YOZGAT- AYDINCIK  KAZANKAYA KANYON FESTİVALİ  

          19. düzenlenen Aydıncık Uluslararası Kazankaya Kanyon Kültür ve Sanat Festivali’ne davet edilmiştik. Şair dostum Osman Yüksel ağabeyle sözleşip Aydıncık minibüsüne bindik. Tıklım tıklım dolu olan bu araçla maceralı bir yolculuğa çıktık. Trafik adına mutlu olmasak da, Aydıncığı görünce yüzümüze bir tebessüm geliverdi. Yeşillik, Karadeniz sahillerini andıran güzel bir manzarayla karşılaşmıştık. Doğa güzelliğinin gökyüzü ile bütünleşip muhteşem bir uyum sağladığına tanıklık ettik.

         Festivale ses sanatçılarının yanı sıra şair ve yazar dostlarımız da davet edilmişlerdi. Biz de bu kapsamda festivalin onur konukları arasında yerimizi almak istedik. Tatlı ve şiirin bir Anadolu ilçesiyle tanışıyorduk. İlçe merkezinde şair dostlarımızla buluşup kucaklaştık. 

         Belediye Başkanı Ahmet Koçak bey bizleri güler yüzle karşılayıp: “ Hoş Geldiniz” dediler. Tarihi bir mekân olarak restore edilen “ Aydıncık Kültür Evinde” toplandık. Aynı zamanda burası Ametist taşı hediyelik eşya işlemeciliği ve sergi alanı olarak kullanılıyormuş. Hoş, ilgi çekici,  güzel ve ilçe adına umut vadeden bir mekân…
 
        Kültür Evine Yozgat Valisi Kemal Yurtnaç ve ekibinin gelişi ile birlikte mekân kalabalıklaştı. Bu ara biz de Kültür Evini gezmeye fotoğraflar çekmeye başlamıştık. Kültür Evi Ametist Taşı işlemeciliği ile takıdan kolyeye birçok ürünle buluşmuş halkın beğenisine sunulmuş. 

         Aydıncığa gelen yabancıların hediyelik eşya alımında öncülük edebilecek  güzel bir mekân olarak tanzim edilmiş, ilgimizi çekti ve bir hayli de mutlu olduk. Taş işlemeciliğinin mükemmel  örnekleri vardı burada. Ametist taşı Kazankaya Kanyon vadisinden temin edilip ustaca işleniyor ve konukların beğenisine sunuluyor.

         Şair ve yazar arkadaşlarımızla Kültür Evini gezdikten sonra çay muhabbetine başladık. İlçeye gelen dostlarımızla tanışıyor, kucaklaşıyor ve kaynaşıyorduk. Misafirler ilçenin güzelliğinden ve hoş havasından duydukları memnuniyeti dile getirip Aydıncık; şehirlerin gürültüsünden ve çirkinliğinden uzak yaşanılacak bir yer diyorduk... O akşam ilçe meydanında konser ve Festival programı başlayacaktı. Hazırlıklarımızı yapıp alanda erken saatte yerimizi aldık.

          Şair Osman Yüksel, Ahmet Seven ve Şeyhmus Çiçek’le ön sıralara yakın bir noktaya oturduk. Şölenlerin muhteşem ekibi: Yozgat Mehter takımı heybetli görünümleriyle alana teşrif ettiler. Tarihi yeniden canlandıran ve yüreklerimizi hoplatan:” Desdur, haydi Ya Allah!” haykırışı hepimizi uyandırmaya yetti. Mehter Takımı gösterimi ile büyük alkış aldı.

           Bu ara meydanı göz ucumla izliyordum, alan tıklım tıklım dolmuş, muhteşem bir manzara hasıl olmuştu. Protokol bölümü de başta Yozgat Valisi olmak üzere, ilçe amir ve müdürleri, çevre belediye başkanları ve konuk şair ve yazarlarla dolup taşmıştı. Yozgat İl Kültür ve Turizm Müdürü Metin Halıcı ile  Yozgat Belediyesi Kültür İşleri Müdiresi Fadime Solmaz da misafir konukların arasındaydı.

         Aydıncık Belediye Başkanı Ahmet Koçak ilçeye yaptıkları hizmeti dile getirip katılımcılara teşekkür etti. Yozgat Valisi Kemal Yurtnaç da Kültür Evini açmanın mutluluğunu ve Ametist Taşı işlemeciliğin İlimize getireceği heyecanı vurguladı ve hediyelik eşya konusunda Yozgat Turizmine sağlayacağı faydayı ifade etti. Başkan Ahmet Koçak’ın hizmetlerinin takdire şayan olduğunu belirtti.

        Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivalinin ilk akşamında şair ve yazarlar şiirlerini yorumladılar. Güzel ve duygu yüklü şiirler ardı ardına sıralanıp Aydıncıklılar’ın beğenisine sunuldu. Şairlerin coşku dolu seslenişleri halkın alkışı ile yankı buldu. Kucaklaşmanın, dostluğun, kardeşliğin ve muhabbetinin zirveye çıktığı festivalde, herkes mutlu ve herkes sevinçli gözüküyordu. 

           Ülkenin sıkıcı ve hırçın geçen seçimlerden sonra elbette huzura ve sevince- kucaklaşmaya ihtiyacı vardı. Bir anlamda bu tür şenlikler kardeşlik tutkalı oluyor, insanları birbirine kaynaştırıyordu….

         Festivalin ikinci günü yayla şenliği vardı. Belediye otobüsünde yerimizi alıp ünlü Şebek Yaylası istikametinde yolculuğa çıktık. Karadeniz yolları gibi kıvrım kıvrım yollardan geçerek  Cennet bahçesini andıran Şebek Yaylasına tırmanmaya başladık. 

        Yemyeşil bir doğa manzarası, temiz bir hava, buz gibi soğuk sulardan içe içe yola devam ettik. Yaylanın eteğinden otobüse aldığımız vatandaşlarımızdan bir yaşlı amca deyişler söyleyip hepimizi mutlu etti. Dedik ki: “Görüyor musunuz Anadolu insanın hep bağrı yanık”, bir dokunuyorsunuz bin nameler dinliyorsunuz…

         Şebek Yaylasının muhteşem manzarası gerçekten de görülmeye değerdi. Her dönemeçte bir çeşme ve siz buz gibi soğuk sulardan kana kana içiyorsunuz. Derinliğine bir manzara vadi boyunca uzanıyor ve muhteşem bir görünüm arz ediyor. Karşınızda Kazankaya Kanyonu var, yaylalar sıra sıra dizilmiş ve dağlar gökyüzü ile birleşmiş… 

           İçinizi dolduran serin ve temiz hava gönlünüze ferahlık katıyor. Arkadaşlarla koyu bir muhabbete dalıp uygun adımlarla yürümeye ve manzaranın keyfini çıkarmaya çalışıyoruz. Ahmet Seven, Şeyhmus Çiçek, Osman Yüksel ve Mehmet Metin Baş kardeşimle ara sıra hoş şakalar yapıyor, yaylada yürümeye devam ediyoruz.

            Esisarı tabir edilen açık alana  geldiğimizde bir sürprizle karşılaşıyoruz. Aydıncıklılar bizden önce yaylayı doldurmuşlar, davul zurna eşliğinde eğlenceye çoktan başlamışlar bile… Küme küme ateşler yakılmış, ocaklar kurulmuş, közde çaylar demlenmiş eğlencenin ateşi tutuşturulmuş!… Oturur oturmaz  demli çaylar ikram ediliyor. Yorgunluğun üzerine keyifli bir çay muhabbetine dalıyoruz. Ozan Neşet İçöz’in sazı eşliğinde, sazlı sözlü yayla muhabbetinin tadını çıkarıyoruz. Davul zurna çalmaya başlayınca halay ekibimiz devreye giriyor ve o meşhur halaylarımız gündeme oturuyor.

           İlkindi vaktine kadar devam eden yayla şenliğinde başkan konuklara Türkmen pilavı ve ayran ikramında bulunuyor. Bu ara Belediye başkanımız Ahmet Koçak bey de aramıza katılıyor ve şenliğe renk katıyor. İlginç oyunlar, halaylar ve esprili konuşmalar Esisarı yaylasında yankılanıyor Ulu dağlardan ses veriyor… Aramızdan dağ yürüyüşüne çıkıp yüce dağların doruğundan el sallayanlar da oluyor...

         O akşam şenliğin ikinci bölümü devreye girip ve şiirini okuyamayan diğer şair arkadaşlarımız sahne aldılar. Bir önceki gün Türk Halk Müziği Sanatçısı Mihriban Türkmen sahne almıştı, ikici günün akşamı da Sanatçı Sakine Fidan Kurbani sahne alıp coşkulu türküler ile halaylar  eşliğinde  Aydıncıklılara güzel bir gece yaşatıyorlar. 

           Sahne Programının sonunda konuklara Ametist taşından işlenmiş olan turistik hediyeler ve katılım belgesi takdim edildi. Gecenin kapanışı da muhteşemdi ve yöre halkının festivale ilgisi de takdire şayandı. Kaynaşma, kucaklaşma ve ilçenin tanıtımı adına unutulmaz bir organizasyona imza atıldı…

        Üçüncü gün (Pazar günü) Kazankaya Kanyon gezisi vardı. Kazankaya Kanyonu, bir doğa harikası; Delice Irmağı boyunca devam eden vadi sarp yamaçları hırçın kayaları ve tarihi efsanesi ile adından söz ettiren ender vadilerden birisi… 

           10 Km.yi bulan uzunluğu, kayalar üzerindeki duvar kalıntıları, tanrıça Kybele kabartması, Hitit mezarlığı, Su samuru, özel bitki örtüsü ve akarsuları ile görülmeye gezilmeye değer bir vadi… Yamaç paraşütü ve doğa yürüyüşü için de tercih edilecek güzel mekânlardan birisi…  Festivale katılan konuklar Kanyonu gezip doğa harikası ile tanışmış oldular.

         Üç gün, üç gece süren Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivaline emek veren başta Belediye Başkanı Ahmet Koçak olmak üzere, Aydıncık Kaymakamı Yavuz Akyol’a, Ametist taşı Atölye eğitimcisi ve Şirket Müdürü heykeltıraş  kardeşimiz Erol Gürgen’e, Ametist Taşı Derneği ve Kadın Girişimi Kooperatifi Başkanı Nimet Türker'e, Kültür Turizm ve  Kalkınma Derneği Başkanımız Kelami Akdemir Kardeşimize, katılımcı şair ve yazarlara, emeği geçen herkese teşekkür ediyor saygılarımızı sunuyoruz. 

           Unutulmaz programlardan birisi olarak hafızalarımızda yer eden Aydıncık 19. Kazankaya Kanyonu Kültür ve Sanat Festivali ilçenin tanıtımı adına kayda değer bir etkinlik olarak kayıtlarımıza girecektir. Teşekkürler Başkanım, teşekkürler, ilçe yöneticileri, teşekkürler Aydıncık ilçemizin  güzel insanları…

            Aydıncık Festivaline katılan konuk şair yazar arkadaşlarımız: Ahmet Seven – SAMSUN, Ahmet Sargın – YOZGAT, Ayşe Paslanmaz - NEVŞEHİR,  Aylin Kara – KOCAELİ, Adnan Şahin- ANKARA , Erdoğan Bektaş – YOZGAT,  Murat Erciyas – SORGUN, Kelami Akdemir – SARIKAYA, Mehmet Metin Baş - SOMA- MANİSA, Könül Ordubadi – AZERBEYCAN, Neşet İçöz – YERKÖY,  Sevda Doğan Karakaş – ÇORUM, Şeyhmus Çiçek – KAYSERİ, Safiye Samyeli – DENİZLİ, Songül Yurdagül – YOZGAT, Rabia Ece Aydoğdu – İSTANBUL,  Salih Aydoğdu – İSTANBUL, Selda Yılmaz –İSTANBUL, Mustafa Ferit Yıldız – KAYSERİ,  Osman Yüksel – YOZGAT,  Yasemin Doğru-( Programın sunucusu) - YOZGAT

Ahmet SARGIN - ( Yozgat'ın Kültür Elçisi )
İleri Gazetesi Köşe Yazarı 
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Yozgat Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivali başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 18.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.