Bir kaç zamandır toplumda böyle bir muhabbet başladı... Başladı derken konumuz, gezmek ve durmak. Ama öyle bildiğiniz gezmek ve durmak değil. Bu tavukların ve horozların gezmesi ile durması... Bundan böyle marketlerde yumurtalar ikiye ayrılıyor gezen tavuk yumurtası ve duran tavuk yumurtası diye... Acaba bu gezen ve duran tavuk yumurtaları da kendi içinde çok gezen ve az gezen ya da çok duran az duran tavuk yumurtaları diye de ikiye ayrılıyor mu? Bunu da bilmemiz lazım gelir...


Tamam anladık da sonuç ne? Gittiniz, tam gezen tavuk yumurtası alacaktınız da duran tavuk yumurtası aldınız yanlışlıkla... Vallahi hanım yakar çıranızı... Allah muhafaza boşanma nedeni bile olabilir benden söylemesi... Çıkarsınız hakimin karşısına, hanımınız da ''Sayın Hakim bu adam beni zehirlemeye çalıştı ben ona gezen tavuk yumurtası al dedim gitmiş duran tavuk yumurtası almış hem de nerede durduğu bile belli değil, ölüyordum billahi boşayın bizi gitsin.'' diyebilir. Der yani... Demiş midir?


Gezen Tavuk yumurtalarının daha sağlıklı olduğu dedikodusu da yaygın. İyi de kardeşim nerelerde gezmiş bu tavuklar onu da bilmemiz lazım değil mi? Bir tavuk başka bir tavuğa lavukça ''Gidelim servi revanım yürü Sadabad'a mı demiş de ta oralara mı gitmişler?'' ya da ''Bizim çıktığımız gibi onlarda Heybeli de her gece mehtaba mı çıkarlarmış?'' Bilsek fena olmaz...


Hadi diyelim gittin de Gezen Tavuk'dan aldın çokça, yanında da Duran Tavuk var. Gönül koymayacak mı Duran Tavuk ya da Horoz biraderler? Sonra Duran Tavuklarda da sıkıntılı bir durum var. Bu Duran Tavuklar, en çok nerede durmuş ona da bakmamız lazım gelmez mi?


Tanımı da şöyleymiş ''Gezen tavuk yumurtası, tavukların kapalı ortam dışında dolaşıp doğal olarak kendi yemini kendisinin bulabildiği ve güneş ışığını alarak doğal ortamına uygun olarak yaşayan tavukların yapmış olduğu yumurtalardır. '' Siz de tutup bazı gezenti hanımlar gibi her gün sağa sola ya da komşulara gittiğini sanmayın sakın... Gezen tavukların kendi besinlerini kendilerini bulduğu için daha sağlıklı et verdikleri söyleniyor, bunu da bilelim...


Başka bir görüşe göre de tavukların kaliteli yumurta vermesinin en büyük sebebi kaliteli yem ile beslenmiş olmalarıdır demiş bir arkadaşımız... ''Gezen tavuk, doğal tavuk gibi kavramlar tamamen ticari kaygılar güdülerek bir pazarlama stratejisi haline geldi. normalde tanesi 20-30 kuruş olan yumurtayı bu sayede 1 liralara kadar satmak mümkün olabiliyor.'' diye de görüş bildirmiş başka bir arkadaşımız...


Son olarak bütün tavuklara ve horozlara sesleniyorum. Çok fazla gezmeyin, sağda solda dolaşmayın. Oturun oturduğunuz yerde... Nedir bu muhabbet, yok o tavuk geziyormuş da, yok öbürü yerinde duruyormuş da... Size ne be! Gezene de durana da lafımız yok... Yeter ki gezerken çok uzaklara gitmesinler, dururken de artist artist durmasınlar... 

( Geziyor Mu Duruyor Mu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.