Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 9.08.2018
Okunma Sayısı : 1483
Yorum Sayısı : 1
*DÖVİZ KURLARI NEDEN BAŞIMIZIN BELASI?*

Dolar avro  niye artıyor? Cebimiz, kasamız dolmadığından elbette.
Kasamız niye dolmuyor?
20 kamyon domates satıp, parasıyla bir kasa teknolojik ürün alabiliyoruz ancak.
İç kargaşa, dışa bağımlılık, dış ticaret dengesi ve savurganlık da başlıca faktör tabi.
Son 30  yılı dikkate alırsak; ekonomimize yük olan diğer etkenleri tahmini bir bilançoyla açıklamaya çalışayım. Tam doğru hesabı da, görevi bu alanda olanlar, dersine çalışıp açıklayabilirler.
Son 30 yılda devlet hazinesine yük olan tahmini etkenler:
1. Terörle mücadele.           : 500 milyar usd
2. Gereksiz ithalat ürünleri : 400 milyar usd
3. Göçmen krizi                    : 300 milyar usd
4. Paralel yapılanmalar
    ve çeteleşme yükü            : 300 milyar usd
5. Plansız,
    gereksiz yatırımlar.           : 400 milyar usd
6. İçi boşaltılan bankalar.     :100 milyar usd
                  Toplam:                   2 trilyon usd
Ne kadar ürkütücü, acı bir tablo değil mi?
Bu tahmini bir bilanço, tam gerçeğini çıkarırlarsa endişelerimiz daha da artar.
Çözüm ne o zaman;
az konuşmak, çok çalışmak.
Yöntemli, verimli, planlı hamleler yapmak.
Japonya, finlandiya, hindistan, tayvan, almanya; bu yollardan nasıl geçtiğini araştırmak yeterli.
Benim ve hiç kimsenin bireysel çabalarıyla düzelecek işler değil bunlar.
"Dövizle işim yok" deyip sıyrılmak ahmaklıktır.
Kullandığın cep telefonu, wc kağıdı, okuduğun kitap kağıdı, traş losyonun, aksesuarın, süsün, 
teknolojik araçların, kimyasal maddelerin, etin, buğdayın, benzinin, gazın...dövizle alınıyor.
Aldığımızı ürünü kolay eskitmeyelim.
Bozulmadan değiştirmeyelim.
Yerlisini üretmeye ve tüketmeye çalışalım.
Cola şişesini asfalta dökmekle, kapitalizm ve emperyalizm mücadelesi şov yapmaktır.
Mantık, sağduyu, azim ve cesaret lütfen.
09.08.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
SAMSUN
( Döviz Kurları Neden Başımızın Belası? başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 9.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.