PAPAZ KİMDE?//Yazan:Oğuz Batın
                
KARAKTERLER:
Muhtar:Badem bıyıklı,sakalsız,uzun boylu,megaloman,kaba bir muhtar.Hamdi Şirazi Bakan
Muhtarın sol kolu:Badem bıyıklı,sakalsız,kısa boylu,megaloman,kaba ve muharın yağdanlığı.Recai Güneş.
Papaz Jamison:Papaz,uzun boylu.
İmam Sadi Efendi:Kısa boylu,gözlüklü bir imam.
Çaycı Rizeli Fatma:İmam hatip öğrencisi bir genç,türbanlı.
YALAKA CEMİL:Oyunu sunan ve tahtaya yazan modaratör.
Başkan Ted:Başkan.Muhtarın korktuğu insan olduğunu kimse bilmez

Dekor,muhtarın odası.4 kişi olarak sıralandığı küçük masa ve küçük sandalyeler.Sahnenin solunda tahta ve yalaka .Sahnenin sağında muhtar odasının kapısı.

Küçük masada dört kişi sıralanmış,kağıt oyunu oynuyorlardır.Oyunun ismi Papaz Kimde'dir.Muhtar,köşede sağda.Papaz,köşede solda.Muhtarın sol kolu Recai,muhtarın yakınında sağda.İmam Sadi Efendi ise papazın yakınındadır.

Kartlar,ortadadır.Tam muhtar alacakken,Recai hemen kapar.

RECAİ:Aman efendim siz kağtları dağtmayın.Yorulmanızı istemem.
MUHTAR:Aferim Recai.Getirin lan kulaklığımı,kulaklığım olmadan sayın Jamison ile nasıl anlaşacam?
RECAİ:Biz tercüme ederdik efendim.
MUHTAR:Tercüme etme Recai,kağıtları dağıt.Hepsi dağılsın.Bu sefer beş bana iki ona olmasın.
RECAİ:Dağıtıyorum efendim.
YALAKA:(Kulaklıklar,perde arkasından iki el tarafından uzatılmıştır.Kapıyı çalıp kulaklıkları getirir.)

MUHTAR:Cemil,söyle çay getirsinler bize.
YALAKA:Peki,efendim.(Cemil,sahneden çıkar,sonra gelir,yerinde durur)
MUHTAR:Sayın Jamison,nasıl buldunuz Türkiye'yi?
PAPAZ JAMİSON:Very god,very god.
MUHTAR:(papazı gösterir):Van minüt van minüt.Papaz bende.Fakirin elinden papazı kimse alamaz.***Oğlum Cemil,kuru yükselt çizgiyi yükselt tabloda.
YALAKA:Hemen efendim.
PAPAZ JAMİSON:How are things in Turkey,Mr.Sadi?
MUHTAR:Sadi,sana Türkiye'de işler nasıl diyor?
İMAM SADİ EFENDİ:Muhtarımız sayesinde her şey güzel.4 milyar maaşım var,lojmanım var.Ek gelirim de cenzeler.Allah,muhtarımızdan razı olsun.
MUHTAR:Mr.Jamison;imamımız Türkiye'de her şey diyor.**Oğlum,hala papaz bende.Çizelgeyi yükselt daha.
YALAKA:Hemen yükseltiyorum efendim.

Çaylar gelir.Önce papaza verilir.

RECAİ:Ah ah bunlar hep Fzp zihniyeti yüzünden yükseliyor.
MUHTAR:Aferim Recai,kapmışın valla.Mr.Jamison,Recai aynı ben
PAPAZ JAMİSON:Very god,very god.
Çaycı Rizeli Fatma:Efendum müsadenuzla.
Muhtar:Okulun nasıl gidiyor kızım?
Çaycı Rizeli Fatma:Sayenizde iyi efendim.İsteyin cariyenuz olayum.Dört uşağumu bırakup gelirum sizun içun.*MÜsadenuzla efendum.
(Fatma,sahneden çıkar)
MUHTAR:Beş dakika daha geçti.Çizelgeyi yükselt evlat.
YALAKA:Derhal efendim.
RECAİ:Hep Fzp zihniyeti yüzünden yükseliyor.
Papaz Jamison:I am sleepy
MUHTAR:Burda oyun biter.Bu fakirin elinden papazı kimse alamaz.Papaz bende.**Tamam MR.Jamison hadi gidiyoruz yatmaya.Sana sarayımın kral odasını hazırlattım.
Papaz Jamison:Very god,very god.

Dördü kalkıp giderken,muhtar yalakaya dönüp şöyle der:

MUHTAR:Biz uykudayken biliyorsun ne yapacağını
YALAKA:Biliyorum efendim.

Dördü gider.Yalakada tablodaki bütün yüksek çizelgeyi indirir 7'den 3'e.

YALAKA:Bugünlük işim bu kadar.Bende hadi gidip yatayım.(telefonu çalar):Alo efendim Recai Bey.Tamam Recai Bey.Derhal Fatma kadına odayı temizlik yaptırıyorum.Muhtarımızın odası yarım saate kadar hazır.Sağolun efendim.Görüşürüz efendim.*(Telefonu kapar)**Eyvaaah başkan Ted geliyor.Derhal çaycı Fatma Kadını çağırayım da temizlik yapsın.(Sahneden çıkar,birkaç saniye sonra elinde süpürge ile karadeniz şarkısı ile Çaycı Fatma girer)

YALAKA:Fatma,hazır mı oda?
Çaycı Fatma:Hazırdır oda,Cemil Bey.
YALAKA:Aferim sana,hadi kaybol.(Fatma çıkar,yalaka el pençe tedirgindir.Titrer.Önde başkan ted ve Papaz,arkada diğer üçü sahneye girer.Başkan Ted,muhtarın koltuğuna oturur.)

Başkan Ted:How did it go Turkey holiday,Jamison?
Papaz Jamison:Very very very god big leader.
Recai:Çok iyi geçtiğini söylüyor efendim.
Muhtar:Duyduk,kulaklığımız var Recai.
Recai:Özür dilerim efendim.Hep bu Fzp yüzünden şaşırıyorum.**(Fırçalar.):Oğlum sabaha yaklaşıyoruz indirdiğin çizelgeyi yükseltmemişsin.Onu 6'ya olduğu yere yükselt hemen.
YALAKA:Derhal efendim.
Başkan Ted:we are going
Muhtar:Biz gidiyoruz diyor.**Arkadaşlarla hemen sizi uğurluyoruz başkan Ted.

(Yalaka hariç hepsi birden çıkar,çıkarken Recai yalakaya döner.)

RECAİ:Aferim evlat,aynı seviyeye getirmişin.Hep bu Fzp yüzünden yanıldın biliyorum.
Yalaka:Doğrudur efendim,hep fzp yüzünden.

(Çıkarlar.Yalaka kalır.Yalaka seyircilere doğru yürüyüp konuşur.)

Yalaka/Sunucu:Bizi izlediğiniz için teşekkür ederiz.Umarım skecimiz hoşunuza gitmiştir.Eveeeet.Şimdi müsadenizle oyuncu arkadaşlarımı sahneye davet etmek istiyorum.Önce canlandırdığı karakter ile sonra kendi isminle hitap edeceğim.Ve ardından siz değerli seyircilere skecimiz veda edecek.

(Tek tek çağırır.İsim çağırdıktan sonra bir hareketli müzik eşliğinde dans ile perde kapanır.)

SAHNELEMEK İÇİN:oguuzbatin@gmail.com

( Papaz Kimde-sahnelenmemiş Sahnelenmeyen Hazır Skeç başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 17.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.