“TÜRK GİBİ BAŞLA,  ALMAN  GİBİ BİTİR”

              Ahmet  AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 17 Temmuz 2018

……………………………………………………………………

        Bu tür yazıları inanın üzülerek yazarım. Çünkü benim kalemim güzel şeyleri yazmaya alışıktır. Güzel olayları da yazarken çok mutlu olurum. Ülkemizde çok yaygın söylenen bir söz var. “Türk gibi başla, Alman  gibi  bitir”.Almanlar her hangi bir şeyi yaptıkları zaman, ikinci defa daha  iyisini, daha güzelini yaparlar. Git  gide kaliteyi sürekli olarak iyileştirirler, güzelleştirirler, sağlamlaştırırlar. Örnek verecek olursak Mercedes marka bir araba çıkardılar, hala bu markayı aşacak bir marka yok gibi  görülüyor. Gavur dediklerimizin yaptıkları binaları asırlar çürütemezken, bizim Türklerin bize lüks diyerek yapıp sattıkları apartman dairelerinin banyoları, tuveletleri akar. Türkler, bir markayı çıkartırlar, marka daha kendini tanıtmadan, aynı  markanın sahteleri ve kalitesizleri piyasaya yayılır. Bu yazıyı niçin yazdın? Nereden aklınıza düştü de yazdınız diyeceksiniz. Aklıma şöyle düştü ve yazdım. Haberiniz olsun, konuyu siz de  öğrenin.

       Gaziantep Öğretmen Evinde otururken, bir değerli öğretmen arkadaşımıza , bir dostu, peynir ihtiyacının olup  olmadığını sordu. O da sağ ol, ihtiyacım olursa  söylerim derken, ben hemen söze karışarak, “Hele 2 Kğ.  Getirsin de, bir tadına bakalım, daha sonra peynir kaliteli ise devamını sağlarız dedim. İstediğimiz peynir geldi, çok güzel yağlı bir keçi peyniri idi. Gelen peynir bittikten sonra devamını istedim. Peynir geldi, parasını da ödedim.  Fakat peynir paketini açar açmaz, eşim daha tadına bakmadan, “Ahmet Bu peynir  öncekinden değil, hem de içinde bir gram yağ yoktur” dedi. Peyniri suda kaynattıktan sonra sofraya  indiğinde, gördük ki,. Peynir keçi peyniri, fakat içinde zerre kadar yağ yoktur. Ben hemen  aracıya da, peyniri  getirene de, telefon ile mesaj yolladım ve peynirden memnun olmadığımızı  söyledim  ama, biz şimdi bu  peyniri ne yapalım diye  düşündük.  Ben çöpe döksekem mi diye düşündüm. Biraz da fazla almışız. Yiyemiyoruz da, hanımlar biraz kıyımsız olur. Eşim yüzünü bana çevirerek, “Ahmet belki ağzımız alışır, çöpe atmayalım da, yavaş yavaş bitiririz “  dedi.  Biz şimdi sabah kahvaltısında sözü edilen peyniri azar azar tüketmeye çalışıyoruz. Arkadaşımız kaliteyi  düşürmeseydi, müşterisi günden güne artacaktı. Belki de peynir yetiştiremeyecekti. Ama şimdi işi burada bitirdi. Ben hemen aracının da, peynircinin de telefon numaralarını, telefonumdan sildim ve işi  bitirdim.Çünkü artık gerekmeyecekler de, onun için telefon numaralarını,  telefonumdan sildim.

       İnsan düşünmez mi? Akıllı bir insan düşünür. Bir insan Gaziantep’ten Adıyaman’a  peynir siparişi veriyor. Böyle yağsız peynir mi getirilir. Saygıdeğer dostlarım işte burada yukarıdaki başlık aklıma geldi. “Türk gibi başla, Alman gibi bitir” sözü söylerken,  bizim peynir hikayesi de burada bitti. “Türk gibi başla,  Alman  gibi bitir” sözü ticarette de  geçerlidir. 
( Türk Gibi Başla Alman Gibi Bitir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.