Hepimiz okullara gittik. İlkokulda kırmızı kurdeleler takarak büyük bir hevesle okuma yazma öğrendik. Daha sonra da ortaokul ve lise, sonrasında üniversite tahsili... Gazete okumak, kitap okumak, ara ara bir şeyler karalamak edebiyat adına şiir adına, ne kadar güzel...


Bizim bu güzel ülkemizde ki çoğu zaman gelişmekte olan ülke diye de adlandırırlar bizi bilumum çevreler, hiç eksik olmaz ekonomik sıkıntılar, parasal darlıklar güzel yurdum Türkiye'de... Toplum da ekonomik sıkıntı da olduğu zaman en aşağıda ki insandan en yukarıda ki kişiye kadar herkesin asapları tavan yapmış duruma geliyor. Kısaca herkes birbirinin çanına ot tıkamak, canına okumak için, okuma yazma bilse de bilmese de harekete geçiyor...


Bu sinir harbi hemen hemen toplumun her kesiminde var. Adı harp ise de bu sinir harbinde binlerce insan ölmese de bir çok insanın morali bozuluyor, psikologların psikiyatrların yolunu tutuyor... Ruhu zedeleniyor... İnciniyor, kırılıyor...


Teknoloji geliştikçe insanlar birbirlerine yabancılaşıyorlar. Koca koca apartmanlarda kimse kimseyi tanımıyor. Asansör de bile tebessüm etmek artık neredeyse ortadan kalktı... En ufak bir olumsuzlukta barut fıçısına dönüşüyor insanlar... 


Babanın işleri iyi gitmiyor, eve gelince hanımının ve çocukların canına okuyor. Patronun kar marjı azalıyor, işçilerin canına okuyor. Komutanın ev de hanımı ile problemleri oluyor, kışlaya geliyor askerlerin canına okuyor. Öğretmen incir çekirdeği doldurmaz şeylere sinirleniyor, okulda öğrencilerin canına okuyor... Bunlardan kurtulmak lazım en kısa zamanda... Herkes okusun tabi ki bir şeyler de o okudukları gazete olsun, dergi olsun, kitap olsun... Nasıl olsa eninde sonunda hepimizin ruhuna birileri Fatiha okuyacak. O gün gelene kadar birbirimizin canına okumaktan vazgeçelim de dünya da insanlar daha huzurlu ve mutlu olsunlar...


Rahmetli Barış Manço'nun Ayı adlı şarkısında geçerdi o cümle ''Oku bakiyim'' derdi Manço çocuklarda AAAYI diye tekrarlardı... En güzeli Allah'ın emri olan ''OKU'' hitabını merkeze alıp onun gereklerini yerine getirmek... 

( Birilerinin Canına Okumak İçin Okuma Yazma Bilmek Gerekmez başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.