-          Bana uzak ve soğuksun kaç gündür?

-          Evet. dedi. “Çekip gideceğim bir gün kimseye haber vermeden.”

-          Ama  ya ben… diyemedim.

Neler geçiyordu güzelim kafasının içinde, bilmiyordum.

Bildiğim artık o kafada olmadığımdı.

Bunu garip ama hissettim.

Kendimi çaresiz hissettim.

Çıplak…

Ve…

Ne olacağımı ondan sonra, ne yapacağımı…

“Bir balığı sudan çıkartıp toprağa atmışsın gibi olurum.” diyemedim işte.

Kahrolacağımı, mahvolacağımı…

Ağlayacağımı…

-          Evet, ilk defa uzun zamandır ilk defa senden soğukluk hissettim. Temmuzda buz kestim, ayaz yedim. Mesafe koymuşsun bana.

-          Seninle yapamam. dedi. “Mümkün değil.” dedi.

O böyle deyince güneşim söndü.

Ay’ım düştü.

Yusuf’un atıldığı kuyuda buldum kendimi.

İbrahim’in düştüğü ateşte…

Yaşarken yüzüme ilk toprağı attığını, beni diri diri mezara koyduğunu anlamadı. Ben de onun inadına tuttum öldüm. Anlamadı.

Gideceğini…

Terk edeceğini her şeyi… söylüyordu.

Bir eski masal gibi geliyordu yaşadığımız her şey…

Yediğimiz dürüm dönerler…

Saydığımız yıldızlar…

Okuduğumuz kitaplar…

Bir anlamı yoktu birlikte yaptığımız hiçbir şeyin…

Oturduğumuz mekânların…

Gezdiğimiz sokakların…

Duvarına şiir yazdığımız kafelerin…

Onun gitmesindense benim gitmem daha mantıklıydı.

Onun benim yüzümden kendisini suçlu hissetmesini istemezdim. Derdine bir dertte ben olmak istemezdim. Yolundan çekilmeliydim diye düşünüyordum. O benim dünyamdı, o olmadan yaşayabilir miydim? Ama ben onun dünyası değildim. O ben olmadan yaşayabilirdi.

-          Gitmek sana değil bana farz. dedim.

Nasıl sevdiğimi anlamıyordu… Nasıl sevemeyeceğimi düşünüyordu, nasıl yapamayacağını benimle, nasıl konuşamayacağını… Onun aklının bir çengele takılan balık gibi bana takılı olmasını istemiyordum. Yolunu açmalıydım. İstediği gibi hareket etmesini sağlamalıydım. İçim paramparçada olsa ona bu iyiliği yapmalıydım. Hem zorla mı sevdireceğim kendimi?

 

-          Ben gideceğim sen değil! dedi. Duymadım bile. O kadar uzaktı ki bana. Gözyaşlarımı görmüyordu, feryadımı, figanımı…

Hiçbir şey olmamış gibi konuşuyordu.

Kulağımın sağırlaştığını anlamıyordu.

Gözlerime bakıyordu.

Kör olduğumu görmüyordu.

Bir insanı silahla vurmayın. Çok sevdiğiyseniz eğer gidin sadece onun hayatından.

Kansız ve temiz bir ölüm istiyorsanız alın size.

Müthiş bir sancı yaymak istiyorsanız bundan iyisini bulamazsınız.

-          N’oldu? dedi.

-          Hiçbir şey! dedim.

-          Sustun ama!

O kadar yaşam doluydum ki onunla bu yüzden can çekişmem uzun sürüyordu. Bir ishak kuşu ötüyordu. Işıklar bir bir sönüyordu. Sesler kesiliyordu yavaş yavaş… Onun olmadığı bir kalbi ben söküp çıkarttırdım göğsümden. Onu sarmayacak olan kolları kesip atardım. Ona dokunmayacak olan parmakları kırardım.

-          Kimse durmaz yanında senin. dedi.  Kimsemdi, bunu bile bilmiyordu. Herkesi silmiştim hayatımda, kimsem olmuştu.

O konuşuyordu ama ben artık bende değildim.

Bağrı ateşteydim, kalbi taştaydım, ömrü beleşteydim.

Öyle bir sustum ki cümle âlem suspus oldu.

Çiçekler soldu, dikenler uzadı.

Yaz bitti, kış başladı.

Zamanın ve mekânın üstündeydim.

Kahrın ve hüznün tam ortasındaydım.

 

 

 

( Gitmek Sana Değil Bana Farz başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 4.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.