"Ey Muhammed!" Doğrusu sana pek çok nimet vermişizdir. Öyleyse Rabbin için namaz kıl, kurban kes. Doğrusu adı, sanı ortadan kalkacak olan, sana kin tutan kimsedir.(Kevser Suresi)

Bizi yaratan Âlemlerin Rabbi yüce Allah C.C. kul olarak kendisine ibadet etmemizi, insanları gözeterek hakkına sahip çıkmayı ve gücü yeten kullarının Kurban bayramında hacca gitmeye güçleri varsa hacda, hacca gitmeye güçleri yoksa evlerinde kurban keserek fakirlere dağıtmamızı istemektedir. Kurban eti kanı Allah c.c. ulaşmaz iken, niyetlerimiz teslimiyetimiz Allah c.c. ulaşmaktadır. İnsan olarak biz kulların toplum hayatını dizayn ederek imanla düzenleyen, İslami yaşayışımızla etkileyen olmamız gerekir, bu nedenle toplumsal yaşantımız arasında inançlar elbette ki önemli bir yer tutar. Kişiliğimizi imanla donatırken topluma, aile bireyleri arasındaki bağların sağlam bir yapıya oturması açısından bu kul olarak vazifemizdir sorumluluğumuzdur. Bu yaşantımız elbette ki toplum üyeleri ile olan dünyevi ilişkilerimizin düzenlenmesinde, gelişmesinde ve yürütülmesinde önemli bir rol sağlamaktadır.

 

Bütün benliğimizle duygu ve hislerimizle Âlemlerin Rabbine Teslimiyet içinde olduğumuzu ifade eden kurban, biz kullara büyük ecir ve sevaplar kazandırırken, fakir sofrasına et girmeyenlerin et yiyerek faydalanmasın sağlamaktadır. Kurban konusunu aşağıda bir alıntı ile sağlamlaştırayım.

 

“*Kurban, müminlere Hz. İb­ra­him’in (as) ve Hz. İs­ma­il’in (as) tes­li­mi­ye­ti­ni ha­tır­la­tır. Bu olay Kur’an’da şöy­le an­la­tıl­mak­ta­dır:

100 "Ey Rabbim! Bana Salihlerden (bir oğul) ihsan et!"

101 - Biz de kendisine yumuşak huylu bir oğul müjdeledik.

102 - Oğlu, yanında koşacak çağa gelince: "Ey oğlum! Ben seni rüyamda boğazladığımı görüyorum. Artık bak, ne düşünürsün?" dedi. Çocuk da: "Babacığım sana ne emrediliyorsa yap, inşallah beni sabredenlerden bulacaksın" dedi.

103 - Ne zaman ki ikisi de bu şekilde Allah'a teslim oldular, İbrahim oğlunu şakağı üzerine yatırdı.

104 - Biz de ona şöyle seslendik: "Ey İbrahim! "

105 - "Rüyana gerçekten sadakat gösterdin, şüphesiz ki, biz iyilik yapanları böyle mükâfatlandırırız."

106 - "Şüphesiz ki bu apaçık bir imtihandı." (dedik)

107 - Ve ona büyük bir kurbanlık fidye verdik.

108 - Kendisine sonradan gelenler içinde iyi bir nam bıraktık.

109 - Selam olsun İbrahim'e...

110 - İşte biz iyilik yapanları böyle mükâfatlandırırız.

111 - Çünkü o bizim mümin kullarımızdandı.

Dik­kat edi­lir­se kat’ı olan hu­sus açık­tır. Hz. İb­ra­him (as) Al­la­hu Teâlâ’nın em­ri­ne tes­lim ola­rak ken­di öz oğ­lu­nu kur­ban et­me­ye, Hz. İs­ma­il (as) de Al­lah (cc) rı­za­sı için kur­ban ol­ma­ya ra­zı ol­muş­tur. Kur­ban kes­mek için bı­ça­ğı­na sa­rı­lan her mü­kel­lef bu ger­çe­ği iyi te­fek­kür et­me­li­dir.”*

 

Bize aklımızla hislerimizle kendisini tanımamıza fırsat veren Âlemlerin Rabbine ne kadar şükür etsek azdır, Âlemlere Rahmete bizi ümmet eden Allah c.c. ya ve nur peygambere bize sahip çıkarak rahmetiyle kuşattığı sardırdığı için Âlemlerin Rabbine ne kadar şükür etsek azdır. Kulaklarımızı bu ilahi mesaja açık eden, gözlerimizle İslam iman gerçeğini görmemizi sağlayan Âlemlerin Rabbine ne kadar şükür etsek azdır…“Allahu ekber Allahu ekber. La ilahe illallahu vallahu ekber. Allahu ekber ve lillah’il hamd.”… “Allah her şeyden yücedir, Allah her şeyden yücedir. Allah’tan başka ilâh yoktur. O Allah her şeyden yücedir, Allah her şeyden yücedir. Hamd Allah’a mahsustur.”

Mübarek Kurban Bayramımız İslam aleminin uyanışına vesile olması dileğimle,mübarek olsun selamlarımla.

 

Mehmet Aluç

*Kaynak: Kurban hakkında detaylı bilgiler - Vehbi KARAKAŞ


( Mübarek Kurban Bayramı Ve Teslimiyet. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.