BİR SORU & BİR TEFEKKÜR

Sıfırdan başlayarak, birer birer artacak şekilde en çok kaça kadar sayabilirsiniz?

Hesap kitap yapmadan " yüz milyara, bir trilyona kadar veya daha fazlasını sayabilirim" diyenleri duyar gibiyim.

Aslında tahmin ettiğiniz kadar degil!.. Aklınızdan geçen en büyük rakama hiçbir zaman ulaşamazsınız.

Şöyle açıklayalım:
100 yıllık bir ömrünüz olsa ve doğduğunuz andan itibaren başlayarak saniyede bir rakam arttırmak üzere, gece gündüz uyumadan; yemek, içmek vb günlük hiçbir ihtiyaca vakit ayırmadan; bıkkınlık ve bitkinlik göstermeden rakamları saymaya çalışsanız bile ömrünüzün sonunda ulaşabileceğiniz en son rakam 3.153.600.000 olur. (Üç milyar yüz elli üç milyon altı yüz bin)

Hesap ortada...
100 yıl x 365 gün x 24 saat x 60 dakika x 60 saniye = 3.153.600.000 sn.

Sonuç olarak:
Biz, insanoğlu; sadece bize öğretilen rakamları bile saymaya kalksak ömrümüz boyunca bitiremiyoruz.
O halde Kuran-ı Kerim'de iki yerde geçen şu ayet-i iç dünyamızda biraz tefekkür edelim;

Cenab-ı Hak (cc) İbrahim ve Nahl surelerinde şöyle buyuruyor:
"Rabbinizin nimetlerini saymakla bitiremezsiniz!"

Allah'ın (cc) bizlere ihsan, ikram, in'am ettiği sayısız nimetler olduğunu düşünecek olursak hem aczimizi hem fakrımızı anlar, hem de o nispette şükreden bir kul olmaya gayret gösteririz.

Rabbim; bizleri, her haline şükreden salih mümin kullarından eylesin inşallah.

Dualarınızı beklerim.

                              Mustafa Gül (16.07.2018)



( Bir Soru Bir Tefekkür başlıklı yazı Hamdi tarafından 16.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.