''17 milyon dolar değerindeki dünyanın en pahalı ayakkabısı Dubai'deki 7 yıldızlı Burj el Arab otelinde sergilendi. Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Jada Dubai ile Passion Jewellers işbirliğiyle üretilen 'The Passion Diamond' adı verilen ayakkabı, gerçek altın ve elmasla süslü.'' BASINDAN

17 Milyon Dolarlık ayakkabı da varmış. Ayakkabıcılık mesleğinden ekmek yiyen birisi olarak, bu yazıyı okuyunca, ne diyeceğimi şaşırdım. 17 milyon dolara çok kaliteli makineler ile oluşturulan 17 tane birer milyon dolarlık fabrika kurulur, bu fabrikalarda da binlerce kişi istihdam edilip, ekonomiye büyük katkılar sağlanır...

Nedir bu israf çılgınlığı? O ayakkabıya 17 Milyon dolar verip de giyecek kadının da dolar milyarderi kocası vardır mutlaka... Sen, ben zaten alamayız... İyi de o ayakkabı ayağında oldu mu beş on tane de yanınıza koruma lazım... Kadının yanına yaklaşacak hırsız ya da gaspçı ayakkabının tekini çalsa, yine de köşeyi döner...

Afrika'da Asya Kıt'asının fakir devletlerinde insanlar günde bir dolar ile geçinirken, geceleri aç yatarken çoğu kere, bunlar herhalde insanlar ile alay ediyorlar kanımca... Bunun da başka bir açıklaması olamaz. Her ne kadar ''Zenginin malı züğürdün çenesini yorar.'' diye de beylik bir lafımız varsa da, bu çok başka bir aymazlık bence...

Bir ayakkabı ustasının amacı, kaliteli ve ekonomik ayakkabı yapmaktır. Alan kişi ayakkabıyı alıp da ayağı rahat etti mi, o ustalara ''Allah razı olsun'' dediği zaman ustalar da mutlu olur ayakkabıyı giyenlerde... Çoğu zaman da kaliteli bir ayakkabı alanın verdiği para gözüne hiç gelmez. İnsanın ayağının rahatlığı, sıkan bir ayakkabı giydiği zaman es kaza daha net ortaya çıkar...

Hazret Mevlana'ya atfedilen de bir cümledir ''Ne insanlar gördüm üstünde elbise yok, ne elbiseler gördüm içinde insan yok.'' der Hazreti Mevlana... Bu ayakkabıya diğer insanların yaklaşımı da büyük ihtimalle böyle olacak. ''Ne ayakkabılar gördüm içinde insan ayağı yok, ne insanlar garibanlar gördüm ayağında karalastik ayakkabıları bile yok.'' Teşbihte hata olmaz... Son olarak şunu da ekleyelim ''Kadını yükselten ayakkabısının topuğu değil, namusudur.'' 
( O Fiyata Kaç Tane Ayakkabı Fabrikası Kurarız Billahi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.