Ya arkadaşım, anladık, anladık diyet yapıyorsunuz, beyaz ekmek yemiyorsunuz, kalorili şeylerden uzaksınız. Üç beyazdan çevik kuvvet polisinden kaçar gibi kaçıyorsunuz... Makarna, pilav hak getire... Ama yinede kilo milo veremiyorsunuz... Hadi anladık, kilo veremiyorsunuz da, miloyu niye veremiyorsunuz, onu anlamadık...


Arkadaşınız diyetisyene gitmiş, siz de çok para diye gitmiyor muşsunuz, arkadaşıma hangi perhizi verdiyse ben de onu yaparım diyormuşsunuz, olur mu a şekerim, canım cicim olur mu hiç? Onun metabolizması farklı, sizinki faklı... Hiç onun diyeti sizin diyetinize uyar mı? Diyetisyenler bu kadar hıyar mı? Değil tabi ki de size de öyle gelmesin. Oh ne ala, şişman bir arkadaşınız diyetisyene gitsin, diyet programını alsın diğer beş tane şişman da aynı programı uygulayıp kilo vereceği zannına kapılsın. Çok safsınız billahi hem de vallahi...


Bir de su içsem yarıyor diyor muşsunuz? Olur mu a canlarım, birtanelerim, ibibiklerim... Ekmek yemiyormuşsunuz duyduğuma göre öğlenleri, bir simit ile idare ediyormuşsunuz... Eğer doğruysa bu söyledikleriniz, a benim saflarım yandınız demektir. Bir simit, yarım ekmekten daha fazla kalori verir insana... Bana inanmıyorsanız, simit dünyaları var, gidin onlara sorun canlarım? Muhtemelen size doğru da cevap vermeyebilirler, simit yemeyi bırakmamanız için, ısrar edin iyice ya da Alo Diyet Hattı var, orayı arayın sorun bakalım, ne diyecekler?


Diyete başladınız mı en önemli şey kararlılıktır... Kararlılığınızı yitirdiniz mi kilolar tekrardan sizi esir alır, unutmayın. Bu konuda yapılacak en akıllıca iş yediklerimizi azaltıp, hareketleri de çoğaltmak olacaktır... Ters orantı yani... Size de sakın ters gelmesin. O bayramda, aman da ne güzel baklava imiş, aman da ne güzel tulumba tatlısı imiş, aman bu keşküle de bayıldım halam teyzem yapmış, bir gün bozsam diyeti bir şeycikler olmaz kuruntusundan bir an önce kurtulmanız lazım.


Üç ay sıkı perhiz yapıp da sonunda di yetti gari dediğiniz an da tekrar başa dönersiniz. O zaman da size kurulacak en güzel cümle de ''Benim oğlum bina okur döner döner bir daha okur.'' olacaktır... Ya da başka bir deyişle ''Katranı kaynatsam olur mu şeker cinsini dürttüğüm cinsine çeker.'' de derler... Diyetin en güzeli kilo verdiğiniz zaman ki mutluluğunuzun ruhunuza ve bedeninize verdiği huzur ve dinginliktir... 

( Di Yetti Gari başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.