NASIL  BİR  ÜLKEDEYİZ?

          Ahmet AYAZ

          Gaziantep Ekspres Gazetesi 9.10.2018

          ………………………………………………………….

 

       Saygıdeğer okurlarım; Lütfen sinir sisteminiz bozulmasın da; Biz  nasıl bir Dünyadayız demiyorum da, nasıl bir ülkedeyiz diyorum. Ülkemiz bir cennet misali de, insanlarımızı tarif etmek çok zor bir şeydir. Bu güzel ülkemize fesat sokanların, insanlığa ihanet edenlerin inşallah Allah belalarını verir diye düşünüyorum. Şunu da söylemek isterim; Nevzan Tevfik “Boka bok deme, boklar ar eyler; Katresi bokun üstüne düşse, boku berbat eyler” Diyor.  Sanırım,  eşeklere, hayat kadınlarına çok hakaret ediyoruz. Birisi bir yanlış yapsa,  eşek gibi insan ve ya orospu çocuğu diye, eşekleri ve hayat kadınlarını küçümsüyoruz,  hakaret ediyoruz. Hal bu ki, öyle insan kılıklı yaratıklar var ki, o tip yaratıklara insan demeye binlerce şahit gerekir.

       Türk’üz diyoruz, Müslüman’ız diyoruz, övünmekte mangalda kül bırakmıyoruz  evvel Allah. Yalan, dolan, sahtekarlık, gıybet  gibi özellikler hep bizde. Yalan söyler, söz verir sözünde durmaz. Bu kadar Avrupa ülkelerinde yarım asırdan  fazla çalışanlarımız var. Ben bir  gün, birisinin bir gavur bana yalan söyledi veya alacağımı vermedi, beni dolandırdı diyeni duymadım. Ama bizim ülkemizde bu gibi insanlar o kadar fazla ki, sayıları bile belli değil. Ben bu tür insan kılıklı yaratıkları göre göre kültür-sanat ve edebiyat etkinliklerine de katılmaz hale geldim. Bu tür insanlar her yerde varlar.  

       Behlûl Dane Hazretlerine demişler ki, seni mahalleye  muhtar yapacağız ne dersiniz? Behlûl Dane Hazretleri sormam gerek diyor ve  değnekten ata binip koşuyor. Soranlardan birisi bunu takibe çıkıyor. Behlûl Hazretleri bir yere  gidiyor ve değneği insan dışkısının  içine sokup karıştırırken, Beni mahalleye muhtar seçecekler ne dersiniz diyor ve dönüp geliyor. Geldikten sonra da olmadı, razı olmadılar diyor. Behlûl Hazretleri değneği insan dışkısının  içine sokup da sorduğunda kulağına şöyle bir sesler gelmiş. “Bakınız, bizim her birimiz bir nimet idik. Kimimiz baklava, kimimiz börek, ve türlü türlü taam idik. İnsan içine girince bu hale geldik.  Halimizi görüyorsun. Aman ha aman kabul etme” Diye sesler gelmiş.  Ben de bu sebepten bir çok yerlere gitmiyorum. Haaa iyi insanlar yok mu diyeceksiniz? İyi insanlar da çok. Fakat insanların  dikkatlerini  üzerinde toplayıp da, moral bozanlar hep kötü insanlardır, Allah yüzlerini yüzümüze göstermesin diyorum ama, yine de sözünü  ettiğim kötü insanların yüzlerini görüyoruz. Çünkü hepimiz bu ülkede yaşıyoruz, hepimiz bu ülkenin insanlarıyız. Ne kadar da görmek istemeseniz bir yerlerde kötü insanlarla  karşılaşıyorsunuz. Hal ve hareketlerimizde insan olmanın gereğini bilmeliyiz. Eğer bunu bilmez  isek  durumumuz kötüye gider. Cennet gibi  Dünyayı çöplüğe çevirmekten ziyade, cehenneme benzetiriz. Zaten kendini bilmez bir çok bölücülerin ülkemize verdikleri zararın bedelini ödüyoruz. Hem de çok zorluklar içerisinde. Rahmetli Süleyman Demirel’in tabiri ile yazık ve  günah değimli?

       Ben burada sözü uzatmadan sizi aşağıdaki şiirimle baş başa bırakıyorum.  Beni unutmayın, sizler ile tekrar buluşalım. Mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun diyorum.  Hepiniz hoşça ve dostça kalınız.

ÇOK   GÖRME

Çok görme miskince haykırışımı,
Efkarımı deste deste gül ettim.
Sevdanın yoluna koydum başımı,
Ham sözleri bal küpünde bal ettim.

Ben Yunus Emreden aldım ayağı,
Kul Himmetle tamamladım uyağı.
Öz nefsimden yiye yiye dayağı,
Yüreğimi yoksullara yol ettim.

Senelerdir kendim ile yarıştım,
Sabır dedim namertlerle barıştım.
Aka aka bir ummana karıştım,
Sol yanımı gönüllere sal ettim.

Hayat bir yokuştur hem de bilmece,
Ulu Tanrım büyük yüceden yüce.
Can dostu rüyamda gördüğüm gece,
Ayaz Bey’i tatlı söze kul ettim.

Ahmet AYAZ

 

( Nasıl Bir Ülkedeyiz başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 8.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.