Örneğin ağzı kapalı bir kavanoz içindeki su ve su karışımlı elemen terler olsun. Kavanoz bağ ilişkisi yapan elemen terlere iyi bir korugandır. Kavanoz elemen terlerimize iyi bir yalıtma ortam çevrelemesi gibi görünürse de kavanoz sadece yalıtma olmakla yalıtımlımdır. Kavanoz, içi ve dışı ile organik bir bağ değil mekanik bir ilişkidir.

Kavanozun içi ile dışı arasında kendilik bir mekanik ışık enerjisi geçirgenliği vardır. Elbette bu geçirgen oluş ta bir bağıntı oluşacaktır. Ama bu mekanik geçirgenlik karşılıklı bir bağıntı içinde kontrollü bir organik bağıntı olmamakla değişken süreç kontrollü durumlara dönüşmekle düzenli bir çevrim işin yararlı olmayacaktır.

Kavanoz örneği dıştan içe sadece bir enerji girdisi olmakla bu tip yalıtımlı ortamlara özgü ön tip bir mekanizasyondur. Kavanozun içi ile dışı arasında yalıtmalı ortam girişmelerine özgü sadece pasif bir koruma ve pasif bir ışık geçirgenliği vardır. Kavanoz pasif ışık geçirgenliği, pasif koruma olması dışında cevabını oluşamama ve geri çağrışımı ile kontrolünü sağlayamama gibi özelliklerle olmamakla iyi bir yalıtım örneği değildir.
Üstelik te kavanoz içinin karşılıklı bağ hareketi olan kesikli sürekli kimi durumlar girişmesi zaman zaman ışığın sürekli bulunmasını istemezler. Sürekli ışık (radyasyon) istenir bir durum olmamakla da bardak yalıtımlı bağıntı ışık dışında yine de istenen bu tür kontrol edilecek özellikleri vermez.

İstenen özellik neydi? Enerji girdi-çıktı özelliği verebilmekle iç ve dış ortamlar arası yoğunluk farkını oluşacak geçişe ve geçirgenliğe seçme ayıklaması olan bir kontrol edicilikle izin verilmesiydi. İşte böylece seçmeli bir enerji girdi çıktısı; ortamın elektrikti ve manyetik yük denge süreçlerinin ve alan etkilerinin değişmesi olan kontroller olmakla geçirgenlikti.

Yani kavanoz yalıtması başlangıç koşullu inşa bağıntısına göre kavanoz ve kavanoz içindeki düzenli ilişkilerle mekanizasyon uyumlu olmanın dışında diyalektikti bir uyuma bağıntı kontrolü oluşamaması ile de ayrıca yeterli seçme ayıklama kontrolü oluşmaması nedenle de iyi bir yalıtım bağıntısı değildir.

Bir kez bir yola sapan inşa, diğer yollara kapandığı için yolunu yine mevcut olan o bağıntılarla aşmak zorundadır. Veya o yolu aşıcı bir işlevi dışta içe bağıntı kılmaktır. Bağıntı karşılıklı var oluştur. Kavanoz yalıtımlı inşa şimdiki mevcut duruma sert mekanizasyonu nedenle canlı dediğimiz organize oluşa kapalıdır. Ama kavanoz bağıntılı yalıtma ortamı turşu gibi oluşmalar inşasına pek uygun olabilecektir.

Havasız bir ortamı ses olarak geçemeyen enerji her tür yalıtımları nötrüno, radyasyon, elektrikti manyetik enerjiler geçişi ile geçmektedir. Bu nedenle sistem inşası için ortamının saydam olup olmaması da genel olarak pek bir önem değildir. Yeter ki o yalıtımın inşa şekli, başlangıç inşanın seçilim yasası içinde olsun. Yalıtım içini ne ile bağıntı kılmışsanız o inşa gelecekte artık o bağıntıyla kesikli sürekli olmakla o inşaya göre modüler bir modülasyona açık oluştur.

Türümüz gibi inşa yapılar dışta enerji sağlama işini kendi bünye yalıtması dışında sosyo toplum gibi yalıtımlı bir ortam içinde kurallı kontrollü bir girdi çıktı yapmaktadırlar. Doğa ile bünye olan yalıtımlı ortamın doğaya yönelmesi ile kişi arasına ikinci bir korugan ve yalıtımlı bir sosyo toplumsa yapılı ortam girmiştir.

Siz dıştaki enerji sağlama tutumlarınızı sosyo toplumsa yalıtımlı ortam içinde ister avcılık toplayıcılık ilişkileri içinde yapınız ister üretim ilişkisi içinde yapınız ister üretim hareketi içinde yapınız bunların tümüyle kolektif olmak zorundasınız. Yapınız dıştan bağ enerjili birleşme olan kolektifi alan etkili olmak zorundadır. Bütün modülasyonlar bu yalıtım içinde kolektif kontrollü seçme ayıklama üzerine olmak zorundadır.

( Sistem 2 başlıklı yazı Bayram KAYA tarafından 24.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.