20. yüzyıl ve peşinden gelen 21. yüzyıl her ne kadar bilim ve teknik -hatta buna bilgisayarı da ekleyelim- çağı ise de aynı zamanda asabi insanlar çağı sınıflandırmasına da giriyor bir an da... Nasıl girmesin ki? İki dünya savaşı ve halen devam etmekte olan sayısız bölgesel savaş hep geçmiş 20. Yüzyılın ve 21. Yüzyılın doğurduğu ortaya saldığı veletler...


Makineleşme, insanları doğallıktan epeyce uzaklaştırdı... Çok asabileşti insanlık. Bunu sadece ben söylemiyorum Sigmund Freud'dan Alfred Adler'e kadar Jung'a kadar ve günümüzün de ruh hekimlerine kadar herkes belirtiyor...


Ufacık kıvılcımlardan büyük dramlar çıkıyor hayat yolunda önümüze... Sonrası felaket tabi ki yirmi yıl, otuz yıl demir parmaklıkların ardı... Tepemiz attığında ya o an da kendimizin ya da birilerinin atan tepemizi toplaması bizleri sakinleştirmesi lazım. Bu kimi zaman eşiniz olur, kimi zaman çocuklarınız, kimi zaman da arkadaşınız... Her ne kadar öfke baldan tatlıdır da deseler, öfke ile kalkan zarar ile oturur, bunu da akıldan çıkartmamak lazım...


Ekonomik ve sosyal çalkantıların bol olduğu toplumlardan birisiyiz... Çok bunaldınız mı gidin bir psikologa mutlaka... Ayıp değil, yasak değil, suç hiç değil... Psikanalizmin kurucusu ünlü psikiyatr Sigmund Freud ''Bütün insanlık benim müşterimdir.'' demiştir...


Tepeniz attığında, kafanız bozulduğunda hemen kaba kuvvete başvurmak ya da silaha sarılmak inanın çok saçma ve gereksiz... Gayrı medeni bir davranış... Silah bu, silah ile şaka olmaz. İnsan doldurur, insan boşaltır, çoğu kere suçsuz insanların üzerine... Sabır ve tevekkül böyle kavgalarda en önemli davranış kalıbıdır. Hepimizin az ya da çok sıkıntıları var. Allah'a sığınıp dua etmek de bizleri hayata bağlayacaktır, unutmayalım... 

( Tepeniz Attığında Tepenizi Birileri Toplamalı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.