Sami Biberoğulları Hocamın son günlerde ele aldığı "sahte peygamber, mehdi" konusuna destek mahiyetinde, 2013 yılında, yaklaşık yüz yaşlarında iken Rahmeti Rahman'a kavuşmuş olan bir büyüğümden dinlediğim bu manidar halk hikayesini sizlerle paylaşmak istedim bugün. 


HAYVAN PEYGAMBERİ

Adamın biri, bulunduğu memlekette peygamberlik ilan eder.  Zamanla birçok insanı da etrafına toplamayı başarır. Birçokları ona inanmaya başlar. Çok vakit geçmeden bu haber padişahın kulağına gider. Padişah çok öfkelenir ve

-          Kim bu densiz?  Çabuk gidip kellesini getirin bana! Deyince,

Vezir araya girerek:

-          Efendim önce yakalatalım, huzurunuzda sorgulayalım, esas niyetini anlayalım. Sonra gerekirse vururuz kellesini, deyip padişahın bu ani öfkesini dindirir.

Askerlerini göndererek adamı tutuklatır ve huzura getirtir.

Padişah adama sorar:

-          Sen misin peygamberlik ilan eden?

-          Evet efendim.

-          Bre densiz! Bilmez misin peygamber efendimizden (sav) sonra bir daha peygamber gelmeyecek?

-          Bilirim efendim!

-          O halde bu peygamberlik davası nereden çıktı?

-          Efendim, ben kimseye insan peygamberi olduğumu söylemedim ki! Hayvan peygamberiyim ben.

-          Nasıl?..

-          Bana inananları getirin, size ispat edeyim.

Adamın iddiası üzerine memlekette ona inanan, tabi olan kim varsa toplanarak sarayın bahçesine getirilir. Padişahla beraber sarayın balkonuna çıkan adam ona inananlara doğru yüksek bir sesle köpek gibi havlamaya başlar. Onu gören kalabalık da hep bir ağızdan aynı şekilde havlayarak karşılık verir. Adam tavuk gibi gıdaklar, onlarda aynı şekilde gıdaklar. Adam eşek gibi anırır, onlar da anırmaya başlar. Bunun üzerine padişaha dönen adam:

-          Efendim, gördünüz mü?.. ben insanların değil hayvanların peygamberiyim, deyince.

Padişah gülmeye başlar ve vezirine dönerek;

-           Bu adamı ve inananlarını bırakın gitsinler; hiçbiri akıllı değil bunların!  


                                                        Mustafa Gül (Yayınlanmayı bekleyen kitabımdan)

( Hayvan Peygamberi başlıklı yazı Hamdi tarafından 25.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.