Evet dostlar, bu gün 1 Eylül Dünya Barış Günü... Yani bir anlamda benim oğlumun günü, adı Barış da... Neden 1 Eylül? Bir çoğunuz biliyorsunuz, ama tekrarlamakta fayda var. 1 Eylül 1939 Faşist Adolf Hitler'in 2.Dünya Savaşını Polonya'ya saldırarak başlattığı tarihtir...


Şu soruyu her zaman kendimize sormalıyız. Bu gün dünyada barış var mı, ben barışı ne kadar istiyorum, bunun için neler yaptım? Bu gün için çok geniş çaplı bir dünya savaşı olmasa bile, bölgesel savaşlarda yüzlerce, binlerce insan ölmekte, sakat kalmakta, tecavüze uğramakta, yerinden yurdundan edilmekte... Buna kim dur diyecek, kim?


Bizim başka gidecek bir gezegenimiz yok. Her ne kadar aya gidildi, Mars içinde hazırlıklar yapılıyorsa da onlarca yıl sonra gerçekleşecek olaylar bunlar. Ülkelerin başında ki diktatörler, devlet adamları, bırakın artık silah şirketlerine milyarlarca dolar para aktarmayı da ülkenizin daha elzem konuları olan eğitim, sağlık, konut gibi hayati önemde ki sosyal meselelere yönelin...


Orta Doğu Coğrafyasında ülkeler, insanlar birbirini kırarken acımasızca, silah şirketlerinin baronları da viskilerini yudumlayıp kahkahalar ile gülerken, başka nerede kargaşa ve savaş çıkarırız düşüncesinin hesaplarını yapıyorlar...


İslam adına terör yapmaya çalışan radikal örgütlerin maşaları, siz hala kullanıldığınızı anlayamadınız mı? Adına cinayetler işlemeye çalıştığınız o tertemiz İslam Dini sizin bu iğrenç çabalarınıza rağmen yine de ''Allah nurunu tamamlayacaktır.'' ayeti kerimesinin tecellisi gereği, gelmesi gereken yere mutlaka gelecektir...


İnadına sevgi, inadına aşk, inadına dostluk, inadına arkadaşlık kardeşlik, inadına barış. Bu konuda bütün iyi insanlar olarak ısrarcı olmalıyız... Savaşta, hayır yok. Savaşta kan var, göz yaşı var, çocukların, o cennet yüzlülerin ölümü, acısı var, vahşet var tecavüz var... Dünya barışı için çabalarımız artmalı bütün insanlık olarak. Her zamankinden daha fazla istiyoruz barışı hem de coşkuyla, sevgiyle aşkla... Kutlu olsun 1 Eylül Dünya Barış Günü tüm insanlara ve insanlığa... 

( Her Zamankinden Daha Çok İhtiyacımız Var Barışa başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.