TOPLUMDA KADININ YERİ

Değerli okuyucularım,
Sosyal toplumda kadın,erkek eşitliğinde sürekli bahsedilmektedir. Evet, Allah her iki cinsi yaratırken ayrı özelliklerle yaratmış. Bu özellikler nelerdir? Erkekte olan;güç,kuvvet,ve en önemli olan  erkeklik yani baba anatomisinin kendilerinden var olması. kadınlarda olan özellikler; Kadınların doğurganlığı,anne olmaları,ve dünyadaki insan sayısının çoğalmasıdır .Bu saydıklarımla kadın, erkek arasındaki farkları anlatmış olduk.Şimdi Allah,kadın ve erkekleri yaratırken  hak ve hukuklarınıda beraberinde yaratmış ve vermiştir. Ama maalesef Doğu'da sürekli  kadınlarımız hep ikinci sınıf görülmüş,hiç bir hak hukukundan yararlanmamıştır. Bunlar kısacası;
1-Egitim haklarının ellerinden alınması.
2-Bir çok kadının baba mirasından mahrum edilmesi.
3-Kadınlar üzerinde,erkek egemenliğinin olması.
4-Erkek ortamında kadının söz hakkının olmaması.
5-Kadının çalışmaması,yanlız kocasının verdiği ile yetinmesi.
Daha bir çok neden sayabiliriz...
Doğu ve Güneydoğu'da halen bir çok kırsal kesimde kızlarımız okutulmuyor...Eğitim hakları ellerinden alınmış,sadece o kızlarımıza bir gün önce kocaya verip kurtulmak gözüyle bakılıyor.

    
Şu anda yirmi birinci yüzyıldayız, halen kadınlarımızın eğitim ve miras  hakları ellerinden alınmış ve alınıyor.
Erkeklerin ne kadar baba mirasından hakkı varsa kadınında
baba mirasından hakkı vardır. Ama maalesef Doğu'da halen kadınların hakları verilmiyor. Kız çocuklarını kendi nüfusundan saymıyorlar. Tabiki biz anne,babalara çok iş düşüyor. Biz erkek çocuklarımıza ayrı muamele,kız çocuklarımıza ayrı muamele yaptığımız sürece bu adaletsizlik devam edecektir.

     Kız çocuklarını okula göndermeyenlerin çoğu baba ve erkek kardeşlerden oluşuyor. Nedeni de çok açık. Kızlarımız eğitimli ve bilgili oldukları zaman,ayaklarının üzerinde durabilecek,kimseye muhtaç olmayacaktır.Ve bir çok haklarına sahip çıkabilecekler. Tabiki bunu engellemek için kızları okula göndermiyerek, cahil kalmalarını sağlıyorlar. Kadınlarımızı bütün haklarından mahrum ederek toplum içerisinde erkek egemenliğini sürdürmeye çalışılmaktadır.Zanediyorlar ki kadınlarımız eğitimli oldular mı onların eğemenliği ellerinden alınacak.Işte bu zihniyet değişmediği sürece kadınlarımız hep mağdur olacaklardır.Evet erkek ve kadın yapıları farklı olabilir. İnsanları farklarıyla değil, onların yaptıkları icraatları ile bilmek ve savunmak lazım... Devlet kurumlarında ya da özel sektörlerde  bir çok başarılı kadınlarımız var. Erkekler olarak ayırım yapmadan kız çocuklarımızın okutulması için destek vermeliyiz.Yeterki kadınlarımız cahil kalmasın.

    Kadınlarımız okuyup eğitimli ve bilgili oldukları zaman daha temiz işlerde  çalışacaklar,kadınlarımız daha aydın daha kültürlü olacaklardır. Ve bu kuracak aile yaşantısına ve yaşayacağı topluma yansıyacaktır. Çünkü bilinçli bir anne çocuklarına çok faydalı bir birey olacaktır. Şunu düşünmemiz lazım; Kadınlarımız olmasaydı ne olurdu? Hayatımıza tat ,renk katan birer gül birer çiçektir kızlarımız ve kadınlarımız...
Allah kadınlarımıza öyle bir  mucize vermiş ki, hamile kalmayı,doğurganlığı ve dünyadaki insan sayısının çoğalmasının nedenidir kadın...
Kadınlarınız hayatınızda ki en önemli varlıklarınız olsun.

Allah'a emanet olun...

                (06.8.2018) Köşe yazım...
( Toplumda Kadının Yerı başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 13.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.