Yahu bu Ordulu hemşehrilerimde bir alem vallahi... Tabi ki dereleri de bir alem. Hani türküde de geçiyor ya ''Ordunun Dereleri Aksa Yukarı Aksa.'' diye de, ne yapacaksın kardeşim hadi tuttu da Ordu'nun dereleri yukarı yukarı akmaya başladı, sonra ne olacak? Balıklarda yukarı yukarı yüzecek. Yukarı yüzen balıklar haliyle çok yorulacak. Yorulduğu zamanda dibe doğru dalacak, takati kalmayacak, sen de yakalayamayacaksın... Yalansa, yalan de...


Hayır anladık bu Ordu'nun Derelerinin yukarı akması için siz neler yaptınız ona da bir bakalım. Yataklarını mı değiştirdiniz derelerin... Şimdiye kadar ben de hiç görmedim yukarı doğru akan dereleri... Bence bu yukarı akma işi sadece bir temenni olarak kalır gibime geliyor...


Bir de şu var hadi tuttu da Ordu Dereleri yukarı yukarı aktı ya da akmaya başladı. Bu derelere Ordu'nun ilçelerinde ki derelerde katılır mı? Başka komşu şehirlerde ki dereler de ya isyan ederse bu duruma ne olacak? O zaman seyreyle gümbürtüyü... Rize'nin Trabzon'un dereleri ki orada da bildiğim kadarı ile çok dere var. Derlerse ki bizim Ordu derelerinden ne eksiğimiz var, biz niye yukarı akmıyoruz, o zaman ayıkla pirincin taşını...


Türkünün güzelliğine bakar mısınız? ''Ordunun dereleri aksa yukarı aksa, vermem seni ellere Ordu üstüme kalksa.'' Yani ne kadar sevmiş bu delikanlımız, hem de Ordulu, kimselere vermem billahi sevdiğimi diyor...


Ne acayip bir durum. Aşağı doğru akarken dereler birden yukarı doğru akmaya başlıyor. Tabi balıklarda şaşırıyor bu duruma, akılları çıkar billahi... ''Bu dere aşağıya akıyordu da ne ara yukarı akmaya başladı anasını satayım.'' der, derler yani bütün balık silsilesi... Şöyle de bir durum var, hadi üç beş dere yukarı yukarı aktı da Ordu'da çoğusu da yukarı akmayı istemedi, o zaman ne olacak. Türkünün sözleri mi değişecek yani... ''Ordunun bazı dereleri aksa yukarı aksa, bazı dereleri de normal aksa.'' Yok, yok olmaz vallahi öyle şey. Ya hepsi yukarı yukarı akacak ya da hiç biri... Derelerin kardeşliği olmalı bu konuda... 

( Ordu'nun Dereleri Neden Yukarı Akmaz Ki başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.