Oğlum'cum en nihayetinde bir işe kapağı attı sonunda... Genç bir makine mühendisi o, yüksek mühendis olma yolunda da hızla ilerliyor, ona da az kaldı... Bir senden beri iş arıyordu, nihayet bu arzusuna kavuştu... Tabi bir ay çalıştıktan sonrada maaş alacak haliyle...

Soruyorum soruyorum söylemiyor bir türlü maaşını... ''Oğlum kaç para maaş alacaksın?'' diyorum... Geçiştiriyor hep ''Vallahi daha tam belli değil baba.'' deyip kaçamak cevaplar veriyor... Nazar mı değer yahu? Ne olur söylesen kaç para maaş aldığını... Yok, la der illa demez... Korkma oğlum borç istemem senden...

Eski çalıştığı işten biraz daha fazlaymış dediğine göre şimdi aldığı maaş. Hayır onu da bilmiyordum ki... Amaaan neyse ne canım. Sonuçta kendi rızkını kazanıyor yavrumcuğum... Anneler babalar çocuklarından bir şey beklemezler, işe girince, ben de beklemiyorum... Ama meraktayım da... O kadar okuttuk ettik, meslek sahibi yaptık, iyi maaş alması demek, refaha ermesi demek. İyi maaştan da ziyade mutlu olsun çalıştığı iş yerinde biz ona bakarız. 

Hala meraktayım. Gece uykusunda maaşını sayıklar mı acaba. Uyurken odasına girsem de uykuda ağzından kaçırır belki... Yahu Ahmet sen bilmiyor musun şu özlü cümleyi ''Kadınların yaşı erkeklerin maaşı sorulmaz.'' Hayır velev ki sordun, oğlununda o soruya kullanacağı joker hakkı var. O da soru atlama jokeri... Geçiniz o soruyu derse ben ne yaparım?

En iyisi patronlarına telefon etsem de sorsam ''Oğluma kaç para vereceksiniz ay sonunda?'' diye... Hadi canım, yok artık Ahmet, o da komik olur, hem de ne komik... Tekrar oğluma sorsam o da kaçak cevaplar verebilir... Baba maaşım yirmi sekiz bin Brezilya Kruzerosu ya da üç yüz elli bin Vietnam Dongu diye... Olmadı seksen sekiz bin Papua Yeni Gine Kinası... Hadi çık işin içinden bu sefer. Git o para birimlerini bul dövizciden, birim fiyatlarını öğren sonra Türk Parasına çevirmeye kalk... Hiç işim yoktu billahi... Hani demişler ya atalar ''Bana maaşını söyle ben de sana hangi ev de oturacağını söyleyeyim. Üç artı bir mi beş artı bir mi, yedi artı üç mü?'' Yok, yok salladım ya, atalar hiç böyle bir şey söyler mi?

Neyse iş buldu ya, önemli olan o... Biraz da para biriktirsin de yavrucuğum, ondan sonra başını bağlayalım artık... Eee ne de olsa yüksek mühendis adayı... Yüksek mühendislere de herhalde yüksek maaşlar verirler zannımca... 

( Maaşını Soruyorum Söylemiyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.