İnsanın yaşı ilerleyince, beyin hücrelerinin de yıprandığı söylenir hep ki doğrudur da... Nasıl insan yaşlanıyorsa, beyin hücrelerinin de bazıları ölüyor ve beyinde yaşlanıyor... Böyle olunca da insanda unutkanlık başlıyor... Çok iyi bildiğiniz bir şeyleri bile unutabiliyorsunuz... Sonrada hatırlayınca hayıflanıyorsunuz bayağı... Nasıl bilemedim ben bunu, diye...


O zaman yapılacak şey, hatırlanacak şeye daha önceden başka bir yakıştırma yapmış olmak, belki hatırlamanıza yarım edecektir... ''Tanıyorum bu ağabeyi bizim gibi, o da ayakkabı tamircisi, adı neydiiii?'' dur bakalım ''Dördüncü Halife'nin ismiydi yahu!'' Hah buldum işte Ali, ama sadece Ali değildi, bir ismi daha vardı, affedici manasına mı geliyordu ne? Hah tamam Ali Gafur, nasıl buldum ama?


İşte böyleyken böyle... Şu komşu kızının ismi neydi yahu? Dur bakalım onu nasıl hatırlayacağız? Hani bir sinema sanatçısının da ismiydi ya... Yok, yok Türkan değil, Filiz de değil, öbürü neydi, Hülya da değildi, hah tamam tamam Hazreti Peygamberin de mübarek kızının ismiydi, Fatıma... Nasıl hatırladım bir anda yahu!


Tam karşıdan kalfa arkadaşım geliyor. Geliyor gelmesine de otuz senelik de dostum, ben nasıl unuturum bunun ismini? Dur bakalım Fenerbahçeli idi, hem de Fenerin eski ünlü futbolcularından kaptanlarından da birinin adıydı... Serkan değil, Ziya da değil, Yılmaz, yok yok o da değil, soya adı da Turandı o futbolcunun... Hah buldum, Cemil Cemil... Nasıl buluyorum ama? ''Vaaaay Cemil'cim hoş geldin yahu! Ne var ne yok?''


Yahu şu yaz günü, fır fır dönüp de bizi serinleten şu aletin adı neydi? Aspirine benzer bir şeydi de ama adı bir türlü kalıma gelmiyor... Aspi'ye kadar tamam, hah buldum, Aspiratör, oh nihayet... Değişik bir zamazingo oda... Şu terzilerin kullandığı büyükçe iğnenin adı neydi be? Başında çuval vardı da o çuval birinin kafasına geçmemişti... Hah bir de Baldızın dızı ile birleştir, bulduuuun, çuvaldız, çuvaldız...


Bir de eski İngiliz şarkıcı vardı, adının başında Engel gibi bir şey vardı... Engeldart, Engelmart, hah buldum buldum Engelbert Humperdink... Eskinin iyi slov müzik şarkıcılarından... Bir de yine ona benzeyen Gal Tilkisi mi, yok yok, Gal Kurdu mu, yok yok yok o da değil, Gal Aslanı, ııııh! O da değil, Gal Kaplanı, tamam çizgi filmde ki de farenin adıydı adı da Jerry ve Tom, hah Tom Jones Tom Jones, Dilaylah diye de çok güzel bir aşk şarkısı vardı... Amaaaan işte böyle yaşlanıyoruz mu ne? Geçen parmağıma ip bağladım bir şeyi unutmayayım diye, ne için bağladığımı unuttum, bak sen hay Allah!

( İsimleri Ve Cisimleri Akılda Tutma Çalışmaları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.