Zaman ve insanlar daima hareket halinde.Zaman hem insanları eskitiyor.Hem mekan ve kullanılan eşyaları.Geçen zamanlar kullanılan eşyalar,kitaplar mazide bir anı olarak kalıyor.
Bizde teknoloji biraz ağır gelişti.Şehirlerimizde öyle.Bu yüzden batıda başlayan sanayileşme sürecini tamamlayan insanlar maziye özlem duymaya başladı.Buna moda bir sözle nostalji dediler.Bizim ülkemize gelen yabancılar tarihi mekanları folklor kültürü kayıt altına aldılar.Bizim ülkenin sanat eserlerinin ilk örneği ve tarihi mekanların yeni evler binalar arasında hapsolmamış resimlerinin orjinali malesef onlarda.Biz ülkemizin dağlarında çiçeklerin adlarını bile onlardan öğreniyoruz.

Bizim şehirlerde zamanla gelişti.Eski evler artık yaşanmaz oldu.Değişim projesi adı altında yapılan yeni binalar eski evler arasında kalan çeşme ve minaretlerin bir kısmının yok olmasına sebep oldu.Ne yazık ki,sanata gereken önem verilmeden başladı bu hızlı değişim.
Her şehirde yeni açılan AVM ler olduğu gibi eski eşya ve kitapların bulunduğu adına ;bit pazarı denilen yerler haftada bir gün açılıyor.
Böyle yerlerinde özel meraklıları var.Sabahın erken saatlerinde şehrimizde kurulan bit pazarı Beştepelerde bulunmakta.Buranın meraklıları daha çok geçmişte kullanılan antika olmuş eşyaların peşinde.

Zamanla kitap kurdu babalar,anneler ölene kadar kitaplarını kimselere vermeye kıyamıyor.Bazıları daha radikal düşünceye sahip okumadan düşünce bir yere bağış yapıyorlar.Ama kitap ile duygusal bağ kuran okurların işi zor oluyor.Ancak ölmesi halinde kitaplarından  ayrılmak zorunda kalıyorlar.

Sahibini kaybetmiş kitapların kaderi buruk oluyor.Mirascılar evde koyacak bir yer bulamayınca kapıya gelen ilk hurdacıya bedavadan verip kurtuluyorlar! Kader onları artık bit pazarında akibetini bekletiyor.kitaplardan anlayan sahaf veya eski kitap meraklıları bunları elde etmek için sabahın erken saatinde kitap avına çıkıyor.
Bende böyle kitaplar arasında bakınırken;Şehrimin cami ve çeşmelerini anlatan bir kitaba rastlıyorum.Şu anda yıkılmış,kaderine terk edilmiş sanat eserleri minaretler ve çeşmeler.Eski bir mahalleden altında çeşme ve minaret hakkında bilgi veriyor."son zamanlarda bakımsızlık nedeniyle yıkılmıştır"birden  hüzün çöküyor.Boyle sanat eserlerine bu kadar nasıl ilgisiz kalırdık.Sanki o güzelim sanat eseri çeşme ve minaretten kurtulmuş gibi.
Artık bit pazarında gençliğimizi arıyoruz.Bir gaz ocağı.Şimdiki nesil nasıl yandığını bile bilmez.Annelerimizin çektiği hayat sıkıntı sanki yeniden yaşanıyor.
Bir pazar kendinize iyilik edin.Sabahın erken saatinde hayata dair resim çekebilirsiniz.Yada annenizin çektiği sıkıntılara tanık bir eşya veya hurdacıya verilmiş değerli bir kitabı almanın mutluluğunu yaşaya bilirsiniz.
( Postmodern Nostalji başlıklı yazı M.Filizman tarafından 3.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.