Bilim ve İnançlar

Sorarım sizlere dostlar, inançlar ve dinler bilime engel midir?
Günümüzün sözde özgürlükçü düşünce yapısı ve giderek artan bir takım sapkın inanışlar dinlerin bilime engel olduğunu ileri sürmektedir. Bu bahaneyle inançlara karşı düşmanlık beslemektedirler. Gelecek nesilleri yozlaştırmakta, ahlaki olarak çökmüş bir gençlik oluşturma çabası içerisindedirler. Tüm bunları sanki bilim ve ilim yolunda yapıyormuş gibi yaptıkları düşmanlıkları toplumun gözünde yüceltmeye çalışmaktadırlar.
Sahiden dinler bilime engel midir? Gelin isterseniz geçmişten günümüze kadar gelmiş olan inanç sahibi bazı bilim adamlarını tanıyalım.
Ali Kuşçu 1400'lü yıllarda yaşamış olan, astronomi ve matematik alanında bilime önemli katkılar sağlamış olan Müslüman bilim adamıdır. Bir diğer Müslüman bilim adamı İbn-i Sina felsefe, tıp, kimya, matematik, fizik gibi bilim dallarında yaşadığı dönemin en önemli bilim adamlarından biri olarak kabul edilmiştir. Özellikle tıp alanında birçok başarıya imza atmıştır. "Ek-Kanün fit-Tip" (Tıp Kanunu) isimli eseri tıp alanında dönemin en başarılı eseri olarak kabul edilmiş ve dünya da birçok okulda ders kitabı olarak okutulmuştur. Koyu bir inançla Hristiyanlığa bağlı olan Michael Faraday günümüzün en önemli icatlarından biri olan elektrikli motoru keşfetmiştir. Bununla beraber elektrik alanındaki buluşları sayesinde günümüzde kullandığımız birçok elektrikli cihazın temelini atmıştır.
Bu bilim adamları sadece buz dağının görünen kısmı, bunlarla beraber: Isaac Newton, El-Cezeri, Piri Reis, İbn-i Heysem (Optik ilminin kurucusu), Galilei, Kepler, Fatih Sultan Mehmet ve daha adını sayamadığımız yüzlerce bilim adamı...
Tüm bu bilim adamlarını ve bilime olan katkılarını göz önünde bulunduracak olursak eğer aslında sorunuzun cevabı açık ve net bir şekilde görülmektedir.
Özellikle İslam dininin bilime verdiği önem gözardı edilemez bir gerçektir. İlk emri "Ikra" (oku) olan bir dinin bilime engel olduğu düşüncesi tamemen absürd bir inanıştır. Din ve bilim birbiriyle uyum içerisinde hareket etmektedir. Kutsal kitap Kur-an Kerim de bugün bilimin açıkladığı ve daha açıklığa kavuştıramadığı birçok doğa olayı anlatılmış, ifade edilmiştir. Günümüzde adından söz ettirmiş birçok bilim adamı, bilimle uğraştıkça kendilerini Allah'a daha yakın bulduklarını ifade etmişlerdir. Bunun sebebi doğanın ve evrenin yaratıcısını bilim ve ilim yoluyla anlamaktan geçer. Evrenin mucizelerine tanık oldukça bireyin inancı sağlamlaşmaktadır.
Sonuç olarak aslında dinlerin bilim ve ilimin gelişmesine engel değil, tam tersi dinin bilime destekleyici olduğu açık bir biçimde görülmektedir. Bilimi yüzlerine maske olarak takıp, bilimin savunucusu rolü üstlenenlerin aslında tek amacının din düşmanlığı olduğu sugötürmez bir gerçektir.


16.8.2018
( Bilim Ve İnançlar başlıklı yazı Fatih01 tarafından 16.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.