HAY'DAN GELEN HU'YA GİDER Mİ?

"Hay'dan gelen Hu'ya gider" cümlesini hepimiz çok kez kullanmışızdır.

Geçenlerde sosal medyada bir ağabeyim bu cümleyi paylaşınca aklıma geldi ve asıl manasını yazmak istedim:

"Hay'dan gelen Hu'ya gider" cümlesinin manası: hepimizin Kuran-ı Kerim'den ezbere bildiğimiz
"inna lillah ve inna ileyhi raciun"
yani:
"O'ndan geldik O'na döneceğiz" ayeti ile birebir aynıdır.

Nasıl mı?

Hay: Allah'ın bir ismidir ve hayat sahibi, canlılığı daim olan manasındadır.

Hu: Arapça işaret zamiridir ve "O" demektir. Allah'ı belirtir, işaret eder.

O zaman "Hay'dan gelen Hu'ya gider"
"Allah'tan gelen yine Allah'a gider," demektir.

Yani:
"inna lillah ve inna ileyhi raciun"
"O'ndan geldik O'na döneceğiz" anlamındadır.

Biz ise bu manidar ve de ehemmiyetli cümleyi; "boş işlerden, haram yollardan gelen kazanım yine gereksiz işlerde harcanarak boşa gider" manasında kullanmaktayız maalesef.

Bu ve bunun gibi, asıl manasını bilmeden kullandığımız o kadar deyimler, cümleler ve kelimeler var ki...

Rabbim bizlere feraset nasip eylesin inşallah. Okuduğunu hakkıyla anlayan, anladığını özümseyen bilinçli insanlar eylesin cümlemizi.

Sağlıcakla kalın.
Allah'a emanet olun.


                      Mustafa Gül (30.07.2018)
( Haydan Gelen Huya Gider Mi başlıklı yazı Hamdi tarafından 30.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.