MANTIK  HER  ZAMAN  HER  ŞEY  DEMEK  DEĞİLDİR


-Eeee  sınavın  nasıl  geçti  bakayım?
-Oldukça güzel  geçti  baba. Sorular  o  kadar  kolaydı  ki  inanamazsın.Yalnız  bir  kaç  soruya  cevap  veremedim
-Allah  Allah. Aklında  mı  cevap  veremediğin  sorular?
-Evet,  aklımda  olan  bir  kaç  tanesini  söyleyeyim.  Mesela  şöyle  bir  soru  vardı:

Yüz  yıl  Savaşları  kaç sene  sürmüştür?

Cevap  şıkları

a) 116  Yıl    b) 99 Yıl     c ) 100  Yıl   d) 150  Yıl

-A  benim  salak  oğlum. Adı  üstünde  ''Yüz Yıl  Savaşları ''  Elbette  ki  yüz  yıl  sürdü. Bunu yapamadın  mı  yani  şimdi Allah'ın  geri  zekalısı?  Başka  hangi  soruları  bilemedin?

- Şeyyy  şöyle  bir  soru  vardı  onu  da  bilemedim.

Panama  şapkasını  hangi  ülke  keşfetmiştir?

a) Brezilya   b) Şili   c) Panama    d) Ekvator

-Yuhh  yani  oğlum.  Ulan  Panama  Şapka...Elbette  ki Panama  keşfetmiştir.  Ne  kadar  da  salaksın  sen. Hiç  mi  mantığın  çalışmıyor? Beyin  fukarası...   Başka?

-Ha,  Rusların  Ekim Bayramı ile  ilgili  bir  soru  vardı.

-Nasıl  bir  soru?  Hatırla bakayım:

-Şöyle bir  soru: Rusların 1991 yılına  kadar  kutladıkları Ekim  Bayramı  hangi  aydadır?

Şıklar:

a) Ocak      b)  Eylül   c)  Kasım    d) Ekim

-Ve  sen  bu  soruyu  da  yapamadın  öyle  mi?  Ulan  cevabı  içinde  işte:  Ekim Bayramı  Ocakta  kutlanacak  değil  ya.  Elbette  Ekimde  kutlanır.  Offf  ya  tam bir  moronsun  sen  vallahi. Başka?

- Şeyi  sormuşlardı.

-Neyi?

-  Kral VI.  George'un  doğru  adı  nedir?

Cevap şıkları

a) Albert   b) George     c)  Manuel   d )  Jonas

- Of  be  oğlum.  Sen  insanı  çatlatırsın.  Yahu  haydi  bilgin  yok,  mantığın  da mı  yok?  Adam VI. George...  Demek  ki  doğru  adı  George. Allah  insan  oğluna  beyni  kullan  diye vermiş. Ama  sende  yok  anlaşılan. 

- Aklımda  kalan  bir  soru  daha  vardı  yapamadığım.

-Nasıl  bir  soru?

- Kanarya  Adalarının  adı  hangi  hayvandan  gelir?

Şıklar:

a)  Kanarya    b)  Kanguru    c)  Fare    d)  Köpek

-Çüşşşşş.  Bunu  da  yapamadın  demek.  E  oğlum  sen  o  zaman  git  kendini  Sarayburnu'ndan  denize  at. Kafatasının  içinde  beyin  yarine  saman  taşıyorsun  anlaşılan.  Bunu   bile  yapamadıysan  hangi  soruyu   ya  da  soruları  yapmış  olabilirsin  ki?  Ulan  adı  üstünde ''  Kanarya  Adaları ''   Kanarya  diye  bir  kuş  duymadın mı  yoksa?

Evet, girdiği  sınavda  bu  sorulara  cevap  veremeyen  oğlumu  yedim  bitirdim adeta.  Sınav  sorularının  doğru  cevapları  açıklanıncaya  kadar  da  başında  ibibik  kuşu  gibi  öttüm.  Sonunda  soruların  doğru  cevapları  açıklandı.

Efendim meğerse 

Yüz  yıl  Savaşları  116  Yıl  sürmüş.

Panama  şapkayı  Ekvator  keşfetmiş

Rusların  Ekim  Bayramı  Kasım  ayında  kutlanıyormuş

Kral  VI.  George'un  doğru  adı  Albert imiş

Kanarya  Adaları  adını  köpekten  alıyormuş.

Bu  sonuçlar  açıklandıktan  sonra  kendimi  Sarayburnu'ndan  denize  atmak  üzere  evden  çıkmıştım  ki  oğlum ''Baba !  Yaza  kadar bekle,  bu  mevsimde  su  çok  soğuktur ''  diyerek  beni  geri  dönmeye  ikna  etti. 

Demek  ki  neymiş  efendim?  Mantık  her  zaman  her şey  demek  değilmiş.  

Kabul  edin  ki  sizler  de ''  Ne  salak  oğlun  varmış''  diye  düşündünüz değil  mi? 

Not: Bu  yazı  Hasan  Melih  Koşar  adlı  bir  arkadaşımın face book  sayfasında  yayınladığı  bir  fıkranın  tarafımdan  öyküleştirilmiş  halidir. 

RESİMLER:

1- Yüzyıl  Savaşları
2- Panama  şapka
3-Rusların  Ekim  Devrimi  Bayramından  eskilere  ait  bir  fotoğraf
4-İngiltere  Kralı  6.  George (  Albert )
5- Kanarya  Adaları 

( Mantık Her Zaman Her Şey Demek Değildir başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.