''Türkiye'de kaçak bir seyahat acentesinin Suudi Arabistan'da faaliyet gösteren Nasco isimli firmadan davet alınmış gibi sahte belge düzenleyerek 120 Türk'e ticari vize alınmasını sağladığı iddia edildi. Nasco ise şirketleri adına sahte belge düzenlendiğini tespit etti, Suudi yetkililere bildirdi. Bu olayın ardından kurasız hacca giden 20 Türk vatandaşının ülkeden çıkışına izin verilmediği ileri sürüldü.'' BASINDAN


Allah hepimiz akıl fikir vermiş. İnanma gücü vermiş, ihlas vermiş, iman vermiş. Yukarıda ki haberi okuyunca inanın kanım dondu, desem de yeridir. Sahte belgeyle Hacca gidiyorsun ve O Haccın makbul olmasını, Allah'ın kabul etmesini bekliyorsun...

Dünya'nın her tarafından Hac İbadeti yapmak için kutsal topraklara gidecekler kura ile belirlenmektedir. Türkiye'de bu sene Hac İbadeti için 2.100 000 kişi başvuruda bulunmuş ise de bunların ancak seksen bin kadarı Hacca gitmişlerdir.

''Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği'ne kayıtlı olmayan kaçak bir acente ise hacı adaylarını ‘kuraya sokmadan' kutsal topraklara göndermeyi başardı. Ne olduysa işte bundan sonra oldu. Hacı adaylarını kurasız Suudi Arabistan'a göndermek için uyguladığı yöntem ise kura da çıkmamalarına rağmen Hacca giden Türk vatandaşlarının Suudi Arabistan dönüşünde patlak verdi. Ticari vize ile ülkeye giriş yapan 120 Türk vatandaşından 20'sinin ülkeden çıkışına onay verilmedi.'' 

İslamiyetin en önemli ibadetlerinden birisidir Hac. Katakulli ile Mekke'ye gidip de sonra Türkiye'ye dönünce ''Ben hacı oldum çok şükür.'' diye kime ne anlatacaksın arkadaşım? Sen ne Haccın ne de Müslümanlığın önemini kavrayamamışsın daha, sana ne anlatılsa boş, natokafa nato mermer...

Allah'ın gücü ve kudreti ile alay etmektir bu aslında ki kimselere yakışmaz. Farz edin ki o şeklide gittiniz ve haccınızı da yaptınız döndünüz içiniz rahat edecek mi? Her hacca gidenin haccı kabul oluyor mu? Bilemeyiz, onu ancak Rahman ve Rahim olan Allah cc. bilir...

Biliyorum ki Türk Toplumunda hacca gitmiş, hacı olmuş bir çok insanımız var. Onların hepsini tenzih ederiz tabi ki... Haccında çeşitleri olduğu biliniyor... İfrad Haccı, Temettü Haccı ve bir de Kıran Haccı var. Bu şekilde sahte evraklar ile hacca gidenlerin haccına ne demek gerekir acaba? Olsa olsa ona da anlayışı kıt haccı demek lazım herhalde... Yazık, çok yazık...

( Bu Nasıl Bir Anlayıştır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.