Ben şans oyunlarını bırakalı yıllar oldu. Eskiden yani gençlik yıllarında, başımızda kavak yelleri dolaşırken çok oynardık bu şans oyunlarını, hoş genç olup da oynamayan var mıydı sanki ? İlk bu işe Spor Toto ile başladık, oynamadığımız Spor Toto kuponları ile de derslerde Amiral Battı oynardık. Kazı Kazan, Milli Piyango, Şans Topu hepsini bir bir denemişliğimiz vardır zamanında. Şimdilerde ise beş on senedir hiç bir şans oyununa ilişmedim bir kerecik dahi olsa. İnsanlar şans oyunlarına uzun sürede yatırdıkları paraları bir köşede kumbarada biriktirseler kanımca çok yüklü miktarda paraları olur gibime geliyor, ne dersiniz?

Bir arkadaşım var gönül dostlarımdan, uzun zamandır tanışırız. Yılbaşı çekilişi için bir çeyrek, bir yarım, bir de tam bilet almış. Bildiğim kadarı ile o da sevmez pek şans oyunlarını ama kayınbiraderinin dolduruşuna gelmiş, aldım karşıma''Ya'' dedim ?'dostum sen bu şans oyunlarına şiddetle karşı olan bir adamdın geçmişte, nasıl oldu da böyle gittin bilet aldın'' Biraz ofladı, biraz pufladı, az başını kaşıdı , lafa daldı ''Ahmet'ciğim bizim bir kayınbirader var senden iyi olmasın, sağa sola epey borç yapmış, ticaret yapıyor adam, hali ile borcu da olacak alacağı da, ama bununki yüklü miktarda, dedi ki enişte ortak bilet alalım, şans bu ota da konar b...a da belli mi olur, körün taşı belki denk gelir ?' . Sonra devam etti cümlelere ''Ahmet ben hem inanmam hem de sevmem bilirsin bu aldığım biletler de hayatımda ya ikinciyedir ya da üçüncüye, çünkü büyük ikramiyenin sana çıkma ihtimali matematikte çok düşük bir ihtimal, bir maymuna okuma yazma öğretmek kadar imkansız gibi, bir uçaktan paraşütsüz atlayıp da sağ kalmak kadar zor''Yine homurdanarak devam etti''Yılbaşı çekiliş günü geldi çattı, ama çıkmasın diye Rabbime ne dualar ediyorum, ne adaklar adıyorum bir bilsen, artık kayınbirader filan da umurumda değil'' Biraz kızdım ''Almışsın işte oğlum niye çıkmasın ki, çıkacağı varsa bırak çıksın hayatın kurtulur '

Bu lafı yine aldı ''Ya dostum büyük ikramiyenin bizim aldığımız biletlere çıktığını bir düşünsene, ne olur benim halim perişan olurum perişan. Bir kere on olan akrabaların, yüze yüz elliye çıkar, sonra o parayı kimseye çaktırmadan bankaya nasıl yatıracaksın? İçine kurt düşecek, dile kolay eski hesap kırk trilyon bu, ya çeki verdiğin banka müdürü parayı alıp da yurt dışına kaçarsa diye dert edeceksin. Belki kara para aklamak isteyenler elinden bileti almak için seni arayıp bulmaya çalışacaklar, uyku dahi uyuyamayacaksın, karın çocukların olur olmaz şeyler isteyecekler, kadınlar çevrende dolaşmaya, sana iş atmaya başlayacaklar, bu sefer hanım ile aran bozulacak. Yolda komşular eş dost önünü kesecek, bana borç versene ağabey vallahi çıkmaz ayın son çarşambasında öderim muhabbetleri, parasız pulsuzken yüzüne bakmayanlardan yağcılık dersleri. Yani senin anlayacağın dostum, çıksaydı eğer bitmiştim ben bitmiştim, çok şükür çıkmadı , Allah'tan amorti ile kurtardık paçayı'' Döndüm ben de dostuma ''Allah korumuş dostum, Allah'ın ne sevgili kuluymuşsun ki sana çıkartmamış'' Sarıldık sonra birbirimize , akşam kutlamaya gidiyoruz ...
( Çıksaydı Eğer Bitmiştim Ben başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.