Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 31.07.2018
Okunma Sayısı : 2831
Yorum Sayısı : 3
Günün Yazısı

Bu Yazı 1.08.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
kadın yoruldu ve tanıdığı bir arkadaşının dükkanına girdi .selam verdi ve oturdu.yorulmuştu.susamıştı.arkadaşının müşterileri vardı o da onlarla ilgileniyordu.kadın bekledi gelenleri kıyafetleri bakmalarını seyretti.
her insan çeşit çeşit diye düşündü izlerken de.kimisi kıyafetleri inceliyor fiatlarını soruyordu.bazıları da sadece aralarında geziniyordu.
satıcı bayan artık uzman olmuştu.kimin ne alıp almayacağını biliyordu.bazılarının sorularını cevap bile vermiyordu.
gelen bayanda insanları inceliyordu.bazıları beğendiği kıyafeti alıp deneme kabinine gidiyordu.içerden de arada soruları oluyordu.sanırım bazıları üstüne olmuyordu.
epey bir süre sonra müşteriler azalmaya başladı.kimisi aldı kimisi bıraktı kıyafetleri.satıcı bayanda yorulmuştu.müşteriler gidince arkadaşının yanına geldi oturdu.sohbete başladılar.
-gebeyim diyordu.eşim istemiyor çocuğu.
şaşırdı diğer kadın.
-neden diye sordu.
-bakamazsın diyor hem dükkan hem bebek hem de diğer büyük çocuk.yorulursun.zaten şimdi bile zor dayanıyorsun.olmaz..aldır çocuğu diye her gece kavgalar ediyoruz diyor.
-ama eşin de doğru söylüyor be canım haklı tarafları da var.her şey senin üzerinde.yorulursun tabii diyor gelen bayan.
satıcı kadın suskun.düşünceli. bir şeyler söyleyecek ama desem mi demesem mi diye düşünüyor sanki.
-sana bir şeyler söyleyeceğim diyor sen benim en yakın arkadaşımsın.
söyle diyor kadın.neymiş.
-çocuk eşimden değil diyor.bir yıldır görüştüğüm bir adamdan ...
kadın şaşırıyor.bayan hakkında başkalarından bir şeyler çalındığı geliyor kulağına.
-demek doğruymuş diye düşünüyor.
satıcı arkadaş anlatmaya başlıyor diğer adamı.
-Anlkara£ da tanıştık diyor bir başka arkadaşın dükkanında.o da benim gibi mağaza işletiyor.işletme de ne demek adamın yüze yakın mağazası var diyor.adam işkolik.evli ama eşinin çocuğu olmuyormuş diyor. çünkü adam çok daha önce başka bayanla bir gönül ilişkisi olmuş ondan çocuğu olacakmış.eşi ve eşinin kardeşleri duyunca olayı kadına baskı yapmışlar çocuğu da aldırtmışlar.
-siz nasıl tanıştınız olaylar nasıl buraya kadar geldi?
-dedim ya işte mal almaya gittiğim bir başka dükkanda tanıştık.oturduk konuştuk hepimiz.çay filan içtik topluca.telefonlarımızı verdik hepimiz birbirimize.toptan mal alıyoruz ya sakınca görmedik işte diyor anlattıkça bayan...
-o günden sonra da telefonla konuştuk önceleri hep mağazalardan kıyafetlerden konuşurduk.sonra özel konulara girdik eşlerimizden evliliklerimizden konuşmaya başladık.sonrası da geldi işte durum bu diyor gülerek...
- eeee çocuk .. o nasıl oldu...
-hani ben geçenlerde tatile gitmiştim ya ...yalnız hem de...o da geldi oraya..beraber tatil yaptık işte...
çocuk ordan kaldı işte...
ortalık bir an sessizliğe bürünüyor.ikisi de suskun.düşünceli...
-biliyor mu cocuğu diye soruyor bayan.haberi var mı?
-olmaz mı diyor..söyledim.önce şaşırdı.sonra çok sevindi.sakın aldırma çocuğu dedi.ben size bakarım.
nasıl bakacaksa.aslında bakar.adam aşırı zengin.ama çocuğu olmuyor eşinden.ailem bilmesin diyor.yoksa eski olanlar aynen tekrarlanır.sana baskı yaparlar,çocuğu da aldırırlar diye söylüyor.
of ki offff diye nefes alıyor arkadaş.
- işim zor diyor.nasıl çıkacağım ben bu işin içerisinden.eşim kendinden sanıyor garibim.ama değil.diğeri ailesinden korkuyor şimdilik kimse bilmesin diyor.
Arada sessizlik oluyor.dükkana girip çıkan müşteriler oluyor.suskunluk hakim oluyor odaya.müşterilerle ilgileniyor bayan bu arada.onlar gidince de gene devam ediyor konuşmaya.içi dolu çünkü.derdini anlatacak kimse yok etrafında.anlatılacak şey de değil ki yaşadıkları...
-ne yapacağım ben diyor ne yapacağım?eşim bakamazsın aldıralım diyor öteki sakın aldırma hiç çocuğum yok diyor...
bu arada pişirdiği kahveyi ikram ediyor arkadaşına...
- sen de olmasan diyor çıldıracağım.kimseye de söyleyemiyorum diyor.aldırsam mı acaba diye de arada soruyor.
-saçma canım bu düşüncen senin.zaten bir tek çocuğun var.bu da ikincisi olsun.olsun babaları farklı olsun ne çıkar.tanrı istemese olmazdı çocuk rahme düşmezdi canlanmazdı.cocuğun suçu yok cezası yok o sabinin...
-asıl suçlu benim diyor gebe kalmayacaktım ama oldu bir kere...
bayan aklına takılan bir soruyu dile getiriyor...
-eşin kendinden olduğunu nasıl kabullendi hiç şüphelenmedi?
-sordu başlarda.nasıl olur ben çok sıkı korunuyordum nasıl oldu ki bu diye...ben de kılıf patlaktı herhalde olmuş işte diye geçiştirdim diyor...
bu arada dükkanın kapısı açılıyor içeriye sarışın bir bayan giriyor.eşinin teyzesinin kızı.
-aaaa canım benim diyor.sarılıp öpüşüyorlar.biraz çekilip gebe bayana bakıyor kadın...süzüyor...
- çokkkk sevindim diyor.çok sevindim canım.on sene sonra ikinci bir bebek...
-ama eşim istemiyor çocuğu,aldır diyor bana kavgalar ediyoruz geceleri...
kadın tekrar sarılıyor gelinlerine.
-sen ona bakma canım diyor,tüm erkekler aynı.başta çocuk istemezler.sakın aldırma haaa...
koltukta oturan bayan olanları konuşmaları izliyor bu arada da düşünüyor.
-insanlar ne garip.çocuğun yeğenlerinden olduğunu sanıyor,seviniyor.mutlu.halbuki bir bilse...
gene insanlar gelip gidiyor dükkana.kıyafet beğeniyor bazıları alıyor bazıları da gidiyor...
gelen bayan da düşüncelere dalıyor bu arada.olanları düşünüyor olacakları düşünüyor...
-işin zor canım diyor gerçekten zor.bu çocuğun nüfusu kimin üzerine çıkacak?adam çocuğu olsun istiyor ama korkudan üzerine alamıyor.sen evlisin eşin çocuğu kendinden sanıyor...
gebe bayan iki eline yanlara açıyor.şaşkın,düşünceli,çaresiz...
-bekleyip göreceğiz bakalım diyor...
-sahi canım arada düşünüyorum zaman geçmeden aldırayım istiyorum çocuğu...o aldırma diyor...kafam çok karışık...
arada kapının önüne çıkıp bir sigara yakıp etrafı seyrediyor gebe bayan...
diğer kadın da düşüncelere dalıyor...
-acaba kaç tane bayan var çocukları kocasından olmayan?kaç adam başkasının çocuğuna babalık yapıyor bilmeden???
aklına insanların öldüğünde mezarının başında hocanın okuduğu söylediği sözler geliyor...
-hoca asla kişinin babası adıyla seslenmezmiş ölüye.anasının adıyla çağrılırmış,talkın verilirmiş...
demek ki diyor hocalar bile işi garantiye almak istiyor...anasının adı belli zaten...ya babasının?işte onun kim olduğu asla belli değil!!! sadece anası ve allah biliyor kim olduğunu...
zaman kötü hayat kötü insanlar kötü..iyi olan sadece günahsız sabiler ...allah onları korusun!!!


candan
31.7.2018
salı-14.14
izmir


(anlatılan hikaye gerçek yaşamdan alınmıştır.)

( Hiçbir Şey Göründüğü Gibi Değildir Hayatta... başlıklı yazı candan tarafından 31.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.