''Kur artışına tepki için "Dolar ve Euro" turşusu yaptılar!''
''Eyüp Belediyesi'nin Kemerburgaz'da düzenliği turşu festivali bir birinden renkli görüntülere sahne oldu. Festivalde kur artışına tepki olarak kurulan dolar ile euro turşusu' ve ahtapot turşusu büyük ilgi gördü.'' BASINDAN

Turşu, Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden de birisidir. Çeşit çeşit yapar, annelerimiz, ninelerimiz. Turşu kurulur, evlerde kış yaklaştı mı özellikle... Hıyar turşusu, biber turşusu, fasulye turşusu, domates turşusu, çeşit çeşit yapılır, lezzet ile afiyet ile yenir...

Şimdilerde de bizim muzip vatandaşlarımız dolar ve euro turşusu kurmuşlar. Lezzetli olur mu olmaz mı, işte orası meçhul... Sanırım hepimiz dolar ya da euro turşusundan ise hıyar ya da biber turşusunu tercih ederiz. En azından bizim memlekette yetişen bir ürün hıyar, biber ve çeşitleri...

Bir de şu var, dolar ile euronun turşusunu kurmaya kurarız da acaba biz turşularını kurduktan sonra değerleri artar mı azalır mı? Bunun değerlendirmesini ve tespitini iyi yapmak lazım... Suyunu, tuzunu da iyi ayarlamak lazım... O değil de turşularını iyi kurmazsak Allah muhafaza midemize de oturur bu turşular, sonra ne halt edeceğiz onu da Allah bilir...

Yurdun en güzel turşuları Ankara'nın Çubuk İlçesinde üretilir. Bu güzide ilçemizde her yıl geleneksel olarak yapılan Uluslararası Çubuk Turşu Festivali vardır. Yurt içinden ve yurt dışından bu festivale onlarca dernek, kuruluş, özel ve tüzel kişiler destek verirler...

Eyüp Belediyesinin düzenlediği Turşu Festivalinde ''Karpuz, balık, avokado gibi ürünlerin turşularının sergilendiği festivalin en dikkat çeken ürünlerinden biri ise ahtapot turşusu oldu.'' Kolları ve lezzeti ile sarmak için yiyecek kişileri, bekliyor Ahtapot Turşusu...

Bir de şu var dolar ve euro turşusunu kurdunuz kurmaya da, sonrasında da diğer paralar ''Bizim başımız kel mi bizim de turşumuzu kursunlar diye Rus Rublesi, İngiliz Sterlini, Kuveyt Dinarı, Suudi Arabistan Riyali gibi paralar da isyan ederse o zaman ne halt edeceğiz?'' Çok önemli bir konu gerçekten. Bu sorun çözüme kavuşturulmazsa dünya da büyük bir kargaşaya gebe gibi görünüyor, benden söylemesi... 

( Turşunun Da Böylesi Olur Mu Demeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.