sabit fikirler zararlı ile ilgili görsel sonucu


Fikirler karar dönüşünce yaşamın rotası ortaya çıkar. Onun içindir ki etraflıca düşünüp isabetli  fikirlerle  mantıklı kararlar vermek başarı ve mutluluk için gereklidir.

Tüm insanlar fikir sahibidirler.  Cahil insanların kendilerince fikirleri olsa da eğitimle desteklenmiş aydın kesimin fikirleri elbette daha değerlidir.

Değişen ve gelişen hayat tarzında zamana uygun biçimde görüşleri aksettiren fikirlerde de değişimler olacaktır.  Bu  fikrî değişimlerin olumlu yönde olması  düşünen, kapasiteli beyinlerin  beklentilerindendir.

Hatalı fikirlerle  hatalar yapmak insanlar içindir.  "Ben de hatalı düşünüp hata yapabilirim"  diye düşünen kişi, yüce bir ruh ile aydınlanan  yoldadır. Bu yol kendisini, ailesi ile yakın çevresini mutluluğa götürecektir.

Ne var ki bazı kişiler  (yanlış da olsa)  fikirlerinde ısrar ederler. Fikir ısrarcılarına sabit fikirli insanlar denilir.

Edebiyatımızın değerli şairlerinden Cenap Şahabettin ünlü bir sözü vardır:  "sabit fikirler paslanmış çivilere benzer, sökülüp atılmaları çok zordur"...

Sabit fikirli olmak zararlıdır,  mutlu olduğunu zannetse de  kendisine, ailesine çevresine ve topluma zarar verirler.

Padişahlık devirlerinde karar mercii olarak ;

Padişah,

Sadrazam,

Bilge danışmanlardan oluşan bir heyet  vardı.

Hata yapabilme endişesi ile padişah, önce  sadrazamına sonra  heyetine danışıp ülke yönetimiyle ilgili nihaî kararını verirdi. Tek başına  "ben bilirim,  benim  dediğim olacak"  gibi  düşünceler ekseninde sabit fikirli değillerdi.

Birlikte çalıştığımız bir arkadaşım vardı şimdilerde rahmetli oldu. Benim dediğim olacak, aksi halde istifa ederim blöfüyle tazminatsız istifa ederek sabit fikirleri yüzünden hayatını kararttı hem kendisi hem de ailesi sıkıntılar içinde çok zor zamanlara  kaldılar. Yanlış fikrinde ısrar etmeseydi belki şimdi o da bankamızda  şube müdürü olabilirdi.

Demek istiyorum ki:

Düşünce ve fikirlerde elâstikiyet olmalı, ileri görüşlü mantığı güzel kişilere danışmalı.

Ne güzel demiş atalarımız: "danışan dağı aşmış, danışmayan düz yolda şaşmış"...

Yazımın özü; Ben bilirim havasındaki sabit fikirli insanlar bırakalım kendilerine zarar versinler ama başkalarına  (günahsızlara) zarar vermesinler...

Selam ve saygılarla,

Yurdagül Alkan.

( Sabit Fikirler Zararlıdır başlıklı yazı Gülalkan tarafından 2.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.