Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 23.08.2018
Okunma Sayısı : 1117
Yorum Sayısı : 0
Okuma ve Kütüphane kültürümüz hakkında

İl ve ilçe merkezlerindeki halk kütüphanelerimiz, genelde öğrencilerin ders çalıştığı ve ödev yaptığı mekânlar oluyor.
Çalışan bir işçi-memur öğle tatilinde bir kitap sormaya gitse sanırım orası da kapalı olacaktır.
Geliniz kitap okumayı özendirmek ve teşvik için daha çılgın projeler yapalım.

1. Turizm merkezlerine büyük kütüphaneler kuralım, tatil yapan, kitaba da vakit ayırsın.
Örnek: uludağ, akdağ, erciyes, abant, uzungöl vb.

2. Bir tatil gemisini, kültür ağırlıklı öge ve objelerle donatalım.
Tiyatro, resim sergisi, sinema, kütüphane, seminer, panel, konferans hizmetleri sunulsun.
30 günlük bir kültür turu trabzon'dan başlasın, antalya'da bitsin.
3. Bir adamızı kültür adasına dönüştürelim.
    Bu niyetle insanlar o adaya gitsinler.
Hem de tatil yapsınlar.
Kitap okusunlar, mesleki seminere katılsınlar.
Kurs, sergi, sinema, tiyatro gibi etkinlikleri takip etsinler.
İngilizce, türkçe, almanca, rusca, çince, fransızca, japonca,arapça, italyanca, ispanyolca dillerini öğrensinler.
4.Trt bünyesinde, eğitim, kültür,teknoloji ve inovosyon kanalı kuralım. 24 saat yukarıda bahsettiğimiz içerikte yayın yapsın. Cumartesi akşamları da saat 19.00 -22.00 arası 3 saat, rtük'ün denetiminde olan tüm kanallar, bu kanal ile ortak yayın yapsın.
Toplumca, bilgilenelim, öğrenelim, kültürel terapi alalım.
Bu arada önerilerimizi fazla ütopik, tutarsız, gereksiz, mantıksız, hayal mahsülü olarak değerlendirenler de olabilir.
Onlara da şu soruları yöneltmek isterim:
-olumsuz bakışınız toplumsal fayda açısından mı?
-planlama ve mühendislik açısından mı bir engel var?
-finansman ve bütçe açısından mı imkansız?
-toplumun böyle bir ihtiyacı olamayacağını mı düşünüyorsunuz?
-geleneksel tatil anlayışına mı aykırı?
-bireylerin böyle bir kültür seferberliğine ihtiyacı olamaz mı?
-gereksiz bulan, kabuledilebilir bir gerekçe sunması gerekmez mi?
-yoksa bir toplumun ihtiyaç ve beklentisinin, bir aykırı mantığa indirgenmesi mi arzu ediliyor?
Tatil deyince sadece denizde güneşlenen, yiyen, içen, eğlenen, kafayı demleyen insan imajını ne kadar kırabilirsek, o kadar hızlı adam oluruz.
Saygılarımla
21.08.2018
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr
( Okuma Ve Kütüphane Kültürümüz Hakkında başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 23.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.