama '' Yine mi balık, doğum günümde de mi balık?'' Dediyse hapı yuttuğunun resmidir.''

Evet  şimdi  çok  daha  sıkı  durun.

Salih'in  verdiği  cevap  aynen  şöyle:

''  Gecen sene tek taş aldım kabul etmedi illa da istavrit dedi ''

Düşünebiliyor musunuz?  Bir  kadın,  tek  taş  yüzüğü istemiyor ! Kıyamet  alameti gibi  bir  şey...Evet,  tek  taş yüzüğü  kabul  etmiyor, onun  yerine  ıstavrit  istiyor.  Üstelik  de  ıstavrit  dediğin  evlerinden  hiç  eksik  olmadığı  halde.  Kocası   kapak  fotoğrafı  olarak elinde  balık olan  bir  resim  kullanan  tam  bir  balık  hastası  olduğuna göre  o  evden  balık  zaten  eksik  olmuyordur ( Ki Salih'in  face  book  paylaşımlarında onu  hep  balık  avlarken  görüyorum. ) Yani  bu  ailenin  aslında  balıktan  yana  hiç  bir  sıkıntısı  yok  ama  Zuhal kızımız  yine de  doğum  günü  hediyesi  olarak  tek  taşı  değil,  ıstavriti  tercih  ediyor.

Salih'in  bana  verdiği  cevap üzerine  aynen  şunları  yazdım:

'' Sevgili Salih İtiş  /  Bu  dünyada  işin  iş.  

Salih'in  cavabı:  

''Hocam  bir  tanesin '' 

Bir  tane miyim  değil  miyim  bilmem.  Bildiğim  bir  şey  varsa  o  da şudur:  Bir evliliği  ayakta  tutan  şey  mutlak  surette  aşktır.  Eğer  eşler  arasında  tam bir  sevgi,  saygı,  anlayış,  hoşgörü  yani  hepsinin  toplamı olan  uyum ( işte  ona  da  aşk diyoruz )   varsa  tek  taşın  kesinlikle  bir  çakıl  taşı  kadar  bile hükmü  yoktur.  Bir  kaç  kilo  ıstavrit  yüz  tane tek taşa  bedeldir  o  tür  evliliklerde. 

Ne  diyelim :  Allah  mutluluğunuzu  daim  eylesin  sevgili  Salih  ve  sevgili  Zuhal.  

Ve  sen  sevgili  Salih !

Başına  konan  bu  talih  kuşu için  bol bol  Allah'a  şükret.  Çünkü  Yüce  Rabbim  maalesef  herkese nasip  etmiyor  böyle bir  eş.  


RESİMLER

1-  Salih'in,  eşine  doğum  günü  armağanı  olan  ıstavritler. 
2-  Salih,  eşinin  doğum  günü  için  balık  avlarken
3-  Salih'in  face  book  kapak  resmi
4-  Salih  ve  eşi Zuhal  kızımız. 

( Evladım Salih Bu Ne Güzel Talih başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.