''Doların 6 TL'nin üzerine çıkması ev hizmetlerinde çalışan yabancıların maaşlarının da yeniden belirlenmesine neden oldu. Maaşlar ortalama 600 dolardan 2 bin 500 TL'ye çekilirken Türk Lirası istemeyen yabancılar ülkelerine dönüyor.''BASINDAN


Tüh tüh ne kadar da üzüldüm bu yabancı, çoğunluğu da Rusya Federasyonuna üye ve Uzak Doğu ülkelerden olan bayanlar için... Aslında bunların bir çoğunun işlerinde uzmanlaşmış oldukları, sabırlı oldukları da bir gerçek...


Hesap pusulası baştan zaten yanlış. Burası Türkiye olduğuna göre bu hanımlara neden dolar olarak ödeme yapılır ki? Verirsiniz eline o gün ki dolar karşılığı Türk Parasını, ha beğenmiyorsa, o para için Allah Allah diyen bir sürü de eğitimli hem de Türk İnsanı var...


Kendi ülkelerinde acaba bu paraları kazanabilecekler mi? Orası da meçhul... Orada, yaşadıkları ülke de mutlu olsalar zaten boğaz tokluğuna bile olsa ülkelerini terk etmezler... Bizim bura onlar için cennet gibi bir yer her bakımdan...


Kimseleri zorla ülkemizde tutamayız. Vay efendim dolar veriyordunuz da neden TL'ye döndünüz birden, diyenler, gitsinler bakalım ülkelerine... O paraya ve daha da az bir paraya onların yaptıkları işleri yapacak çok insan var bu memlekette... Sonra pişman olurlarsa da iş işten geçmiş olacak, çünkü yerleri bir şekilde doldurulacaktır...


''Türkiye'deki mevzuata göre yabancı çalıştırmak izne bağlı. Çalışma izni alan yabancılar özel bir statü ile SGK kapsamına giriyor. 2017'de yaklaşık 15 bin yabancı için SGK'dan çalışma izni alınmış. Ancak ev hizmetlerinde çalışanların çok büyük bir bölümünün kayıt dışı olduğu, kayıtlı-kayıtsız çalışan sayısının 400 bine ulaştığı tahmin ediliyor.''


''Bu durumda kabaca bir hesap yaparsak ortalama 600 dolar alan 400 bin yabancı çalışana ev hizmetleri için yılda ödenen bedel 2.8 milyar doları buluyordu. Eğer kur bu seviyede kalırsa, 2 bin 500 TL karşılığında yabancılara ödenen 400 dolar bu bedeli de 1.9 milyar dolara düşürecek.'' Bundan sonra kendileri düşünsün. Biz her bakımdan kazançlı sayılırız... 

( Ev Hizmetlerinde Türk Lirası başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.