Müttefik aslında Türkçe bir kelime değil.Dilimize yabancı dillerden bulaşmış karmaşık bir sözcüktür.Kelime anlamı anlaşan devletler , devletlerin oluşturduğu blok , gruplaşan devletler diye de sıralanabilir.İtilaf kelimesine anlamı epeyce benziyor.İtilaf anlaşma devletlerini kapsayan bir terimde sözcüktür. Tarihte 1. Dünya Savaş'ında İngiltere , Fransa ve Rusya'nın oluşturduğu devletler sistemidir.
  Günümüzde müttefik deyince daha çok Batılı devletlerin dostu , çıkardaşı anlamı kullanılmaktadır.Müttefik devletler gibi...ABD , Fransa , İngiltere ve İsrail yani bu 4 devlet sıkı fıkı müttefik.Bir de Türkiye var.Türkiye  de müttefik devletlerden idi.Artık müttefik devlet değil.Sonra stratejik ortak oldu.Sonra da düşman devlet oldu.Türkiye ABD'nin çıkarlarına uymayınca Türkiye müttefik ya da stratejik ülke olmaktan çıktı.Türkiye tabiri caizse tamamıyla Batı dünyasından kopan bir ülke haline büründü.Çünkü Türkiye ABD ve İngiltere'nin Ortadoğu'daki planları ve çıkarlarına artık dur demeye başladı.Rusya ve İran ile işbirliği yapmaya başladı.Bu da haliyle süper güçleri rahatsız etti.ABD neden ikide bir Türkiye'yi hedefine alıyor. Hep bu çıkarlara ters davranışlarından ötürü tabiki de.
  Türkiye'nin ABD'ye göre tutarsız davranışları ABD'nin Ortadoğu coğrafyasında planlarını gözden geçirmesine neden olmuştur.ABD ve İsrail güdümündeki büyük Kürt devleti projesi biraz rafa kalkmış gibi oldu.PKK devletçiğinin Irak ayağı şu an kurulamadı. Irak ve Türkiye buna engel oldu.Suriye kolu olan PYD devletçiği ne olduğu belli olmayan yapı Suriye'nin kuzeyinde bağımsız , Türkiye ve Suriye karşıtı bir yapılanma olarak bölgeyi adeta tehdit ediyor.Bölgede güvenlik ve barışa ağır darbe vuruyor.ABD daha ne kadar PYD'yi Türkiye ve Suriye'ye karşı koruyabilir işte orası bilmecedir.Suriye'deki gelişmeler Türkiye'yi çok yakından ilgilendiriyor.
Suriye'nin kuzeyinde bir PYD/PKK devletçiği Türkiye'nin egemenlik ve bağımsızlık hakkına açık bir tehdit oluşturmaktadır.Bu tehdit öyle kolay bir tehdit de değildir. Birçok ülkeyi içine alıyor:İran , Irak , Suriye ve Türkiye'yi .Bu tehdit ABD kaynaklı aslında ilk etapta İran'a yönelikti.Fakat Türkiye'yi PYD vasıtasıyla bir kıskaca ABD sokmak hedefinde gözükmektedir.İşte bütün bu bölgesel ve küresel riskler ve tehditler Türkiye'yi komşularıyla ilişkilerini düzeltip geliştirmesine öncü olmuş.Bölgenin silah gücü Rusya kara güçlerinden İran ile Türkiye'yi yakınlaşırıp ortak bir paydaya katmıştır.Bölgede Rusya,İran ve Türkiyeden oluşan bir 3'lü güç merkezi ne kadar Suriyede savaşı durdurabilir orası biraz muamma .
  ABD ve Fransa başta olmak üzere koalisyon ülkeleri Suriye'den çıkmazlarsa Suriyede savaş bitmeyecek ve artık daha çok masum insanlar küçük çocuklar ölecekler ve birçok şeyden mahrum kalacaklar.  


                EMRE BAKİ
( Müttefiklikten Düşmanlığa başlıklı yazı Baki tarafından 12.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.