Deneme / Mizah Denemeleri

Eklenme Tarihi : 25.09.2018
Okunma Sayısı : 1595
Yorum Sayısı : 5
Günün Yazısı

Bu Yazı 26.09.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Ah  Feride  ah.  Keşke  sana  o  kadar  kötü  beddua  etmeseydim. 

Bana  '' Artık  seni sevmiyorum.  hayatımdan  tamamen çık ''  dediğinde sormuştum:'' Hayatında  başka  biri  mi  var ?''  Diye.  Sen  de  bana ''  O  seni  ilgilendirmez.  Şimdi  bavulunu  topla  ve  doğru ananın  evine  git''  demiştin.  

Aslında  o  gün  tersine  giden  bir  şeyler  vardı.  Normal  şartlarda  erkekler  kadınlara  '' Al bohçanı  koluna,  doğru  ananın  evine''  derlerdi  ama  bizde durum  tersineydi.  Neden  böyle olmuştu  diye  soracak  olursan ( Ki  sormazsın.  Zaten biliyorsun  benim  nasıl  bir  kıl  ibik  olduğumu ) anlatayım.

Ben  çocukluğumda  hep  kız  çocuklarla  evcilik  oynardım.  Ondan  diyorlar  böylesine  kıl  ibik oluşum.

Neyse  işte  o  gün bavulumu  toplayıp  evden  çıktıktan  sonra  jeton  düşmüştü.  Benim  annem  hayatta  değildi  ki.  Üstelik  bir  evi  filan  da  yoktu.  Eee  ben  nereye  gidecektim?  Ne  halt  etmeye  ''  Annenin  evine git ''  dediğin  anda  ''Tamam  giderim ''  deyip  evden  fırlamıştım  ki? 

Abim  ve  kardeşlerim de  vardı  ama  ben  ne  zaman  ''  Abi,  kardeşlerim,  bu gece  sizde kalabilir miyim?''  diye  sorsam  cevapları  kısa  ve  net  oluyordu : ''Asla ''

Velhasılı  sokaklara  düşmüştüm  resmen. Evet  fena  halde  düşmüştüm. 

Sonra?  

Sonra  ''  Ulan  bu  kocaman  bavulu  ne  diye  taşıyorum  ki? ''  dedim  onu  da  kağıt  toplayıcısı  bir çocuğa verdim  öylece. Bu  surette  cebinde  üç  bin  Tl  olan  ceket  de  kağıt  toplayıycı  çocuğa  gitmiş  oldu. Ona  yanmıyorum  da  sana  aldığım tektaş  da  o  ceketin  cebindeydi. 

Sonra  gurbete  çıkmaya  karar verdim.  Lakin  benim  gibi  kaderin  sillesini  yemiş bir  abi,  koltuğunun  arasına  sıkıştırdığı  gazeteye  sarılı  şarap şişesinden  bir  fırt  çektikten  sonra ''  Gurbet  o  kadar  acı  ki,  ne  varsa  içimde,  hepsi  bana  yabancı,  her  şey  başka biçimde ''  deyince vazgeçtim. 

Anlayacağın    Tükendi nakt-i ömrüm  dilde sermayem olan bir ah kaldı.  İşte  o  ah  ile  sana  çok  kötü  beddua  ettim ve  dedim  ki:

Gidiyorum işte gör  oyy  oyyy
Hayalde gör düşte gör,  nenni  de Feride'm  nenni
Beni beğenmiyordun  oooyyy  oyyy
Bir kötüye düş de gör,  nenni  de  Feridem  nenni. 

Geçen  face  bookta  gördüm.  Çok  fena  düşmüşsün.  Umarım  ağzın  burnun  taşa  kuma değmemiştir.   işin  doğrusu  bedduamın  bu  kadar  çabuk  tutacağını  sanmıyordum. Ben ''Düş  de  gör ''  der  demez  iki  seksen  yapışmışsın  yere. Yalnız  anlamadığım  bir  şey  var:  Ben  sana  beddua  etmiştim  ama  bedduam  başka  kadınları  da  etkilemiş.  Memlekette  düşen  düşene.

Gerçi  bu  düşenler  güya  aslında  düşmüyorlarmış  da  düşme  numarası  yapıyorlarmış.  Yani  ortada  düşme filan  yokmuş.  Bu  bir  modaymış.  Adına  da  Falling  Strars ( Kayan  Yıldızlar )  diyorlarmış.  Ben  yemedim  tabii  ki.  Hangi  gerizekalı  düşme  numarası  yapıp  daha  sonra  bunun  fotoğrafını  yayınlar  ki? 

Ben  bu  palavrayı  yutacak  kadar  salak  mıyım?  Düşün  bir  kere :  Türkiye'nin  medar-ı  iftiharı koskoca  Seda  Sayan  böyle  saçmasapan  bir  modaya  uyup  kendisini  yere  atacak,  sonra  da  bunun  fotoğrafını  çektirip  sosyal  medyada  yayınlayacak?  Olacak  iş  mi?  Böyle  bir  salaklığı  niçin  yapsın  ki?   Hem biz  Türk  Milletinin  öyle  Avrupa'da, Amerika'da  çıkan  bu  tür  sapık  modalara  uyduğu  ne  zaman  görülmüş  ki? 

''Düşenin  dostu  olmaz ''  demişler  değil  mi?  Peki  o  zaman  soruyorum: Madem  ki  düşenin  dostu  olmaz  o  halde  bu  kadınlar  aptal  mı  ki  düşenin  dostunun  olmadığı  bir  ülkede  düşme  resmi  paylaşarak  dostlarının,  takipçilerininin,  beğeni  yapanlarınının  sayısını  arttırmaya  çalışsın. Tam  tersi  dost  kaybetmiş  olmuyorlar  mı?  Türk  kadını  o  kadar  salak  mı?

Yok  yok.  Sen  bayağı  bayağı  g.t üstü  oturmuşsun  Feride.  Öyle  sanıyorum  ki  sosyal  medyada  düşme  resimleri  paylaşanlar  da  resmen  g.t  üstü oturmuşlar.  Kim  bilir  onlar  da hangi  benim  gibi  bağrı  yanık,  gariban,  çilekeş  ''Batsın  bu  Dünya ''  modunda  bir  vatandaşın  ahını  aldılar  da  işte  böyle  sürüm  sürüm  sürünüyorlar? Düşmek  öyle  olmaz. O  kadar  düşme  meraklısıysanız  sadece  bir  gece  sokaklarda  yatın  da  o  zaman  göreyim  nazik  popolarınızı.

Velhasılıkelam bedduamın  tutması  sebebiyle  senin  böyle  yerlerde  sürüm  sürüm  süründüğünü  görmek  her şeye  rağmen  içimi  sızlattı.   Ama  ne  demişler:  ''Düşmez  kalkmaz  bir  Allah '' 

Şimdi biliyorum sen  bu  mektubuma cevaben  burnundan  kıl  aldırmayıp  ''  Yok  ya.  Bu  bir  moda. Senin  gibi  angutlar bunu anlamaz ''  diye  cevap  yazacaksın. Şimdiden  söyleyeyim:  Tamam  siz  kadın  milleti  zaman  zaman  zaman  köylümüzün lastik  ayakkabısını,  ninemin  köyde  giydiği  şalvarı moda  diye  giydiniz.  Moda diye  saçınızın  yarısını  uzatıp  yarısını  kazıttınız,  moda  diye  canım  kot  pantolonları  yırtık pırtık  ettiniz,  moda  diye eskiden ayı  oynatıcılarının  ayıların  burunlarına  taktıkları  halkaları  burunlarınıza  taktırdınız, kaşınızı, dudağınızı, göbeğinizi  hatta  dilinizi  deldirdiniz  eyvallah.  Ama  moda  diye yerlerde  sürünüp  bunun  fotoğrafını  yayınlayabileceğinize  inanmıyorum. (  Bunca  saçmalıktan  sonra  inanmalı  mıyım  yoksa? ) 

Atatürk'ün  '' Türk  kadını  yerlerde  sürünmeye  değil  omuzlar  üzerinde  taşınmaya  layıktır ''  Diyerek  övdüğü  Türk  kadını  yerlerde  sürünüp  sonra  da  bunun  resmini  yayınlamaz.  Eğer  Türkse  yapmaz  böyle  bir  şey. Ayrıca  Müslümansa  da  yapmaz.  Çünkü   Müslüman  bilir  '' Kişi  hangi  kavme  benzemeye  çalışırsa  ondandır ''  hadis-i şerifini. 

Senin  için  üzgünüm. Yerlerde  sürünen  sosyete  gülleri  için  üzgünüm.  Ama  en  çok  da  kafaları  ambalajlı ( asla  tesettürlü  değil )  Süslümanların  sizlerden  geri  kalmamak  için  sarfettiği  gayret  için  üzgünüm.

Ve  son  olarak  Feride.

Eğer  tüm  bunlar  gerçekten  de  bir  moda ise  Allah  sizleri  gerçek  manada  sürüm  sürüm  süründürsün ki dünya  üzerinde  Allah  için,  Allahın  yarattığı  insanoğlu  için,  hayvanlar  için,  bitkiler  için  yapılabilecek  onca  faydalı  iş  varken  böyle  aptallığın bile  sınırlarını  zorlayan  saçmalıklarla  uğraşmanın  ne  demek  olduğunu  anlayın.

'' Öptüm''  diyecektim  ama  öylesine  dağılmışsın  ki,  öpülecek  yerin  de  kalmamış.  

''Allah  müstehakını  versin''  diyor  ve  noktalıyorum. 

( Ne Falling Stars'ı ? Yeme Bizi Feride. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.