Hani derler ya amiyane tabir ile ''Harbi ol ciğerimi ye.'' Aman aman aman da aman! Ne ben sizin ciğerinizi yiyeyim ne de siz benim etimden et kopartın ya da ciğerimi yiyin... Harbi olmaya oluruz, o daha kolay, ama işin içine ciğer böbrek, dalak, apandisit sokmayın sakın...


Delikanlılığın Kitabında da yazar mı bilmiyorum, harbilik? Belki de yazıyordur. İlla ki Delikanlılığın Kitabını okumadan da delikanlı olunmuyor mu? Öyle bir kural mı var? Her yaşta da delikanlı olunur bunu da iyi bellemek lazım. İnsan yirmi yaşında da delikanlı olur, yeri gelir yetmiş yaşında da delikanlı gibi hareket edebilir. Yirmi yaşında olup da delikanlılık ile alakası olmayan insanlarda vardır ayrıca bunu da biliyor ve gözlemliyoruz...


Harbi olunda yine de söylüyorum ciğer miğer yemeyin. Harbi olmak demek, doğru olmak, dürüst olmak, köşedönücülükten uzak olmak, her fırsatta insanları aldatmayı düşünmemek demek. Harbi olmak demek, yüreğinde önce insan sevgisi, sonra da vatan sevgisi ile dolu dolu olmak demek. Harbi olmak demek aslında savaşı da sevmemek, barış gönüllüsü olmak demek... Harbi olmanın içinde büyüğe saygı küçüğe sevgi dolu olmakta var...


Harbiye diye de bir semtimiz ve de askerlik ile alakalı olarak Harp Okullarımız var, kara, hava, deniz kuvvetleri askerlerini yetiştiren... Biz Türkler hiç bir zaman harpten kaçmayı düşünmemişizdir. Memleket en ufak dara düştüğünde koşar adımlarla omuz veririz her nerede her ne şartta olursak olalım. Çok az miktarda yan çizenler olmuşsa da onlarında imanlarını sorgulamaları lazım...


Aşkta, hayatta her zaman harbilik hepimize çok şeyler kazandıracaktır. Sevdin mi; git gözlerinin içine bak kızın seni seviyorum, de... Olmadı mı bir daha dene, yine mi olmadı? Bırak o üzülsün seneler sonra seni kaybettiğine... Kader ağlarını ördü ise elden ne gelir ki? Bir de tüfekleri temizlemekte kullanılan harbi denilen alet var. Siz de harbi iseniz hayatta yüreğiniz de ruhunuz da temiz olma yolundadır mutlaka... Sizden kimselere zarar gelmez... Yanar dönerseniz, kıvırıyor da derler, dansöz de derler, ağızlarına ne gelirse söylerler, o lafların da altında kalır insan... 

( Harbi Olmak İçin Harbiyeye Gitmenize Gerek Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.