Öyle severiz ki Papaz Kaçtı Oyununu, hatta bayılırız... Bir oynayalım dedik arkadaşlar ile mahalle kahvesinde... Aldık kağıtları elimize. İyice karıştırdık iskambil destelerini, ama birilerinin Orta Doğuyu, Asyayı, Avrupayı karıştırdığı gibi değil tabi ki, biz iskambil kağıdı karıştırıyoruz... Kan da çıkmıyor, can da çıkmıyor...


Oturduk masanın dört bir tarafına. Papazı kim bulursa, elinde kalacak sonrası, sonrasında ise al başına belayı. Kaybedecek tabi ki papaz elinde kalan, masaya gelen çayları, çorbaları, kesme şekerleri, kırılan bardakları, katık ettiğimiz simitleri hepsini ödeyecek.


Oyun başladı son hızıyla. Bu papaz da başka papaz. Bir orada bir burada ortalığı karıştırmak ile meşgul. Eskiden bilirsiniz Kıbrıs'da Paşpiskopos Makaryos diye bir papaz vardı, Türk Düşmanı, hakikaten pis bir koposdu, sakalları uzatmış, başında bir başlık... O da kaçamadı ölümden geberdi gitti, mortingen yani sizin anlayacağınız...


Papazı eline geçireni terler basıyor her ne hikmetse... Bu dürzü papaz da ne menem bir halt ise, alanın hem elini hem de yüreğini yakıyor. Bir de huyu var bu papaz her zaman pilav yemiyor. Bazen makarnaya saldırıyor, bazen sulu yemeği tercih ediyor. Bazen yanına kol böreği alıyor, tatlı oldu mu Vezir Parmağı yiyor zaman zaman. Bir değişik papaz bu da yahu, anlamadım gitti... Başka başka papazlara da pek benzemiyor. 


Dört papazdan üçünü çıkardık oyundan, kala kala tek papaz kaldı oyunda. Tek papaz bile ortalığı karıştırmaya yetiyor. Papaz yüzünden Sam Amca ile de papaz olmak var eninde sonunda. Önemli bir konu, sadece Sam Amca ile papaz olsak iyi bir de bunun Jandarma Başçavuşu emeklisi Tramp Dayısı var. O karışmasa her bir şeylere, papaz da olmayız kimselerle, papaz da biz de kalır... Hayır bir de şu var ''Bana faydası olmayan papazın da Kilisesini ............ '' Noktalı yerleri siz doldurun artık canım. Benim terbiyemi aşıyor oralar biraz...


Arada bir de papaz uçurmak lazım da lazım olmaya, o sizin bildiğiniz gibi değil yani papazkarası şarabıyla olmayacak. Atacaksın bazı papazları bir tane kargo uçağının hangarına, havalanacaksın, sonrada paraşütle atlama talimi yaptıracaksın, ancak gel gör ki paraşütlerin omuzlarına takılması unutulmuş olacak. Tüh be! Tüh ki tüh! Diyeceksin sonunda... Oyunda bitmek üzere neredeyse... Aaaa papaz da yine bende kalacak gibi görünüyor yahu... Kaçarsa da kapıdan bacadan ya da bilinecek dayısı Tramp'dan... 

( Papaz Tam Kaçacaktı Ki başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.