*** Bir konunun bahsinde; kibar,nazik, zarif ve yumuşak bir dille düzgün,dürüst ,yalansız,adaletli ve anlamlı konuşmaya dikkat edilmelidir.

*** Õrselenen yúreklere girmek zordur.

*** Ölmeden değerli olmalı hayat.

*** Beceri,kültür ve ahlaki değerlerin olmadığı insanlar; topluma bu yolda hizmet edenleri asagilayarak ve karaliyarak psikolojik tatmin peşinde koşarlar. Sebep, aşağılık kompleksi duygusudur.

*** Güzel,muhteşem , dalları ile etrafa yayılan meyveli bir ağaca kavuşmak için onun fidanina iyi bakmak ve çilesini çekmek gerekir.

*** " Dünya Barış Günü " imiş bugün... De gidin be... Her gün kan dökülürken , bir günü Barış günü ilan etmek insanla dalga geçmektir. ATES KES GUNU deseniz daha anlamlı olurdu.

*** Bir yaşama sebebi olmalı insanın. O zaman ne pahasına olursa olsun yasanir inanın.

*** Kişi karşısındakinin gördüğü kadar değerlidir.

*** Gulmenin dini, dili, ırkı , cinsiyeti yoktur. gülmek ortak bir ağdır.

*** Olayın çözümü bazen teferruatlarda saklıdır.

*** Hayatlarında zorluklar yaşayanlar başarılı insanlardır.

*** Bir insan öncelikle kendini anlamalı ve bilmelidir.

*** İdrak edilemeyen konularda ahkam kesilmemelidir.

*** Beklentileri yüksek olan insanlarin mutlulugu yakalamaları zordur.

*** Sevgi-saygi, merhamet, şefkat ve vicdandan yoksun insanlar aşağılık kompleksindeki guruha mensup olanlardır.

*** Şefkati saclarinda, sevgiyi yüreğinde yasayamayanlarin hırçın olması kaçınılmazdır.

*** Hiçbir birey ailesini ve dolayısıyla sülalesine mensubiyetini kendi iradesiyle secemez. Ama ömrü boyunca bu muntesipligi devam eder.

*** " Bırakıp gitme sakın . Ben sensiz ne yaparım ? " Ne içten bir söz degil mi ilk bakista ? Ama iyi düşünün sanki egoistlik var içinde !.. Bencillik ve kendini düşünme buram buram kokmakta.

*** Göğüs gerilen zorluklar, insanı guclendiriyorsa değerlidir.

Yaşlılık yanlizlıksa, onca çileler faydasız baksana.

*** 2 insan 2 insan daha eder dört insan. 2 kere 2 de eder 4... Sen öyle zannet! .. nerede içinde olanlar ve maskeler. Şimdi dikkat et.

*** " ben yoruldum. Kırgınım sana hayat ! " deyip , sitem eder, satasiriz ya. Valla boş iş, hayatın umurunda bile olmaz. O yoluna devam eder.

*** Mağduriyetine binaen karşınızdakine merhamet ve şefkat duygusuyla alaka göstermek ahlaklı ve duyarlı bir davranıştır. Hatta;özel dertlerini kendi açarak yardım talebinde bulunana yol göstermekte insanı bir davranıştır. İşte bu davranışa sebep olan ilgi ve alaka , öküz altında buzağı arayan, öz güvenden yoksun, belki de o şartlarda bile kendini hala tepede sanan özürlü beyinlerce suistimal edilebilir O bakımdan kişinin bu tür merhamet ve şefkate dayalı sevgisinde dikkatli ve araştırıcı olmasında fayda vardir

*** Hepimizin elbette çok sevdikleri vardır. " ben sensiz yaşayamam!" ifadesi yerine, "ben sensiz ne yaparım!" diyerek sevgimizi anlatmak, baştan isyanı engeller.


( Yaşam Heybemden--119-- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 25.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.