Deneme / Mizah Denemeleri

Eklenme Tarihi : 18.10.2018
Okunma Sayısı : 2677
Yorum Sayısı : 11
Günün Yazısı

Bu Yazı 19.10.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
ZEBRA  BEYAZ  ÇİZGİLİ SİYAH  BİR  EŞEK  MİDİR  YOKSA  SİYAH  ÇİZGİLİ  BEYAZ  BİR  EŞEK  Mİ?


Yüzlerce ciddi  makale, deneme,  öykü  yazmıştı  çeşitli edebiyat  platformlarında, lakin  aslında  yüzlerce  hatta  binlerce  kez  havanda  su  dövmüştü.  Yazdıklarını  okuyan  bir  elin  parmaklarını  bile  geçmiyordu.  Bunu  günlerce  düşündü.  Neden?  Neden  yazdıkları  okunmuyordu? Okuyan üç  beş kişi  de  yorum  yazmıyordu? 

Aslında  kendisi  de  biliyordu  sebebini:  Yazıları  oldukça  uzundu.  Zamanımızın  insanının  ise  vakti  oldukça  kıymetliydi.  O  bakımdan  da  insanlar genelde  yüz  kırk  karakteri geçen  yazıları  okumuyorlardı.  Hatta  onu  bile  okumuyorlar  sadece resimlere  bakıyorlardı.

Öte  taraftan  insanların  neredeyse  hepsi  bir  şeylere  yorum  yazıyordu. Bir  şeyler  konusunda kendi düşüncelerini  ortaya  koymayı  seviyorlardı. 

İşte  tüm  bunları  düşünürken  torununun  seyrettiği  çizgi filme  gitti  gözleri. Çizgi filmde çizgilerini  kaybetmiş  bir  zebra  vardı.  Yaşına başına  aldırmadan çizgi  filmi  izlemeye  başladı  bir  yaşındaki  torunuyla. Ama  filmde  bir  haksızlık  vardı.  Çizgilerini  kaybetmiş  olan  zebra  beyaz  bir  zebraydı  ve  siyah  çizgilerini  arıyordu.  Peki  aslında  zebranın rengi  siyah,  çizgileri  beyaz  olamaz  mıydı?  İşte bunu  kamu oyuna  sorup fikirlerini  almak  için  bilgisayar  başına  oturdu  ve  face  book  sayfasında  sordu:  '' ZEBRA  BEYAZ  ÇİZGİLİ SİYAH  BİR  EŞEK  MİDİR  YOKSA  SİYAH  ÇİZGİLİ  BEYAZ  BİR  EŞEK  Mİ? '' Hepi  topu  altmış beş  harfti.Rahatlıkla  okunabilirdi. 

Daha  yazıyı  ancak  paylaşmıştı  ki  hemen  bir  yorum geldi. 

-Zebra  pijama  giymiş  bir  eşektir

Gözlerine  inanamadı.  Aylardır,  hatta  yıllardır  yazdığı,  paylaştığı  onca  yazıya  tek bir  beğeni  bile  yapmayan  bir  arkadaşıydı  bu  yorumu  yazan. Hemen  akabinde  bir  yorum  daha  geldi.

-Cehalet  diz boyu...Zebranın  eşek  olduğunu  da nereden  çıkarıyorsun  kardeşim?

Sonra  adeta  yağdı  yorumlar:

-Şimdi  sen  bana  evde  çizgili  pijama  giyiyorum  diye  zebra  mı  demek  istiyorsun?  Senin  ananı  avradını... Adresini  ver  ulan,  geliyorum

-Bu  memlekette bu kadar  hayvan  varken  zebraya  hayvan  diyenleri  şiddetle  kınıyorum.

-Zebra  memeli  bir  hayvandır

-Ohaaa  Ayı. Öyle  herkesin  içinde  ''meme ''  denir  mi?  İnsan ''  göğüs ''  der hiç  olmazsa.

Yorumlar  ve  yorumlara yorum yapanların  sayısı  bir  kaç dakika  içinde  yüzü geçmişti. Hayatında  ilk  kez  yazdığı  ve  paylaştığı  bir  şeye  bu  kadar  yorum  yapılıyordu  ve  yapılmaya  da  devam  ediyordu.

-Ay pardon.  Ben  anlayamadım  şimdi. Zebra  eşek  miymiş?

-Zebraya  eşek  diyen eşşeoğlu  eşeğin  önde  gidenidir.

-Zebraya  uzanan  eller  kırılsın

-Zebra Afrika'da bulunan ve atgiller ( Equidae) familyasında sınıflandırılan gövdelerinin tamamını kaplayan ayırt edici siyah ve beyaz çizgilere sahip bir canlıdır.

-Hadi  canım  sen  de.  Atgiller  familyasındanmış. Zebra  katırgiller  familyasındandır  bi kere.

- Siyah  beyaaz,  sen  çok  yaşa.  Kanım  feda  olsun  sana. En  büyük  Beşiktaş  başka  büyük yok.

-  Oleeey  oley  oleeey.  Şampiyooon  Cim bom  bom.

-Lan  sen  bana  baksana. Böyle  bir  soru  sorarak  aklın  sıra  Beşiktaş  ve  Beşiktaşlılara  eşek  mi  demek  istiyorsun?

-Ya  kardeşim  ne  alaka?  Ben  de  Beşiktaşlıyım.

-Madem  Beşiktaşlısın  düzgün  konuş. Siyah  beyaz  ile  zebrayı  aynı  cümle  içinde  kullanma.

-  Lan  ooolum  konuştuğunuz  şeye  bakın.  Kim  ş'aapar  zebrayı.

-Valla  kardeş  bizim  memlekette  ördek,  timsah  hatta  damacanayı  bile  ş'aaptılar.  Zebrayı  haydi  haydi  ş'aaparlar.

-Sizin  ananız  bacınız  yok  mu? Sizin kızlarınız,  karılarınız  yok  mu?  Niçin  sanal  alemde  bir  şeyler  paylaşan  her  kadına  asılıyorsunuz? Utanmaz,  arlanmaz,  edepsizler. 

-Ya arkadaş!  Zebra  diye  bir  hayvan  yoktur.  Kayserilinin  biri  beyaz  bir  eşek  çalmış.  Onu  siyaha  boyayıp  sahibine  satacakmış ama  boya  az  olduğundan  böyle  siyah  siyah  çigiler  atabilmiş  ancak. Soranlara  da  ''Bu  aslında  attır.  Adı  da  zebradır.''  demiş.  Olay  bu.

-Kayserimize  atılan bu  çirkin iftirayı  şiddetle  kınıyorum.

-Lütfen  hayatında  hiç  zebra  görmemiş  olanlar  zebra  hakkında  ileri  geri  konuşmasın.

-Çok  doğru  diyorsunuz  hanımefendi.  Gıybet  haramdır. Burada  oturmuş  zebranın  gıybetini  yapıyorlar.  Yarın  ahirette  o gıybet edenlere  zebranın  ölmüş  etini  yedirecekler  biliyor munuz?

-Ulan  anasını  satayım.  Dünyada  ölmüş eşek   eti  ye  taze  dana  diye,  ahirette  ölmüş  zebra ye,  lan  biz  her  iki  cihanda  da  doğru  düzgün  sığır  ya  da  koyun  eti  yiyemecek miyiz?

-Zebra  deyip  geçmeyin.  Hakkında  atasözümüz  bile  var: ''  Yumuşak  huylu  zebranın  çiftesi  pektir''  diye.

-Zebranın  siyah mı  beyaz  mı  olduğunu  sormak  faşizan  bir  yaklaşımdır.  Kahrolsun  faşizm. Faşizme  karşı  omuz  omuza.

-Ötüken  yolu  yokuştur/  Kafaları  tokuştur/ Bize  faşist diyenler/  Ya  haindir  ya  puşttur.

-Kır  zincirini  emekçi  zebra

-Kim  ulan  bana  eşek  diyen  eşşoğlu  eşek?

-Ah  be  abla!  Bir  şeyi okuyacağın  zaman  gözlüklerini  taksana.  ''  Zehra ''  demiyor   soruyu  soran. ''Zebra''  diyor. 

-Zebranın siyah  çizgili  mi  yoksa  beyaz  çigili  mi  bir  hayvan  olduğunu  nesnel  olarak irdelemek  lazım. Öyle  soyut  gözlerle  irrasyonel  bir  açıdan  yaklaşılamaz  bu  soruna. Neticede kaotik  bir  yapıdan  bahsediyoruz.  Sanrılarla  hareket  edemeyiz. Olayı  sosyolojik,  psikolojik,  patolojik,  jeolojik ve  hatta felsefi  boyutuyla  masaya  yatırmamız  lazım.

-Ne  yani  şimdi  zebra siyah  mıdır, beyaz  mıdır anlamak  için  hayvanı  masaya  mı  yatıracağız?  Oldu  olacak  yatak odamızdaki  ortopedik  yatağa  yatıralım. 

Evet.  Olmuştu.  Bu  sefer  yazdığı  bir  yazıya  yüzlerce  yorum  yapılmıştı. Derhal  daha  önce  hazırlayıp  yayına  sunmayı  düşündüğü  '' SON  CASUS  HÜSEYİN  YILDIRIM ''  Başlıklı  yazı  dosyasını olduğu  gibi  kopyaladı  ve  bilgisayarın  delete  tuşuna  bastı.

Bundan  sonra  artık  insanımızın  daha  fazla  ilgisini  çeken  çok  daha  mühim  konulara  yönelecekti.

Az  düşündükten  sonra  yazdı:  

''Son Beşiktaş- Fenerbahçe  maçında  Babel'in  attığı  gol mü  ofsayttı  yoksa  Ayew'in   attığı  mı? ''

Bu  yeni  soruya  cevaplar,  yorumlar,  yorumların  yorum  ve  cevapları  çığ  gibi  yağarken   zebranın  siyah  çizgileri  olan beyaz  bir  eşek  mi  yoksa  beyaz  çizgileri  olan  siyah  bir  eşek mi  olduğu  hâlâ  tartışılıyor,  konu  ile  ilgili  olsun  ya  da  olmasın  her  kafadan  bir  ses  çıkıyor,  herkes  bu  çok  çok  mühim,  hayati  konu  hakkında  kendi  görüşünü  ortaya  koymak  için  adeta  birbiriyle  yarışıyordu.

Ha  bu  arada.

Zebra  beyaz  çizgileri  olan  siyah  bir  eşek  mi  yoksa  siyah  çizgileri  olan  beyaz  bir  eşek  miydi?  Hiç  bir  fikri yoktu.  

( Zebra Beyaz Çizgili Siyah Bir Eşek Midir Yoksa Siyah Çizgili Beyaz Bir başlıklı yazı Sami Biber tarafından 18.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.