Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 7.10.2018
Okunma Sayısı : 1959
Yorum Sayısı : 6
Günün Yazısı

Bu Yazı 8.10.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
CANNİBAL (  YAMYAM ) [  MEDENİ  BATININ  İNSAN -  HAYVANAT  BAHÇELERİ ]


1883  Yılında  Afrika kıtasının  Kongo  adlı  devletinin  herhangi  bir şehrinde  bir  pigme  dünyaya geldi. 

Pigme  deyince bir  başka   canlı  sanılmasın.  Bir  insandan  bahsediyorum.  

Kısa  boylu  insanlardı  Pigmeler.  Aynı  zamanda  oldukça  da  zayıftılar.

Nitekim  adı  Oto  Benga  olarak  konan  bu pigme  de  23  yaşına  geldiğinde  sadece  1.49  boyunda  ve 46  Kiloydu.  Ülkesinin  diğer  insanlarına  göre  uzun  boylu  ve  kilolu  sayılırdı.

Neden  23  yaşında  dedim  peki?  Çünkü  Oto  Benga  yani  kendi  dillerindeki  karşılığı  ile  '' Dost''  23  yaşındayken  yani  takvim  yaprakları  1906  senesini  gösterirken  ülkesinden  koparıldı  ve  ABD  ye  getirildi. Hem  de  bir  din  adamı  tarafından.  

Bir  Hırıstiyan  misyoneri,  yani   ''Sağ  yanağına  vurana  sol  yanağını  uzat ''  öğretisinin  temsilcisi olması  gereken biri,  tam  adıyla  Samuel  P. Verner  adlı  din  adamı,  Kasai  nehrinde  ailesi  için  balık  avlamakta  olan Oto  Benga'yı  gördü  ve  onun  evli,  bir  çocuk  babası  ve  her şeyden  önce  bir  insan  olduğuna  aldırmadan  boynuna  zinciri  vurdu.

Güler  yüzü  tatlı  diliyle  köyünün,  kabilesinin  neşe  kaynağı  olan  Oto  Benga'nın  bir  anda  dünyası  karardı. 23  Yaşına  kadar  tamamen  özgür  yaşamış  olan  bu  insan  şimdi  hayvanlara  bile  yapılması  iğrenç  olan  bir  muameleye  tabi  tutulmuş  boynuna  ve  ayaklarına  zincir  vurulmuştu.

Evet  tüm  bunlar  1906 Yılında  yaşanıyordu.  Yani  Tüm  Avrupa'nın  ve  batı  dünyasının  Osmanlı  Sultanı  II.  Abdülhamit'i  Kızıl  Sultan,  eli  kanlı  katil  ilen  ettikleri,  karikatürlerinde onu  insan  kasabı  olarak  çizdikleri,  dahası  bu  insanlık  düşmanı  vahşi  yaratığı (!)  ortadan  kaldırmak  için  ona  karşı  suikast  tertip  ettikleri  yılda  oluyordu.

Oto  Benga  boynunda  ve  ayaklarındaki  zincirlerle  Newyork  Limanına  geldiğinde  onu  diğer  soydaşlarından  ayırıp  bir  kafese  koydular.  Daha  sonra  da  New York Bronx Hayvanat Bahçesinde  görücüye  çıktı.

Yok  yanlış  anladınız.  ''  Görücüye  çıktı''  derken  bizim  gelinlik  kızların  görücüye  çıkması  gibi  bir  şey  değildi  bu.  Oto  Benga, o  güne  kadar  kimsenin  görmediği  bir  hayvan  türü  olarak  görücüye  çıktı.  Yani  İnsanlar (!)  daha  önce  hiç  görmedikleri  bir  yaratığı  görmek  için  hayvanat  bahçesine  geliyorlar  ve   kucağına  bir  maymun  verilmiş  olan  Oto  Benga'ya  fındık,  fıstık, kemik  atıyorlardı. 

Batı,  Oto  Benga'ya   hayvan  muamelesi  yaparken  Devlet-i  Âliye'de  yeni  bir  akım  başlamıştı:  Batılılaşma...Yani  bizim  insanımızın  da  başka  insanları  hayvan  yerine  koyup  fındık  fıstık  atması  isteniyordu  ve  buna  medeniyet  diyordu  içimizdeki  bazı  sözde  aydınlar. 

1906  Da  Bronx  hayvanat  bahçesine  her gün  250.000  kişi  Oto  Benga'yı  ziyarete  geliyor,  ona  fındık  fıstık  yanında kemik veya taş  da  atıyorlardı.  Oto  Benga,  kendisine  bu  muameleyi  yapan  insanlara  kızıp  bağırınca   ne  oldu  biliyor musunuz  peki? 

Evet  Oto Benga  kendi  diliyle  ''  Ben  insanım.  Niçin  bana  bunları  yapıyorsunuz?'' diye  sordu  ama  onun  konuşması  ''  Vahşi  hayvan  hırlıyor ''  olarak  yorumlandı  ve  asıl  yamyamlar  dışarıda  oldukları  halde  Oto  Benga'ya  '' Cannibal ''  yani  ''Yamyam  ''  adını  taktılar.  Tıpkı  II. Abdülhamit'e  '' Kızıl  Sultan ''  adını  taktıkları  gibi... Haçlı  Seferleri  sırasında  Antakya  önlerinde  Müslümanları  kızartıp  etlerini  yiyen yamyamların  torunları  şimdi  siyah  derili  bir  insana  yamyam  diyorlardı  Allah'tan  korkmadan,  kuldan  utanmadan. 

Oto  Benga  bir  hayvanat  bahçesinde  hayvan  muamelesi  görürken ABD nin ve  Avrupa  Ülkelerinin okullarında, hatta  yanlış  bilmiyorsam  anayasasında  şöyle deniyordu : '' İnsanlar, özgür ve eşit haklarla doğar ve yaşarlar.''  

1789  yılında  ilan  ettikleri  İnsan  ve  Yurttaş  Hakları Bildirisine  böyle  yazmışlardı.  Okullarında  bunu  ezberlettiriyorlardı  çocuklarına  ama  onların  nazarında  Oto Benga  ve  daha  niceleri daha  da  açık  konuşmak  gerekirse  kendilerinden  olmayan  insanımsı  varlıklar (!)  asla  insan  değildiler. 

Oto  Benga oldukça  uzun  süre kucağında Dohong  adında  yavru  bir maymunla bir  hayvanat  bahçesinde sergilendi. Bir  kaç  vicdanlı  Hırıstiyan  dışında  hiç  kimse  bir  insanın hayvan  gibi  kafese  konmasını  yadırgamıyordu.  Kaldı  ki  hayvanları  kafeslere  koymak  da hiç  bir  zaman  insanların  bir  hakkı  olamazdı.

Nihayet bir  başka  din  adamı olan Rahip James H. Gordon.. '' Bir  insanı  bir  maymunla  aynı  kafese  koyup  sergilemek  çok  büyük  günahtır''  diyerek  duruma  tepki  gösterdi.

Peki  Rahip  James  Gordon'un  tepkileri  nasıl  bir  karşılık  buldu  dersiniz?

İlk  etapta    bazı  bilim  adamları...Evet  evet  bilim  adamları...  Batı  medeniyetinin  bilim  adamlarından  bahsediyorum.  '' Oto  Benga  insan  olarak  değerlendirilemez ''  dediler. 

Rahip  James  Gordon  bu  işin  arkasını  bırakmadı  ve  sonuçta  Oto  Benga  hayvanat  bahçesinden  çıkarıldı,  üzerine  pantolon  ceket  verildi,  ufak  tefek  ayak  işlerinde  çalıştırılmaya  başlandı.

Ve  takvim  yaprakları  1916  yılını  gösterdiğinde  yani  Oto  Benga,  Kongo'dan  boynunda  ve  ayaklarında  zincir olduğu  halde  ABD  ne  getirilip  bir  kafeste  hayvan  gibi  sergilenişinin  üzerinden  on  sene  geçmişti ki  bakın  ne  oldu? 

Newyork  sokaklarından birinde   20  Mart  1916  da  bir  el  silah  sesi  duyuldu.  Oto  Benga  bir dükkandan  çaldığı  tabancanın  namlusunu  kendi  göğsüne  dayamış  ve  tereddüt  etmeden  tetiği  çekmişti.

33  yaşındaydı  hayata  gözlerini  yumduğunda.Hayattan da  o  hayatı  insanlar  için  cehenneme  çeviren  insanlardan  da  o  kadar  bıkmış,  o  kadar  usanmıştı  ki onun  için  yaşamanın  hiç  bir  anlamı  kalmamıştı.  

Oto  Benga'nın  özgür  olarak  yaşadığı  günlerde  ışıl  ışıl  olan  gözleri  zaten  on  senedir  donuk  donuk  bakıyordu.  20  Mart  1916  da  ise  artık  tamamen  kapanmıştı. 

Peki  Oto  Benga  tek  örnek  miydi  dersiniz?  Yani hayvanat  bahçesinde  hayvan  olarak  sergilenen  tek  insan  Oto Benga  mıydı?  

Ne yazık  ki  değil.  2.Resim  öyle  çok  uzak  bir  tarihe  değil,  1958  yılına  ait.  Hayvan  muamelesine  tabi  tutulan insan  minicik  bir çocuk...  Bir  bebek...  Ve  olayın  yaşandığı  yer  Belçika.

3.Resim  Fransa'dan.  1930  Yılına  kadar  bu  tür  sergiler  Fransa  ya  da  sömürgelerinde  oldukça  sıradan  bir  olaydı. 

Almanya,  İtalya,  İsveç..Aklınıza  gelen   her  Avrupa  ülkesinde  hem  de  yaklaşık  1960  yılına  kadar  bu  tür  sergiler oldukça  yaygındı.

Bu   İnsan -  Hayvanat Bahçelerinin hepsinde  uyulması  gereken  kurallar  vardı  ve  bu  kuralların  başında  da  şunlar  geliyordu:

1- Fazla  yaklaşmak tehlikelidir.
2- ONLARA  YİYECEK  VERMEYİN  BİZ  ZATEN  BESLİYORUZ. 

Seviyelerine  ulaşmak,  birliklerine  üye  olabilmek  için  yırtındığımız  Avrupa  ve  Batı  Dünyası, onların  yüksek (!)  kültür  ve medeniyetleri işte bu. 

Ve  bir  başka  husus da  nedir  biliyor  musunuz?   Batı  medeniyetinin (!)  vahşetlerine  ait  yukarıdaki  gibi  yüzlerce,  binlerce  fotoğraf  varken  içimizdeki  bazı  yazar bozuntuları o  fotoğraflardan  bir  tekini  bile  görmez  de  yine  batılılar  tarafından  çizilmiş uyduruk  resimleri,  tabloları ( 7.  Resim )   ''  İşte  Osmanlı'da  insana  verilen  değer ''  diye yazılarında  sözde delil  olarak  sunarlar  ya insanın  kahrolması  işten değil.

Evet,  bu  kadar.  Bitti...

Yüreğiniz  elverirse  aşağıdaki  videoyu  da  seyredebilirsiniz.

https://www.tarihkomplo.com/2016/11/dunyann-en-igrenc-tablosu-insan.html


RESİMLER:
1------Oto Benga-  ABD  Bronx  İnsan-Hayvanat  Bahçesi- 1906
2----- 1958  Belçika-  Bir  başka İnsan-Hayvanat Bahçesi
3----- 1930  Fransa  - Bir  diğer  İnsan-  hayvanat  Bahçesi
4---- 1928  Almanya- Bir  İnsan -Hayvanat  Bahçesi reklamı  
5-----Almanya'da  bir  İnsan-  hayvanat Bahçesinde  sergilenen  İnsan  ve  maymunlar.  
6-----Bir  başka  İnsan  Hayvanat  bahçesi. ( Fransa ) 
7-----Bizim  bazı  yazarlarımızın (!) ( Ben  onlara  yazar  bozuntusu  derim )   ''  İşte  sizin  ayılıp  bayıldığınız  Osmanlıdaki  İnsan  hakları'' diye  önümüze koydukları    bir  tablo.( Fotoğraf  değil  dikkat ederseniz ) [ Bu  ve  bunun  gibi -  Batılıların  çizdikleri - resimler  en  büyük  delilleridir. (!) ]

( Cannibal Yamyam Medeni Batının İnsan - Hayvanat Bahçeleri başlıklı yazı Sami Biber tarafından 7.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.