Kaç gündür Suriye'nin İdlip kenti konuşuluyor, Savaş tellalları her kanalda… Döviz bu yüzden yükseliyor, altını uçuruyor. Hadi yükselirse yükselsin demek, bir insanı öldürmek gibi bir şey, Allah korusun. Bu melet yükselse, her malın fiyatı yükseliyor, karaborsacılık artıyor, kimse aradığı malı bulamıyor, kısacası sorun büyük…


Şimdi, önümüze bakmalıyız. Suriye’de istikrar sağlanana kadar bu durum böyle devam edecek görünüyor. Bu gerçekle yaşamaya ve çalışmaya devam etmeliyiz. Artık ekonomi global ve her sıkıntılı haber ekonomiyi allak bullak ediyor. Hangi taş yerinden kaydırılsa, başka sıkıntı veren taş yerine konuyor.  


Bir yanda sınırda terör belası devam ediyor. Her gün onlarca terörist ölüyor, hala öldürecek birileri ve hikâyeleri devam ediyor. Hala ölen şehitlerimiz var. Bu durumda, ister istemez ekonomiyi etkiliyor. Düşman perdenin arkasında, hemen başka senaryolar üretiyor. Bize nefes aldırmıyor. Çalışan biziz, kalkınma değerimiz oldukça başarılı ama sıkıntılarımız azalmıyor.


Amerika Orta Doğu’da kargaşanın devam etmesini arzuluyor. Eğer kargaşa devam ederse, İsrail’in yaptıkları konuşulmayacak, görülmeyecek ve zulümleri devam edecek. Her Müslüman ülkede sorunlar büyüyor. Amerika, yaptığı yardımları kesmeye başladı. Bununla, o ülkede sanki bana muhtaçsın mesajı vermeye devam ediyor. Her Müslüman ülkede türetilen sıkıntılar,  Filistin gerçeğini görmeyi engelliyor. Kimse oraya gözünü çeviremiyor. Bir kırık toprakta bile onların yaşamasına tahammülleri yok. Şimdilerde de konfederasyon yapılarak, İsrail’de yaşayan Filistin halkının Ürdün’de yaşaması, Amerika tarafından teklif ediliyor. Bu karmaşada yaptıkları planları dakik, dakik işliyor.    


Dün akşam, her haber kanalında Idlip ve savaş konuşuluyordu. Hiçbir kanalda Filistin’de ne olup bitiyor, gerçeği üzerine tartışmaya rastlamadım, maalesef.


Mevsimler değişiyor, alışkanlıklarımız değişiyor. Biz değişiyoruz, en kötüsü bunun farkında da değiliz. Ülkemde sigara ve içkiye açılan savaş olumlu. İyi de mücadele ediliyor. Lakin kısmen de azalma olsa, hala büyük problem. Sanırım bu konuda radikal kararlar alınmalı, belki cezalar yükseltilmeli… İçeni görünce dostumdur deyip, onun savurduğu dumanı çekip ayıp olmasın diye pasif içici olmamalıyız. Dost kişi, dostuna zarar verir mi?


Bir Müslüman ülkede ahlaki kirlenme olur mu? Bu kadar özgür dini yaşama potansiyeline rağmen, kirlenme azalmıyor, tavan yapıyor. Neden böyle oluyor, kimsenin de umurunda değil. Şekle yansıyan umreler, haclar, namazlar, tesettür… Tesir etmiyor. Ahirete iman etmiyor Müslüman. Dünya deyip duruyor durmadan… Alıp, biriktiriyor. Açık büfelere koşuyor, ne varsa yiyor.  


Amerika kim ki, bize ne yapabilir ki... Eğer biz gerçek ve safi kul olursak Allah'a! 


Yaşam devam ediyor…


 Saffet Kuramaz

( Yaşam Devam Ediyor başlıklı yazı safdeha tarafından 5.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.