''İÇİŞLERİ Bakanlığı, valiliklere gönderdiği genelge ile yolcu almaktan kaçınan ve yolcudan yüksek ücret talep eden taksiciler hakkında adli-idari işlem yapılması talimatını verdi.'' BASINDAN

Zaman zaman bir çoklarımız taksi adlı ulaşım aracını kullandık, kullanıyoruz. Uzun mesafe gidenlerimiz olduğu gibi, kısa mesafelerde de taksiye binen vatandaşlarımız şoför esnafı ile bazı zaman sorunlar yaşıyor çok çeşitli sebeplerden dolayı...


İçişleri Bakanı Süleyman Soylu imzası ile bütün valiliklere gönderilen genelge ile taksici esnafının bundan böyle müşterilere daha dikkatli ve saygılı olmasının sağlanması bekleniyor. Bu bağlamda en çok yapılan hatalardan birisi kısa mesafelerde yolcu almaktan kaçınmak. Bundan böyle bu tür davranış ortadan kalkacak.


Araçlar bakımsız ve kirli olmayacak. Araçta bangır bangır istenmeyen müzikler çalmayacak. Araç kullanırken taksici arkadaşlar cep telefonu ile kesinlikle konuşmayacak. Araç içerisinde sigara içilmeyecek. Alkollü araç kullanılmayacak... Müşteri ile bozuk paradan dolayı sıkıntı yaşanmamasına dikkat edilecek...


Tabi ki kurallara uyan da bir çok taksici esnaf kardeşimiz var, onları tenzih ederiz... Geçmişte bir çok taksici esnafımızda cinayete kurban gitmiştir. Bu da taksicilik mesleğinin ne kadar meşakkatli bir meslek olduğunun göstergesidir kanımca... Evine ekmek götürmekten başka bir derdi, çocuklarına helal lokma yedirmekten başka bir sıkıntısı olmayan taksici esnaflarımız mesleklerini layığı ile yerine getirdikleri zaman, hem kendileri hem de müşterileri memnun kalacaktır...


Taksi Müşterisi açısından da yaşanan bir olumsuzluk olduğunda da Kabahatler Kanunu çerçevesinde taksici esnafına adli ve idari işlem yapılacaktır. Özellikle turistik yörelerimizde ve büyük şehirlerimizde ki taksici esnafının turistlere davranışlarına azami derece dikkat etmeleri ülkemizin de saygınlığını arttıracak, olumlu intibalarla yurdumuzdan ayrılmalarına vesile olacaktır... Zor bir meslek olan taksicilikten geçimini temin eden tüm vatandaşlarımıza Allah kolaylık versin... Kurallara uyulduğu müddetçe sorunda yaşanmayacaktır... 

( Taksicilere Çekidüzen başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.