Siz de zaman zaman boş gezer misiniz, ya da boş gezenleri, elinizde bir not defteri bir yerlere kaydeder misiniz? Ettiniz ettiniz, etmediniz mi boş gezenleri de kayıttan düşerler, diyeyim size... Günümüzde her şey artık belgeye dayanıyor... Önce çıraklık, sonra kalfalık, en sonunda da ustalık belgesini alıp da öyle dalmanız lazım hayatın, iş yaşamının dikenli ve çetrefilli yollarına...


Herkese veriyorlar da şu kalfalık belgesini, boş gezenlerin boş kalfasına neden vermiyorlar, hep bunu düşünüyorum durmadan... Ha siz de diyorsunuz ki ''Onlar zaten boş geziyor, e boş kalfalıkları da var belgeleri olsa ne olur, olmasa ne olur?'' Olur mu canlarım benim hiç olur mu? Yakında Avrupa Birliğine gireceğiz, yakında dediysem, otuz kırk seneye kalmaz gireriz billahi, AB Standartlarında var bunlar boş gezip boş kalfalık da yapsa, illa ki kalfalık belgesi olacak... Yoksaaaa, yoksa siz biliyorsunuz işte AB'li amcalar bizi bir dakika da ham yapar...


Çıraklık ve Kalfalık Eğitim Merkezlerine gidip bir şekilde bu boş gezenlerin boş kalfalarına da kalfalık belgesi verilmesi için çalışmalar yapmak lazım geldiğinin, bir üst mercilere bir şekilde arz edilmesi gerekir ki hayati bir konudur da aslında...


Boş gezmek öyle her babayiğidin de harcı değildir... Bir kere son derece tembel olmanız ve hatta 'Tembellikten eşeğe dayı çağırıyor durumlarını da yaşamış olmanız lazım.'' Boş gezerken de zaman zaman bir sürü anlamadığınız işlere de müracaat etmiş olmanız gerekir... Bu arada biri çıkıp da size hitaben ''Boş tenekeden daha çok ses çıkar diye.'' size hitap da bulunursa, ona da aldırış etmeyin derim kesinlikle...


Çıraklık Eğitim Merkezlerinde bir sürü çırak ve kalfa adayına çıraklık ve kalfalık belgeleri girilen sınavlar sonucunda verilmektedir... Boş gezenlerin boş kalfalarının da başı kel mi? Hayır illa ki aralarına kel olanlar vardır, onu lafın gelişi söyledik de, onlara yani boş gezenlerin boş kalfalarına da sınavla ya da şınavla, artık ne sayarsanız sayın bir kalfalık belgesi verilmesi memleketin en hayati konuları arasındadır... Boş gezenlerin boş kalfaları bu kalfalık belgelerini alıp da ''Heyoooo ne güzel boş geziyoruz be diye de hava atacak olurlarsa, o da onların bileceği iştir.'' 

( Boş Gezenlerin Boş Kalfalarına Niye Kalfalık Belgesi Vermezler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.