Ey Diyarbekir Diyarbekir

Sen, geceleri asumanımı süsleyen yıldızlar, zemherilerde beni ısıtan güneşimsin,

Sen, tam kıvamında pişmiş, tadına lezzetine doyulmayan, ekmeğim aşımsın,

Sen, en sıkıntılı günlerimde, beni teselli eden, sırlarımı paylaştığım arkadaşımsın,

Ve sen, Güneydoğunun, parmakla gösterilen, en güzide en nadide şehrimsin.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, su gibi, hava gibi, toprak gibi aziz, fikri güzel gönlü güzelsin.

Sen, hamravat suyundan içmişlere, aşını ekmeğini yemişlere, çok özelsin.

Sen, kop koyu mürekkeplerle, günlüklere yazılan, en manidar visalsin,

Ve sen, firakında ekmeği elinden alınmış çocuklar misali gözyaşı dökensin.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, zifiri karanlıklarından sonraki, en aydınlık anlarsın.

Sen, seveni sevdiğine kavuşturan, dörtnala giden, rahvan atlarsın.

Sen, sevgi ve muhabbet sancağını, özgürce dalgalandıran dağlarsın,

Ve sen, bire bin veren, bereket simgesi, nadasa bırakılan tarlalarsın.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir

Sen, upuzun firaklardan sonra, visallerdeki, sevinç gözyaşlarısın.

Sen, yazın Ağustosunda, hararetleri dindiren, kalaylı su taslarısın.

Sen, insan gibi insan olanların, günlerce süren yaslarısın.

Ve sen, uzakları yakın eden, dümdüz güllü çemenli yollarısın.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, helal aş ve ekmeğime, lezzet üzerine lezzet katan, tuzumsun.

Sen, bu emanet can, bu tende olduğu müddetçe, bana çok lüzumsun.

Sen, beni ayakta tutan, hayata dört elle sardıran, en güzel umudumsun.

Ve sen, bismillah diyerek içtiğim, susuzluğumu giderdiğim, suyumsun.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, en rahat soluk alış verişim, ve en düzenli nabız atışlarımlarımsın.

Sen, zalimlere, vicdansız ve namussuzlara, celalli ve haşin bakışlarımsın.

Sen, asabileştiğimde, içten pazarlıklı olanlara şimşek gibi çakışlarımsın.

Ve sen, gönüllerin kin ve husumet, adavet duygularını kökünden yakışlarımsın.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, gönül tarlalarını sulayan, çok berrak ve coşkun akan pınarlarımsın.

Sen, neşe ve sevinç dolu en mutlu yarınlarımsın.

Sen, taşımaktan asla ve asla yorulmadığım kamburlaşmış belimdeki barlarımsın.

Ve sen, başı dumanlı ulu dağların doruğunda kirlenmemiş karlarımsın.

 

Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, beni cennete götüren, rahmani yollarda, en mahir kılavuzumsun.

Sen, dört mevsimin yaşandığı, eşi benzeri olmayan yalancı cennet yurdumsun.

Sen, ben yaşadıkça, iki cihanda da beni mahcup etmeyen, güzel ve yumuşak huyumsun.

Ve sen, yedi düvelde konuşulan şan ve şöhretiyle dillerden düşmeyen ünümsün.


Sen, benim tutan ellerim, görülmesi gerekenleri gören, gözlerimsin,

Sen, ben yaşadıkça, asla ve asla bozulmayacak olan, özlerimsin.

Sen, mert ve yiğitlerin meclisinde verdiğim, namus ve şeref sözlerimsin,

Ve sen, yerin göğün sahibi şanı yüce Yaradan'a ve habibine olan aşk ve sevdamsın.  


Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, benin anam, sen benim babam, sen benim bacım ve sen benim kardeşimsin.

Sen, gördüğüm rahmani rüyalardan sonra ki, tarifsiz sevinç ve neşemsin.

Sen, şifasız gibi görünen yaralarımı, tertemiz havanla hemen iyileştirensin.

Ve sen, yorgunluklarımı giderdiğim, duygu ve düşüncelerimin, sevgi ve muhabbetisin.


Ey Diyarbekir Diyarbekir!

Sen, henüz yazılmamış, haddinden fazla duygu yüklü, en uzun şiirlerimsin,

Sen, en yanık uzun havaları, tam makamında söylediğim, şarkı ve türkülerimsin.

Sen, asırlar önce inşa edilen, medarı iftiharımız ve  sanat abidesi olan, on gözlü köprümüzsün.

Ve sen, şarkı ve türkülere konu olan, Dicle nehrinin bazen boz bulanık bazen de sessiz ve coşkun akışısın.

04/ Eylül/ 2018


 

 

( Ey Diyarbekir Diyarbekir 9 başlıklı yazı sadeceo tarafından 4.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.