Doğudan güneş doğar, fikirler harmanlanır pirinç tanelerinde… Medeniyet mağaradan başlar, güneşilerledikçe bu durum batıda dönüşür rezidanslı hanelere! Doğuda toprağa değer ayaklar, batıda değmez olur, bu yüzden doğu insanına, değerlerine yüksekten bakarlar, ölüm asla aklına gelmez batıda yaşayan insanın. 


Doğuda yağmur yağsa afet olur, yel esse fırtına olur, batıya geldikçe bu frenlenir! Yeşilin üstüne aheste aheste düşer nisan yağmurları, soğusa kar olur!  Bu yüzden batı insanı soğuktur, robot gibi gerçekçidir, acımasızdır.


Doğuda şiddet vardır güneşin aydınlığıyla ortaya çıkar… Pisi pisine ölüm, ekmek kavgasında yaşam ucuz, lükse erişim sınırlıdır. Batıya gittikçe sömüren, medeniyeti eline alıp ilerleyen, lüks için yaşayan nüfus artar, kibir artar, gurur artar… Doğuya yaşama şansı vermez, oysa doğumu oradan başlar, doğduğu yeri beğenemez, mirasyedi gibi davranır, sömürür bu yüzden, savaşır sürekli…


Doğuda güneş nedense saklar dinleri, gözler kapanır dinsizlik başlar… Tek din, dinsizliktir. Batıya gittikçe din orjini oradan doğar, herkesin inandığı başka bir tarifte olsa da Allah bilinir, din başlı başına savaşın adıdır, yaşamın manasıdır. Ancak doğuda ki gibi dili kalbiyle buluşmaz çoğu zaman, inanırım der yaşamaz. Afet görse, hastalık yaşasa aklına gelir. Sanki, ihtiyacı olduğunda ona yardım etmek zorudadır inancı…


Doğu-batı ayrımı yapılamaz, aynı güneş gelse de ışığı bayatlamaz. İnsan aynı, yaşamın gayesi hayatta kalmaktır, huzuru bulmaktır, paylaşmaktır, güzel tasavvuru aynıdır. Her gün daha da erken başlasa da, doğuda nedense medeniyet yaşlıdır, hantaldır,   tıpkı ilk doğan çocuğun deneyiminde çocuğun ebeveynler tarafından zarar görmesi gibi… Batı doğuyu seyreder ve hatayı azaltır, ders alır adeta! Bu haksızlık mıdır, tatsızlık mıdır… Düşünmeye gerek görmeden “Hayır!” diyorum cevabına! Her kişi rızkını aramak ve en doğruyu kendisi için bulmak zorundadır, çalışmak zorundadır. Hayat tembelliği ve ten hareketsizliği affetmez, hızla yaşlanır! 


Eğer güneş batıdan doğsaydı, kıyamet kopardı. 


Saffet Kuramaz 

( Güneş Batıdan Doğsaydı başlıklı yazı safdeha tarafından 23.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.