TÜKENİRKEN VAR OLMAK

 

Sevgili Dostlar,

 

     Sevmek nedir diye soru sorsam inanıyorum ki hepinizin vereceği bir cevabı vardır. Mesela bazılarınız “Sevmek inanmaktır” derken bazılarınız “Sevmek yaşamaktır” diyecek bazılarınız da “Sevmek sevdiği olmaktır” diyecektir. Hatta bazılarınız daha ileri gidip “Sevmek, tükenmektir. Sevmekten ölürken tekrar var olmaktır o sevgiden” diyeceklerdir.

 

     Burada durup bir soluklanalım. Tariflerin hepsi de sevgiyi mutlaka tanımlıyordur. Ama son tarif benim sanki bam telime dokundu. Bir kez daha okuyalım mı tarifi?  “Sevmek, tükenmektir. Sevmekten ölürken tekrar var olmaktır o sevgiden”

 

     Bu söz bana öğretmenler için yapılan bir tanımı anımsattı. Neydi o söz? “öğretmenler bir mum gibidir kendisi tükenirken etrafını aydınlatır”

 

     Bakın yeni bir eğitim öğretim yılı daha başlamak üzere. İki aydır okullarından ayrı kalan öğrenciler (ki ben onlara Can Tanelerim diyorum) okul hazırlığı için alış veriş yapmaya başladılar. Bunun yanında belki geçen sene okulda olan can tanelerimden bazıları bu sene okulda olmayacaktır kim bilir. Okulda olmamalarına pek çok sebep gösterilebilir elbette ama ben bu sebepler içinde sevgisizlik var mı diye düşünür, onlar adına üzülürüm.

 

     Hazır yeri gelmişken kendimde bir eğitimci olmam hasebiyle tüm öğretmen arkadaşlarımın yukardaki sözün yani “öğretmenler bir mum gibidir kendisi tükenirken etrafını aydınlatır” sözünün kuru bir söz olmadığını, aslında öğretmen tükeniyor gibi gözükse de eğer sevgi vererek tükenmişse o tükenirken sevgi verdiği can tanesinde yeniden var olduğunu, olacağını bilmelerini isterim.

 

     Son söz olarak da sevgiden cimrilik yapmamaları adına gönlüme düşen duyguları kendilerine armağan eder sevgilerimi iletirim.

 

OLMA SEVGİ CİMRİSİ

 

Her şey ol; yeter ki,

Olma sevgi cimrisi.

Gönülden olsun ver ki;

Olma sevgi cimrisi.

 

Yoksa verecek malın

Ver gülerek selamın

Sor; öksüz, yetim halın

Olma sevgi cimrisi.

 

Okşa yetim başını

Sil gözünden yaşını

Pişir çorba aşını

Olma sevgi cimrisi.

 

Bugün olsa da küçük

Yarın olacak büyük

Sanma aileye yük

Olma sevgi cimrisi.

 

Gülüdür çocuk evin

Çocukları çok sevin

Yetiştirmek ödevin

Olma sevgi cimrisi.

 

Halil sen kendine bak

Gönlünde sevgi bırak

Seller gibi coşup ak

Olma sevgi cimrisi.

( Tükenirken Var Olmak başlıklı yazı Halil MANUŞ tarafından 12.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.