SIFIRA SIFIR

   İnsanoğlu yaşamı boyunca kendini kanıtlama, kendini üstün gösterme gayreti içinde yaşar.Tarihi süreç içinde "Kutsal Dinler" bile bunun önüne geçememiştir.Bir eleştiri yaparken örse kendimizi koymamız gerekir.Bu hem insani hem vicdani bir görevdir.
   Aklımızın erdiği, gücümüzün yettiği sürece belli başlı bazı sistemleri incelemeye çalıştım.Bizler Müslüman olduğumuz için İslam'ı ele alalım.Tarihe baktığımız zaman İslam sadece Hz Peygamber'in son on yılında hakkıyla yaşanmış.Ölümünün hemen akabinde savaşlar başlamış dini yaymak adına ülkeler işgal edilmiştir.Diğer dinlerde de olduğu gibi İslam bir süre sonra insanlığa adalet, huzur sunmak yerine zulüm üretmeye başlamıştır.Bu güne kadar insanlık tarihinin büyük bölümü savaşlarla geçmiştir.Bazı örnekler sunalım..
Moğol İmparatorluğu   (1206-1294) 34.000.000 Km2
Rus İmparatorluğu (1727-1917)  21.000.000 Km2
Büyük Britanya İmparatorluğu  (1583-1783) 33.700.000 Km 2 
Osmanlı İmparatorlığu  (1299-1923) 19.000.000 Km2
Daha bunlar gibi yüzlercesi kurulup yıkılmış.Bu imparatorluklara sahip olan halklar bunlarla hayatları boyunca övünüp gurur duyar.Çocuklarına birin yanına beş daha katarak anlatırlar.Gel gelelim işin öbür boyutuna.Efenim bu büyük imparatorluklar insanlığa ne kazandırmış.İnsanlığın ve dünya insanlığının yaşam kalitesini ne kadar artırmış.Artırmak şöyle dursun arkalarında milyonlarca gözyaşı, milyonlarca kocasız anne ve milyonlarca hayatını yaşamadan yaşama veda eden gencecik vatan evladı bırakmış.Sakat kalanlar ise işin cabası.Yani... sıfıra sıfır, elde var sıfır.Dünyada kurulan sistemlerin ortak noktası sömürü üstünedir.Bir avuç saray efradı vardır varlık içinde yaşayan.Peşlerinde ise onlara hizmet eden ve yoklukla çırpınan milyonlarca köle.Hangi sistemi incelerseniz inceleyin altından bu çıkar.Her canlıda olduğu gibi sistemlerinde kurulma, gelişme ve ölme gibi kaçınılmaz sonu vardır.Bir yurttaşın öncelikli görevi savaş değil, bulunduğu kara parçasını (Vatanı) insanların dostça, kardeşçe adalet ve huzur içinde yaşaya bileceği bir yer yapmak olmalıdır diye düşünüyorum.Eğitimde 97. adalette 107. olan, ülkeye gelen turistlerin soyulduğu, iş adamlarının soyulduğu, su satmak için sebillerin söküldüğü, abdest alanların para ödemek zorunda kaldığı, devletin alın terine bin altı yüz lira eder biçtiği, bebeklerin tecavüz edildiği, aç kalanların çalmaktan başka çaresinin olmadığı bir ülkeyi imparatorluk yapsanız neeeeeee, yapmasanız neee.
   Ben anlayamadığım...   Bu Dünyada herkese yetecek yer var mı kardeşim?
-Kat be kat var, fazlasıyla..
Bu Dünyanın nimetleri herkesi doyuracak kadar fazlamı?
-Bunun gibi iki cihan besler.
Bir kadına bir erkek ve bir erkeğe bir kadın düşüyor mu?
-Hem de ayarlanmış gibi.
                      PEKİ SİZİN DERDİNİZ NE?

( Sıfıra Sıfır başlıklı yazı çiftci baba tarafından 30.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.